შედეგი III
1-დან 3 წლამდე
ბავშვი იყენებს ზეპირ მეტყველებას სხვადასხვა მიზნისათვის (პრაგმატული განვითარება)
მიმართულებები:მოსმენა და ზეპირი მეტყველება
სფერო:მეტყველების განვითარება
ქვესფერო:მეტყველება
ინდიკატორები
1-2 წელი
- ურთიერთობისათვის იყენებს არასიტყვიერ საშუალებებს: სახის გამომეტყველებას (მიმიკას), და სხეულის მოძრაობას (ჟესტებს) მოთხოვნებისა და გრძნობების გამოსახატავად (მაგ.: შეიძლება მოგეხვიოთ ფეხზე სიარულისას ან მოგკიდოთ ხელი, მიგიყვანოთ კართან, როდესაც უნდა სასეირნოდ წასვლა, მოულოდნელად ჩაგეხუტოთ).
- იყენებს სიტყვებს ურთიერთობისათვის.
- ცვლის ინტონაციას სხვადასხვა აზრის გამოსახატავად.
- ყურადღებას აქცევს იმას, ვინც ლაპარაკობს.
2-3 წელი
- თამაშის დროს თავისთვის ლაპარაკობს, ასახელებს იმას, რასაც ხედავს ან აკეთებს აწმყოში.
- გვიზიარებს გარე სამყაროდან მიღებულ შთაბეჭდილებას.
- აღწერს იმას, რაც აღიქვა წარსულში. მოვლენის აღწერის დროს ჩამოთვლის იმ ერთეულებს, რაც მისთვის მნიშვნელოვანია, ქრონოლოგიის დაცვის გარეშე.
- საუბრობს უმრავლესობისათვის გასაგებ ენაზე.
- იცავს ჯგუფში დადგენილ მიმართვის წესებს. იყენებს მიმართვის თავაზიან ფორმებს: "თუ შეიძლება", "გმადლობთ".
- შეუძლია მოსაუბრის განზრახვის გაგება (მაგ., თუ დედა ამბობს - "ფანქარი მჭირდება", მიდის ფანქრის მოსატანად).
- ჯგუფში ურთიერთობისას შეუძლია იმის გამომჟღავნება, რომ კარგად ესმის, თუ რას ნიშნავს მორიგეობით (მონაცვლეობით) საუბარი.