Story Reading

Objectives: 

  • Practise organizing text
  • Focus on text organizers
  • Practise reading for details
  • Practise loud reading

 

Materials/Resources: 

Cut-up pictures/illustrations on separate cards;

Cut-up texts to match to the illustrations;

HOs of the whole text.

 

Classroom management: 

Small groups 

 

Procedure: 

Step 1. Give the title of the story. Get students work in pairs and predict what the story could be about. Tell they should not write anything (Set time limit depending on level.)

Step 2. Divide the class into groups of four; Tell that they will get the picture story. Distribute picture cards and ask students to arrange them chronologically as they think appropriate;

Step 3. Get an open-class feedback. Ask volunteers to tell their version of the story.  Give the right order.

Step 4. Tell students that they get the real text but in jumbled order. Distribute the cut-up pieces of the text. Students read the pieces of the text and try to put them in the logical order according to the pictures.

Step 5. Elicit the versions of picture stories from each group. Have Ss prove them with logical arguments;

Step 6. As a feedback, distribute the handouts; students read the text individually and compare it with their versions. They should rearrange the pictures and texts appropriately;

Step 7. Ask volunteers to read the story aloud, correct pronunciation or intonation if needed.

 

Alternatively, give students 1 minute to read through the text individually. Then, ask them to put the cut-up text face down and tell the story according to the pictures.

Rearrange the pairs. Now ask them to put the pictures face down and tell the story again trying to reconstruct the story in details. (This could be done as a writing task.)

 

განმავითარებელი შეფასება:

Formative assessment:

  • მოსწავლეთა მუშაობის  პროცესში,  შესრულებული დავალების მიხედვით მასწავლებელი განსაზღვრავს ვის რა სახის  დახმარება ესაჭიროება. მოსწავლეებს უნდა ჰქონდეთ მშვიდი სამუშაო გარემო და საკმარისი დრო დავალების შესასრულებლად.

 

მეთოდიკური კომენტარები:

Methodological Comments:

  • კითხვა ფუნდამენტური, ცხოვრებისეული უნარია, რომლის დაუფლება რთული ამოცანაა. კითხვის სწავლება/სწავლა სერიოზულ მიდგომას მოითხოვს როგორც მასწავლებლის, ისე შემსწავლელების მხრიდან.
  • მოსწავლეები საკითხავ აქტივობებს მოსაწყენად მიიჩნევენ, და უპირატესობას აქტიურ დავალებებს ანიჭებენ ამიტო დაგეგმვისას მასწავლებლის უპირველესი ამოცანაა მათი დაინტერესება და სასწავლო პროცესში აქტიური ჩართვა (მაგალითად, მოსწავლეთა პროვოცირება შთამბეჭდავი თემატიკით, სააზროვნო სავარჯიშოებით და ა.შ.)
  • თემის წინასწარი განჭვრეტა (Prediction - Step 1) ეფექტიანი სტრატეგიაა, რომელიც ეხმარება მოსწავლეებს საჭირო ლექსიკის, ინფორმაციის მობილიზება-გააქტიურებაში, წაკითხული ტექსტის შინაარსის აღქმა-გააზრებაში.  
  • აქტივობის დასაწყისში შემოთავაზებული დავალება (ნახატი ბარათების თანმიმდევრული განლაგება მოსწავლეთა ვარაუდის მიხედვით, დასურათებული მოთხრობის საკუთარი ვერსიის შედგენა და მის შესახებ დასაბუთებული მოსაზრებების გამოთქმა) სერიოზული ეტაპია მოსწავლეთა ლოგიკური და შემოქმედებითი აზროვნების შესაფასებლად. აქ გადამწყვეტია მოსწავლეზე ორიენტირებული სწავლების მოდელის გამოყენება - მოსწავლეთა (არა მასწავლებლის) აქტიურ ჩართვა საუბარსა თუ განხილვაში.
  • ყურადღებას იმსახურებს აქტივობის ბოლო საფეხური (ტექსტის ხმამაღლა კითხვა). ხმამაღალი კითხვის ტექნიკის დახვეწაზე ზრუნვა მნიშვნელოვან როლს ასრულებს ზოგადად, კითხვის უნარების განვითარებაში. ამ პროცესში ტექსტის შინაარსის გააზრებასთან ერთად ერთვება ფონოლოგიური უნარების განვითარების ელემენტები. საყურადღებოა აგრეთვე, აუდიტორიისთვის ინფორმაციის გასაგებად გადაცემის პროცესიც.