• მთავარი
  • საიტის რუკა
  • კონტაქტი
  • GE
  • EN
ეროვნული სასწავლო გეგმების პორტალი ეროვნული სასწავლო გეგმების პორტალი
  • ეროვნული სასწავლო გეგმა
    • ზოგადი ნაწილი
      • შესავალი
      • კარი I. სწავლა-სწავლების ძირითადი პრინციპები
      • კარი II საათობრივი განაწილების ძირითადი პრინციპები
      საფეხურები
      • დაწყებითი საფეხური
        • I კლასი
        • II კლასი
        • III კლასი
        • IV კლასი
        • V კლასი
        • VI კლასი
      • საბაზო საფეხური
        • VII კლასი
        • VIII კლასი
        • IX კლასი
      • საშუალო საფეხური
        • X კლასი
        • XI კლასი
        • XII კლასი
    • საგნობრივი ჯგუფები
      • სახელმწიფო ენები
      • მათემატიკა
      • უცხოური ენები
      • საზოგადოებრივი მეცნიერებები
      • საბუნებისმეტყველო მეცნიერებები
      • ტექნოლოგიები
      • ესთეტიკური აღზრდა
      • სპორტი
      • არჩევითი საგნები
    • გამჭოლი კომპეტენციები
      • icon
        წიგნიერება
      • icon
        მედიაწიგნიერება
      • icon
        ციფრული წიგნიერება
      • icon
        რაოდენობრივი წიგნიერება
      • icon
        ეკოლოგიური წიგნიერება
      • icon
        მრავალენობრივი კომპეტენცია
      • icon
        სემიოტიკური კომპეტენცია
      • icon
        სწავლის სწავლა
      • icon
        სოციალური და სამოქალაქო
      • icon
        ეთიკა, როგორც კომპეტენცია
      • icon
        მეწარმეობრივი კომპეტენცია
      • icon
        ჯანსაღი ცხოვრების წესი, როგორც კომპეტენცია
      • icon
        შემოქმედებითი და კრიტიკული აზროვნება
    • ეროვნული სასწავლო გეგმები
      • 2011 წლამდე არსებული სასწავლო გეგმები
      • მიმდინარე სასწავლო გეგმები 2011-2016
      • ახალი ეროვნული სასწავლო გეგმა (დაწყებითი და საბაზო საფეხური) 2018-2024
  • სკოლამდელი განათლება
    • ზოგადი ნაწილი
      • შესავალი
      • სტანდარტის სტრუქტურა, შინაარსი და მიზნები
      • სწავლისა და განვითარების სფეროების მოკლე მიმოხილვა
      • დამხმარე სახელმძღვანელოები
      ასაკი
      • 0-დან 1 წლამდე
      • 1-დან 3 წლამდე
      • 3-დან 5 წლამდე
      • 5-დან 6 წლამდე
    • სფერო
      • ჯანმრთელობა და ფიზიკური განვითარება
      • შემეცნებითი განვითარება და ზოგადი ცოდნა
      • სწავლისადმი მიდგომა
      • მეტყველების განვითარება
      • სოციალურ-ემოციური განვითარება
  • ინკლუზიური განათლება
    • ზოგადი ნაწილი
      • სასარგებლო ვებ საიტები
      • ინდივიდუალური სასწავლო გეგმის ნიმუშები
      • თემატური ვებ საიტები
      • აკრონიმები
      • კონვენციები, დეკლარაციები, რეკომენდაციები
      • დამხმარე სახელმძღვანელოები
    • ალტერნატიული სასწავლო გეგმა
  • ლექსიკონი

სკოლამდელი განათლება

  • მთავარი
  • სკოლამდელი განათლება
ამობეჭდვა
  • ზოგადი ნაწილი
    • შესავალი
    • სტანდარტის სტრუქტურა, შინაარსი და მიზნები
    • სწავლისა და განვითარების სფეროების მოკლე მიმოხილვა
      • ჯანმრთელობა და ფიზიკური განვითარება
      • შემეცნებითი განვითარება და ზოგადი ცოდნა
      • სწავლისადმი მიდგომა
      • მეტყველების განვითარება
      • სოციალურ-ემოციური განვითარება
    • დამხმარე სახელმძღვანელოები
  • ასაკი
  • სფერო
arrow
  • 0-დან 1 წლამდე

0-დან 1 წლამდე

ჯანმრთელობა და ფიზიკური განვითარება

მოტორული განვითარება

მსხვილი მოტორიკა

შედეგი I

ბავშვს შეუძლია სხეულის მოძრაობის კონტროლი, მიზანმიმართული, კოორდინირებული მოძრაობა და წონასწორობის შენარჩუნება

შედეგი I

ბავშვი გრძნობათა ორგანოებს  (მხედველობას, სმენას,  შეხებას,  გემოვნებას, ყნოსვას) იყენებს საკუთარი მოძრაობის გასაკონტროლებლად

 

ფიზიკური განვითარება

ფიზიკური აქტივობა

შედეგი I

ბავშვი ერთვება სხვადასხვა ფიზიკურ აქტივობაში და ავლენს მოძრაობის უნარ- ჩვევებსა და  ფიზიკურ თვისებებს

 

ჯანმრთელობა და უსაფრთხოება

პირადი ჰიგიენა და თავის მოვლის უნარ-ჩვევები

შედეგი I

ბავშვი ავლენს პირადი ჰიგიენისა და თვითმომსახურების  უნარ-ჩვევებს

 

 

უსაფრთხოება

შედეგი I

ბავშვს შეუძლია სახიფათო ნივთებისგან გარიდება, საშიში სიტუაციების თავიდან აცილება და ესმის უსაფრთხოების წესები

შემეცნებითი განვითარება და ზოგადი ცოდნა

ესთეტიკა და კულტურა

შემოქმედების აღქმა და გაგება

შედეგი I

ბავშვს შეუძლია აღიქვას და სიამოვნება მიიღოს ხელოვნების ნაწარმოებისაგან

 

 

შემოქმედებითი თვითგამოხატვა

შედეგი I

ბავშვი ავლენს შემოქმედებით უნარებს

 

 

ოჯახი, საზოგადოება და კულტურა

შედეგი I

გამოხატავს ინტერესს ოჯახური ტრადიციების მიმართ.

შედეგი II

ბავშვი ამჟღავნებს საკუთარი და სხვა  ქვეყნების კულტურისა და ტრადიციების ცოდნას, პატივისცემას

 

ბუნება და ტექნოლოგიები

ბუნება

შედეგი I

ბავშვი ავლენს ცოდნას ბუნების შესახებ

 

 

ტექნოლოგია

შედეგი I

ბავშვი იყენებს ტექნიკას შესაბამისი დანიშნულებით

 

რაოდენობრივი წარმოდგენების განვითარება

რიცხვები და ანგარიში

შედეგი I

ბავშვი ავლენს ციფრების ცოდნას და შეუძლია დათვლა

 

 

გაზომვა

შედეგი I

ბავშვი აღიქვამს  და  გამოთქვამს მოსაზრებას  საგანთა ზომაზე, მოცულობაზე, სიმაღლეზე, სიგრძესა და წონაზე.

 

 

კანონზომიერების დადგენა

შედეგი I

ბავშვი აჯგუფებს საგნებს ზომის, ფორმის, ფერისა და დანიშნულების მიხედვით

 

მოვლენებს შორის მიმართების წვდომა

დრო

შედეგი I

ბავშვი განასხვავებს მოვლენათა მიმდინარეობის დროს წარსულს, აწმყოსა და მომავალს

 

 

სივრცე

შედეგი I

ბავშვს შეუძლია საკუთარი სხეულის/გარემოს ობიექტების მდებარეობის აღქმა და საგნებს შორის სივრცითი მიმართებების დადგენა.

 

 

მიზეზშედეგობრიობა

შედეგი I

ბავშვს ესმის/სწვდება მიზეზშედეგობრივ კავშირებს

სწავლისადმი მიდგომა

მოტივაცია

ცნობისმოყვარეობა და ინტერესი

შედეგი 1

ბავშვი გამოხატავს ინტერესს და ავლენს ცნობისმოყვარეობას სიახლის მიმართ.

 

 

ინიციატივა და დამოუკიდებლობა

შედეგი 1

ბავშვი ავლენს ინიციატივას და დამოუკიდებლობას

 

სასწავლო უნარები

ყურადღების კონცენტრაცია

შედეგი 1

ბავშვს შეუძლია  შეაჩეროს და შეინარჩუნოს ყურადღება მოცემულ ამოცანაზე, მაშინაც, როდესაც აწყდება პრობლემას.

 

 

შემოქმედებითობა და გამომგონებლობა

შედეგი 1

ბავშვი  შემოქმედებითად და გამომგონებლურად უდგება ყოველდღიურ საქმიანობას.

 

 

პრობლემის გადაჭრა

შედეგი 1

ბავშვი ეძებს პრობლემის გადაჭრის სხვადასხვაგვარ გზებს

 

 

აზრის გამოხატვა და რეალობასთან კავშირი

შედეგი 1

ბავშვი წარმოადგენს საგნებს სიმბოლოების მეშვეობით

შედეგი 2

ბავშვი განასხვავებს ფანტაზიას რეალობისაგან.

 

 

გააზრება და ინტერპრეტაცია

შედეგი 1

ბავშვს შეუძლია ისწავლოს საკუთარ გამოცდილებაზე დაყრდნობით

 

 

კრიტიკული აზროვნება და კვლევა

შედეგი 1

ბავშვი ადარებს ობიექტებს, ეძებს მსგავსებას  და განსხვავებას, აფასებს მოვლენებს

შედეგი 2

ბავშვი ობიექტებზე ინფორმაციას დაკვირვების, ცდისა და შეცდომის მეთოდით

იღებს.

მეტყველების განვითარება

მეტყველება

მოსმენა და ზეპირი მეტყველება

შედეგი I

ბავშვს შუძლია მოსმენა და მოსმენილის მნიშვნელობის გაგება (რეცეპციული მეტყველება)

შედეგი II:

ბავშვი იყენებს სიტყვებს, ჟესტიკულაციას თავისი აზრებისა და გრძნობების გამოსახატავად, საუბრობს გამართულად (პროდუქტიული, ექსპრესიული მეტყველება).

შედეგი III:

ბავშვი იყენებს ზეპირ მეტყველებას სხვადასხვა მიზნისათვის (პრაგმატული განვითარება).

 

წიგნიერება

კითხვა

შედეგი I

შედეგი II

ბავშვი გამოხატავს ინტერესს ნაბეჭდი მასალის მიმართ და ესმის მისი სიმბოლური მნიშვნელობა.

შედეგი III

ბავშვს ესმის, რომ  ნაბეჭდ მასალას სხვადასხვა დანიშნულება აქვს და განსხვავებული მიზნებით გამოიყენება

 

 

წერა

შედეგი I

ბავშვი იწყებს წერის უნარის განვითარებას

შედეგი II

ბავშვი წერის უნარებს სხვადასხვა მიზნებისათვის იყენებს

სოციალურ-ემოციური განვითარება

ემოციური განვითარება

თვითიდენტობა (მე-კონცეფცია და თვითშეფასება)

შედეგი 1

ბავშვი აღიქვამს საკუთარ თავს  სხვებისგან გამოცალკევებულად.

შედეგი II

ბავშვი გამოხატავს, რომ  იცნობს საკუთარ თვისებებს, შესაძლებლობებსა და სურვილებს (იცის, როგორია, რა სურს და რა შეუძლია).

შედეგი 3

ბავშვი აკუთვნებს საკუთარ თავს  სხვადასხვა ჯგუფს (ოჯახს, სკოლას, სამშობლოს).

შედეგი 4

ბავშვი ამჟღავნებს საკუთარი შესაძლებლობების რწმენას და ამაყობს საკუთარი მიღწევებით.

 

 

 

თვითმართვა და თვითგამოხატვა

შედეგი 1

ბავშვს ესმის წესები და შეთვისებული აქვს ყოველდღიური საქმიანობისათვის საჭირო მოქმედებები

შედეგი 2

ბავშვი მართავს თავის გრძნობებსა და იმპულსებს.

შედეგი 3

ბავშვი შესაბამისად გამოხატავს ემოციებს.

 

სოციალური განვითარება

ურთიერთობა უფროსებთან

შედეგი 1

ბავშვი ენდობა და ადვილად ამყარებს  ურთიერთობას ნაცნობ უფროსებთან

შედეგი 2

საჭიროების შემთხვევაში, ბავშვი ითხოვს, მიმართავს  უფროსის დახმარებას

 

 

ურთიერთობა თანატოლებთან

შედეგი 1

ბავშვი ამჟღავნებს კეთილგანწყობას თანატოლების მიმართ და ურთიერთობს მათთან.

შედეგი 2

ბავშვი ავლენს მოლაპარაკების გზით კონფლიქტის გადაჭრის უნარს.

 

 

ადაპტაციური სოციალური ქცევა

შედეგი 1

ბავშვი ამჟღავნებს ნდობას და ავლენს, რომ  თავს  გრძნობს დაცულად.

შედეგი 2

ბავშვი გაიაზრებს ქცევას და მის შედეგს.

შედეგი 3

ბავშვი ამჟღავნებს მოქნილობას და  გარემოსა და ყოველდღიური საქმიანობის ცვლილებას უსადაგებს თავის ქცევას

შედეგი 4:

ბავშვი გაგებით ეკიდება და პატივისცემას გამოხატავს საკუთარი თავისაგან რაიმე ნიშნით განსხვავებულულთა მიმართ

  • მთავარი
  • საიტის რუკა
  • კონტაქტი
ინკლუზიური განათლება ინკლუზიური განათლება სკოლამდელი განათლება სკოლამდელი განათლება საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების სამინისტრო საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების სამინისტრო
© 2014 ზოგი უფლება დაცულია
Creative Commons Licenseეროვნული სასწავლო გეგმების პორტალი,
Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License
Digital Design