Information Gap fill

Objectives: 

  • Practice listening for gist
  • Practice listening for specific information.

 

Materials/Resources: 

Recording of the announcement, HOs of the gapped text.

(Airport Announcements)

(Train Announcements)

 

Classroom management: 

Individual, pairs

 

Procedure: 

Step 1. Brainstorm the names of the public places  where you can hear announcements (airports. railway stations, underground trains, etc) and put ideas on the board;

Step 2. Arrange students in pairs and ask them to think what kind of information they can hear in the places on board;

Step 3. Play the recording or read the tapescript and ask the students where they can hear the announcements. Ask which words helped them to get the correct answer (Appendix);

Step 4. Distribute the gapped text of the announcement. Give students time to look through the text. Ask them to work in pairs and guess which words may go in the gaps;

Step 5. Play the recording or read the tapescrips. Students fill in the gaps with the words they hear. Ask students to check in pairs and share their answers.

Step 6. Re-play/read again the announcement for students to check their answers or fill the rest of the text.

Step 7. At a feedback stage, if you feel that students found the particular task difficult to complete, re-play the recording to let students listen part by part to catch the “right word”;

Step 8. As a follow-up speaking task, divide the group into teams, ask them to discuss what type of transport they prefer and why?

 

Appendix                            

Samples of UK Station announcements for fast trains 

-Will customers of platform 1 please stand clear off the platform edge through train approaching. Please stand clear off the platform edge.

-The train now approaching platform 3 does not stop here. Please stand well clear off the edge of platform 3.

-Stand well away from the edge of platform 1. The approaching train is not scheduled to stop at this station.

-Stand well back from the platform edge. The next train at platform 4 does not stop here.

-This train is the First Capital Connect service to Briton calling at London Black fairs, Elephant and Castle, East Croydon, etc.

-Welcome aboard the Southern service to Milton Key Central.

 

განმავითარებელი შეფასება:

Formative assessment:

  • განმავითარებელი შეფასების ფორმატი მოითხოვს, საჭიროების შემთხვევაში (მონიტორინგის საფუძველზე), მოსწავლეთა ან მოსწავლეთა ჯგუფის დასახმარებლად,   ნებისმიერ უზუსტობასთან, შეცდომასთან დაკავშირებული განმარტებები  იყოს მკაფიო, ამომწურავი და ეყრდნობოდეს კონკრეტულ მაგალითებს.

 

მეთოდიკური კომენტარები:

Methodological Comments:

  • სასწავლო მიზნით ავთენტური მასალის  გამოყენება - ყოფითი სიტუაციების ამსახველი ინფორმაცია, რომლის მიღება შესაძლებელია საზოგადოებრივი თავშეყრის ადგილებში, განსაკუთრებით წარმატებულია მოსმენის უნარის გასავითარებლად. ჩვეულებრივ, უმჯობესია აღნიშნული მასალის უცვლელი სახით გამოყენება, თუმცა მისაღებია ორიგინალური ტექსტის ადაპტირება კონკრეტული სამიზნე ჯგუფის ენობრივი კომპეტენციის შესაბამისად.
  • აქტივობის მსვლელობა რამდენიმე საფეხურს შეიცავს. ყოველ ჯერზე მოსასმენი  დავალება განსხვავებულ მიზანს ისახავს. მისი მსვლელობა თანმიმდევრულია და წარმოადგენს დავალებებს მოსმენის წინა, მიმდინარე და მომდევნო (Pre-listening , while listening, after listening) პერიოდისთვის (Step 1,2):

ა) აქტივობის მოსამზადებელი საფეხური (Step 1) ემსახურება  მოსწავლეთა თემატიკით დაინტერესებას, მათი განწყობის შექმნას, მოცემულ თემატიკასთან დაკავშირებით ცოდნის კონსოლიდაციას, შესწავლილი ლექსიკური მარაგის გააქტიურებას, ახალი ერთეულების წინასწარ სწავლებას. ეს პროცესი შემდგომში ტექსტის გაგებას შეუწყობს ხელს.

ბ) მომდევნო საფეხურზე (Step 3), ტექსტის პირველად მოსმენის შემდეგ, დავალების მიზანია მისი ზოგადი შინაარსის ამოცნობა საკვანძო სიტყვებზე (train, platform, schedule) ორიენტირებული სტრატეგიის (Key-word strategy) გამოყენებით. მოსმენის წინა დავალებები განსაკუთრებულ როლს ასრულებენ ავთენტური მასალის  აღქმა-გაგებისა და ძირითადი დავალების წარმატებით შესრულებაში (Step 4).

გ) ”Gap-filling” ტრადიციული სავარჯიშოა, რომელიც მოსასმენ მასალაში კონკრეტული ინფორმაციის გაგებას და ტექსტში კონტექსტის შესაბამისად ჩასმას გულისხმობს (Step 5). დავალების წარმატებით შესასრულებლად  რეკომენდებულია ტექსტის მეორე მოსმენისას მოკლე ჩანაწერების  გაკეთება (Note-Taking strategy) მაგალითად, თარიღები, ციფრები და ა.შ. (მოცემულ შემთხვევაში  პლათფორმის ნომერი ან/და სხვა). ასეთი დავალება სელექციური მოსმენის უნარის განვითარებას უწყობს ხელს

  • ავთენტური მოსასმენი მასალა საგაკვეთილო პროცესს რეალურ, ყოფით სიტუაციებთან აახლოებს, შესაბამისად თემატიკის პერსონალიზაცია გაამარტივებს გაკვეთილზე შესწავლილი მასალის ყოველდღიურ სიტუაციასთან დაკავშირებას.
  • ამასთანავე, ასეთი ტექსტები საინტერესოა სტრუქტურული თვალსაზრისით, მრავალფეროვანი ენობრივი სისტემის გასაცნობად - განცხადებებში გამოყენებული წინადადებების განსაკუთრებული წყობა (მაგალითად, The train now approaching platform 3 does not stop here. etc.) შეიძლება განხილვის საგანი გახდეს. ამავე დროს, მასალა განსაკუთრებით მნიშვნელოვანია ფონოლოგიური თვალსაზრისით, როგორც მახვილებზე, ინტონაციაზე, გამოთქმებზე მობილიზების ერთ-ერთი საშუალება.