მოვლენებს შორის მიმართების წვდომა
ამობეჭდვაშედეგი I
3-დან 5 წლამდე
ბავშვს ესმის, სწვდება მიზეზშედეგობრივ კავშირებს
მიმართულებები:მიზეზშედეგობრიობა
სფერო:შემეცნებითი განვითარება და ზოგადი ცოდნა
ქვესფერო:მოვლენებს შორის მიმართების წვდომა
ინდიკატორები
- შეუძლია იმ საგნების ამოცნობა და განსაზღვრა, რომელთა ზეგავლენა სხვა საგნებზე თვალსაჩინოა (მაგ.: "ლურჯი საღებავის წყალში შერევით წყალმა ლურჯი ფერი მიიღო”).
- შეუძლია ივარაუდოს რაიმე ქცევასთან დაკავშირებული შესაძლო შედეგი (მაგ.: ღამე, როდესაც შუქს ჩავაქრობ, დაბნელდება).
- სვამს შეკითხვას "რატომ?”, რითიც ცდილობს გაარკვიოს, გაიგოს, თუ რატომ ხდება ესა თუ ის მოვლენა, ან რა აკავშირებს მას ამა თუ იმ მოვლენასთან (მაგ.: "ამას როცა ვაკეთებ, ეს რატომ ხდება?”).