• მთავარი
  • საიტის რუკა
  • კონტაქტი
  • GE
  • EN
ეროვნული სასწავლო გეგმების პორტალი ეროვნული სასწავლო გეგმების პორტალი
  • ეროვნული სასწავლო გეგმა
    • ზოგადი ნაწილი
      • შესავალი
      • კარი I. სწავლა-სწავლების ძირითადი პრინციპები
      • კარი II საათობრივი განაწილების ძირითადი პრინციპები
      საფეხურები
      • დაწყებითი საფეხური
        • I კლასი
        • II კლასი
        • III კლასი
        • IV კლასი
        • V კლასი
        • VI კლასი
      • საბაზო საფეხური
        • VII კლასი
        • VIII კლასი
        • IX კლასი
      • საშუალო საფეხური
        • X კლასი
        • XI კლასი
        • XII კლასი
    • საგნობრივი ჯგუფები
      • სახელმწიფო ენები
      • მათემატიკა
      • უცხოური ენები
      • საზოგადოებრივი მეცნიერებები
      • საბუნებისმეტყველო მეცნიერებები
      • ტექნოლოგიები
      • ესთეტიკური აღზრდა
      • სპორტი
      • არჩევითი საგნები
    • გამჭოლი კომპეტენციები
      • icon
        წიგნიერება
      • icon
        მედიაწიგნიერება
      • icon
        ციფრული წიგნიერება
      • icon
        რაოდენობრივი წიგნიერება
      • icon
        ეკოლოგიური წიგნიერება
      • icon
        მრავალენობრივი კომპეტენცია
      • icon
        სემიოტიკური კომპეტენცია
      • icon
        სწავლის სწავლა
      • icon
        სოციალური და სამოქალაქო
      • icon
        ეთიკა, როგორც კომპეტენცია
      • icon
        მეწარმეობრივი კომპეტენცია
      • icon
        ჯანსაღი ცხოვრების წესი, როგორც კომპეტენცია
      • icon
        შემოქმედებითი და კრიტიკული აზროვნება
    • ეროვნული სასწავლო გეგმები
      • 2011 წლამდე არსებული სასწავლო გეგმები
      • ეროვნული სასწავლო გეგმა 2011-2016
      • ახალი ეროვნული სასწავლო გეგმა (დაწყებითი და საბაზო საფეხური) 2018-2024
  • სკოლამდელი განათლება
    • ზოგადი ნაწილი
      • შესავალი
      • სტანდარტის სტრუქტურა, შინაარსი და მიზნები
      • სწავლისა და განვითარების სფეროების მოკლე მიმოხილვა
      • დამხმარე სახელმძღვანელოები
      ასაკი
      • 0-დან 1 წლამდე
      • 1-დან 3 წლამდე
      • 3-დან 5 წლამდე
      • 5-დან 6 წლამდე
    • სფერო
      • ჯანმრთელობა და ფიზიკური განვითარება
      • შემეცნებითი განვითარება და ზოგადი ცოდნა
      • სწავლისადმი მიდგომა
      • მეტყველების განვითარება
      • სოციალურ-ემოციური განვითარება
  • ინკლუზიური განათლება
    • ზოგადი ნაწილი
      • სასარგებლო ვებ საიტები
      • ინდივიდუალური სასწავლო გეგმის ნიმუშები
      • თემატური ვებ საიტები
      • აკრონიმები
      • კონვენციები, დეკლარაციები, რეკომენდაციები
      • დამხმარე სახელმძღვანელოები
    • ალტერნატიული სასწავლო გეგმა
  • ლექსიკონი

სკოლამდელი განათლება

  • მთავარი
  • სკოლამდელი განათლება
ამობეჭდვა
  • ზოგადი ნაწილი
    • შესავალი
    • სტანდარტის სტრუქტურა, შინაარსი და მიზნები
    • სწავლისა და განვითარების სფეროების მოკლე მიმოხილვა
      • ჯანმრთელობა და ფიზიკური განვითარება
      • შემეცნებითი განვითარება და ზოგადი ცოდნა
      • სწავლისადმი მიდგომა
      • მეტყველების განვითარება
      • სოციალურ-ემოციური განვითარება
    • დამხმარე სახელმძღვანელოები
  • ასაკი
  • სფერო
arrow
  • 3-დან 5 წლამდე

3-დან 5 წლამდე

ჯანმრთელობა და ფიზიკური განვითარება

მოტორული განვითარება

მსხვილი მოტორიკა

შედეგი I

ბავშვს შეუძლია სხეულის მოძრაობის კონტროლი, მიზანმიმართული, კოორდინირებული მოძრაობა და წონასწორობის შენარჩუნება

 

 

ნატიფი მოტორიკა

შედეგი I

ბავშვს  შეუძლია სხეულის წვრილი კუნთების კონტროლი და  კოორდინირებული მოქმედება

 

 

სენსორულ-მოტორული განვითრება

შედეგი I

ბავშვი გრძნობათა ორგანოებს (მხედველობას, სმენას, შეხებას, გემოვნებას, ყნოსვას) იყენებს საკუთარი მოძრაობის გასაკონტროლებლად

 

ფიზიკური განვითარება

ფიზიკური აქტივობა

შედეგი I

ბავშვი ერთვება სხვადასხვა ფიზიკურ აქტივობაში და ავლენს მოძრაობის უნარ- ჩვევებსა და ფიზიკურ თვისებებს

 

ჯანმრთელობა და უსაფრთხოება

პირადი ჰიგიენა და თავის მოვლის უნარ-ჩვევები

შედეგი I

ბავშვი ავლენს პირადი ჰიგიენისა და თვითმომსახურების  უნარ-ჩვევებს

შედეგი II

ბავშვი ეჩვევა ჯანსაღ კვებას,  ივითარებს სწორად კვების ჩვევას.

 

 

უსაფრთხოება

შედეგი I

ბავშვს შეუძლია სახიფათო ნივთებისაგან გარიდება, საშიში სიტუაციების თავიდან აცილება და ესმის უსაფრთხოების წესები

შემეცნებითი განვითარება და ზოგადი ცოდნა

ესთეტიკა და კულტურა

შემოქმედების აღქმა და გაგება

შედეგი I

ბავშვს შეუძლია აღიქვას და სიამოვნება მიიღოს ხელოვნების ნაწარმოებისაგან

 

 

შემოქმედებითი თვითგამოხატვა

შედეგი I

ბავშვი ავლენს შემოქმედებით უნარებს

 

 

ოჯახი, საზოგადოება და კულტურა

შედეგი I

გამოხატავს ინტერესს ოჯახური ტრადიციების მიმართ.

შედეგი II

ბავშვი ამჟღავნებს, რომ  გათვითცნობიერებულია სამოქალაქო საკითხებში

შედეგი III

ბავშვი ამჟღავნებს საკუთარი და სხვა  ქვეყნების კულტურისა და ტრადიციების ცოდნას, პატივისცემას

 

ბუნება და ტექნოლოგიები

ბუნება

შედეგი I

ბავშვი ავლენს ცოდნას ბუნების შესახებ

შედეგი II

ბავშვი ავლენს ცოდნას ბუნებისა და ადამიანების ურთიერთდამოკიდებულების შესახებ

 

 

ტექნოლოგია

შედეგი I

ბავშვი იყენებს ტექნიკას შესაბამისი დანიშნულებით

 

რაოდენობრივი წარმოდგენების განვითარება

რიცხვები და ანგარიში

შედეგი I

ბავშვი ავლენს ციფრების ცოდნას და შეუძლია დათვლა

 

 

გაზომვა

შედეგი I

ბავშვი აღიქვამს  და  გამოთქვამს მოსაზრებას  საგანთა ზომაზე, მოცულობაზე, სიმაღლეზე, სიგრძესა და წონაზე

 

 

კანონზომიერების დადგენა

შედეგი I

ბავშვი აჯგუფებს საგნებს ზომის, ფორმის ფერისა და დანიშნულების მიხედვით

 

მოვლენებს შორის მიმართების წვდომა

დრო

შედეგი I

ბავშვი განასხვავებს მოვლენათა მიმდინარეობის  დროს წარსულს, აწმყოსა და მომავალს

 

 

სივრცე

შედეგი I

ბავშვს შეუძლია საკუთარი თავის თუ გარემოს ობიექტების მდებარეობის აღქმა და საგნებს შორის სივრცითი მიმართებების დადგენა

 

 

მიზეზშედეგობრიობა

შედეგი I

ბავშვს ესმის, სწვდება  მიზეზშედეგობრივ კავშირებს

სწავლისადმი მიდგომა

მოტივაცია

ცნობისმოყვარეობა და ინტერესი

შედეგი I

ბავშვი გამოხატავს ინტერესს და ავლენს ცნობისმოყვარეობას სიახლის მიმართ

 

 

ინიციატივა და დამოუკიდებლობა

შედეგი I

ბავშვი ავლენს ინიციატივასა და დამოუკიდებლობას

 

სასწავლო უნარები

ყურადღების კონცენტრაცია

შედეგი I

ბავშვს შეუძლია  შეაჩეროს და შეინარჩუნოს ყურადღება მოცემულ ამოცანაზე, მაშინაც, როდესაც აწყდება პრობლემას.

 

 

შემოქმედებითობა და გამომგონებლობა

შედეგი 1

ბავშვი ყოველდღიურ საქმიანობას უდგება შემოქმედებითად და გამომგონებლურად

 

 

პრობლემის გადაჭრა

შედეგი I

ბავშვი ეძებს პრობლემის გადაჭრის სხვადასხვაგვარ გზებს

 

 

აზრის გამოხატვა და რეალობასთან კავშირი

შედეგი I

ბავშვი წარმოადგენს საგნებს სიმბოლოების მეშვეობით

შედეგი II

ბავშვი განასხვავებს ფანტაზიას რეალობისაგან

 

 

გააზრება და ინტერპრეტაცია

შედეგი I

ბავშვს შეუძლია ისწავლოს საკუთარ გამოცდილებაზე დაყრდნობით

 

 

კრიტიკული აზროვნება და კვლევა

შედეგი I

ბავშვი ადარებს ობიექტებს, ეძებს მსგავსებასა და განსხვავებას, აფასებს მოვლენებს

შედეგი II

ბავშვი ობიექტებზე ინფორმაციას დაკვირვების, ცდისა და შეცდომის მეთოდით

იღებს.

მეტყველების განვითარება

მეტყველება

მოსმენა და ზეპირი მეტყველება

შედეგი I

ბავშვს შუძლია მოსმენა და მოსმენილის მნიშვნელობის გაგება (რეცეპციული მეტყველება)

შედეგი II

ბავშვი იყენებს სიტყვებს, ჟესტიკულაციას ,თავისი აზრებისა და გრძნობების გამოსახატავად და საუბრობს გამართულად (პროდუქტიული, ექსპრესიული მეტყველება)

შედეგი III

ბავშვი იყენებს ზეპირ მეტყველებას სხვადასხვა მიზნისათვის (პრაგმატული განვითარება)

შედეგი III ა

არაქართველი ბავშვი იყენებს ქართულ ენას სხვადასხვა მიზნისათვის

 

წიგნიერება

კითხვა

შედეგი I

ბავშვს აქვს უნარი სამეტყველო ნაკადში გამოყოს ბგერები და სიტყვები (ფონოლოგია)

შედეგი II

ბავშვი გამოხატავს ინტერესს ნაბეჭდი მასალის მიმართ და ესმის მისი სიმბოლური მნიშვნელობა

შედეგი III

ბავშვს ესმის, რომ  ბეჭდურ გამოცემებს სხვადასხვა დანიშნულება აქვთ და განსხვავებული მიზნებით გამოიყენება

შედეგი IV

ბავშვი ამჟღავნებს ნაბეჭდი მასალის აღქმის უნარს

 

 

წერა

შედეგი I

ბავშვი იწყებს წერის უნარის განვითარებას

შედეგი II

ბავშვი წერის უნარებს სხვადასხვა მიზნებისათვის იყენებს

სოციალურ-ემოციური განვითარება

ემოციური განვითარება

თვითიდენტობა (მე-კონცეფცია და თვითშეფასება)

შედეგი I

ბავშვი აღიქვამს საკუთარ თავს  სხვებისაგან გამოცალკევებულად

შედეგი II

ბავშვი ამჟღავნებს, რომ  იცნობს საკუთარ თვისებებს, შესაძლებლობებსა და სურვილებს (იცის როგორია, რა სურს და რა შეუძლია)

შედეგი III

ბავშვი აკუთვნებს საკუთარ თავს  სხვადასხვა ჯგუფს (ოჯახს, სკოლას, სამშობლოს, საზოგადოებას)

შედეგი IV

ბავშვი ამჟღავნებს საკუთარი შესაძლებლობების რწმენას და ამაყობს საკუთარი მიღწევებით

 

 

თვითმართვა და თვითგამოხატვა

შედეგი I

ბავშვს ესმის წესები და შეთვისებული აქვს ყოველდღიური საქმიანობისათვის საჭირო მოქმედებები

შედეგი II

ბავშვი მართავს თავის გრძნობებსა და იმპულსებს

შედეგი III

ბავშვი შესაბამისად გამოხატავს სხვადასხვა ემოციას (ღიად გამოხატავს იმას, რასაც გრძნობს).

 

სოციალური განვითარება

ურთიერთობა უფროსებთან

შედეგი I

ბავშვი ენდობა და ადვილად ამყარებს  ურთიერთობას ნაცნობ უფროსებთან

შედეგი II

საჭიროების შემთხვევაში ბავშვი ითხოვს, მიმართავს  უფროსის დახმარებას

 

 

ურთიერთობა თანატოლებთან

შედეგი I

ბავშვი ამჟღავნებს კეთილგანწყობას თანატოლების მიმართ და ურთიერთობს მათთან

შედეგი II

ბავშვი ავლენს მოლაპარაკების გზით კონფლიქტის გადაჭრის უნარს.

 

 

ადაპტაციური სოციალური ქცევა

შედეგი I

ბავშვი ამჟღავნებს ნდობას და ავლენს, რომ  თავს  გრძნობს დაცულად.

შედეგი II

გაიაზრებს   ქცევას და მის  შედეგებს

შედეგი III

ამჟღავნებს მოქნილობას და გარემოსა და ყოველდღიური საქმიანობის ცვლილებას უსადაგებს თავის ქცევას

შედეგი IV

გაგებით ეკიდება და პატივისცემას გამოხატავს საკუთარი თავისაგან რაიმე ნიშნით განსხვავებულულთა მიმართ.

  • მთავარი
  • საიტის რუკა
  • კონტაქტი
ინკლუზიური განათლება ინკლუზიური განათლება სკოლამდელი განათლება სკოლამდელი განათლება საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების სამინისტრო საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების სამინისტრო
© 2014 ზოგი უფლება დაცულია
Creative Commons Licenseეროვნული სასწავლო გეგმების პორტალი,
Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License
Digital Design