X კლასი
ქართული ენა და ლიტერატურა
მოსმენა
კითხვა
წერა
საგნობრივი პროგრამები
ქიმია
მეცნიერული კვლევა-ძიება
საგნობრივი პროგრამები
ამერიკისმცოდნეობა
გარემო და ეკონომიკა
სახელმწიფო მმართველობა და პოლიტიკა
კულტურა და რელიგია
ადამიანი და საზოგადოება
არჩ.ამერ.X/XI/XII.10.
მოსწავლეს შეუძლია გააანალიზოს ამერიკული საზოგადოება მისთვის დამახასიათებელი ნიშან-თვისებებისა და წესების მიხედვით;
არჩ.ამერ.X/XI/XII.11.
მოსწავლეს შეუძლია გამოიტანოს შესაბამისი დასკვნები სხვადასხვა საზოგადოების შედარებების საფუძველზე.
ინტერპრეტაცია და კვლევა
მათემატიკა
რიცხვები და მოქმედებები
კანონზომიერებები და ალგებრა
გეომეტრია და სივრცის აღქმა
საგნობრივი პროგრამები
შესავალი ისტორიაში
დრო და სივრცე
ისტორიული ინტერპრეტაცია და კვლევა
კომუნიკაცია
საგნობრივი პროგრამები
ბიოლოგია
მეცნიერული კვლევა-ძიება
ცოცხალი სამყარო
ბიოლ.X.5.
მოსწავლეს შეუძლია იმსჯელოს უჯრედში მიმდინარე პროცესებზე და დაასაბუთოს მათი მნიშვნელობა ორგანიზმისათვის
ბიოლ.X.7.
მოსწავლეს შეუძლია დაასაბუთოს კვების და მონელების მნიშვნელობა ორგანიზმის ზრდა-განვითარებისათვის და ენერგიით უზრუნველსაყოფად
ბიოლ.X.8.
მოსწავლეს შეუძლია იმსჯელოს ფოტოსინთეზზე, როგორც მცენარეული ბიომასის წარმომქმნელ საკვანძო პროცესზე
საგნობრივი პროგრამები
მსოფლიოს გეოგრაფია
დრო და სივრცე
საგნობრივი პროგრამები
მათემატიკა (გაძლიერებული)
რიცხვები და მოქმედებები
მათ. გაძ. X.1.
მოსწავლეს შეუძლია რიცხვთა პოზიციური სისტემების/ნამდვილ რიცხვთა სიმრავლეების ერთმანეთთან დაკავშირება.
მათ. გაძ. X.2.
მოსწავლეს შეუძლია ნამდვილ რიცხვებზე მოქმედებების შესრულება სხვადასხვა ხერხით და ამ მოქმედებათა შედეგის შეფასება.
კანონზომიერებები და ალგებრა
გეომეტრია და სივრცის აღქმა
მათ. გაძ. X.9
მოსწავლეს შეუძლია გეომეტრიული გარდაქმნების დახასიათება და მათი გამოყენება გეომეტრიული პრობლემების გადაჭრისას.
მათ. გაძ. X.10
მოსწავლეს შეუძლია სივრცული ფიგურის კვეთებისა და გეგმილების გამოყენება სივრცული ფიგურის შესასწავლად.
საგნობრივი პროგრამები
ფიზიკა
მეცნიერული კვლევა-ძიება
საგნობრივი პროგრამები
სამოქალაქო განათლება
პიროვნული განვითარება
მდგრადი განვითარება
თვითმმართველობა და მმართველობა
დამხმარე რესურსები
ფიზიკა (გაძლიერებული)
მეცნიერული კვლევა-ძიება
ფიზიკური მოვლენები
საგნობრივი პროგრამები
გეოგრაფიული კვლევა
გეოგრაფიული კვლევა
ეკონომიკა და სახელმწიფო
პიროვნული განვითარება
არჩ.ეკონ.სახ. XI/XII.1.
მოსწავლეს შეუძლია საქართველოში ეკონომიკური საქმიანობის შესაძლებლობების ანალიზი.
არჩ.ეკონ.სახ. XI/XII.2.
მოსწავლეს შეუძლია შეაფასოს საერთაშორისო ურთიერთობების მნიშვნელობა ქვეყნის ეკონომიკის განვითარებისთვის.
თვითმმართველობა და მმართველობა
თეატრალური ხელოვნება
პრაქტიკული უნარ-ჩვევები და იდეების გამოხატვა
კომუნიკაცია და ინტერპრეტაცია
თეატრალური ხელოვნების აღქმა კონტექსტში
კინოხელოვნება (I მოდული)
ხელოვნების აღქმა კონტექსტში
კომუნიკაცია და ინტერპრეტაცია
მეწარმეობის საფუძვლები
ინიციატივა და ინოვაცია
სამეწარმეო საქმიანობა
თავისუფალი ეკონომიკა და საბაზრო ურთიერთობები
საგნობრივი პროგრამები
კომპიუტერული მეცნიერება
ისტ რესურსების შექმნა
არჩ.კომპ.მეც.X/XI/XII.1.
მოსწავლე აცნობიერებს ალგორითმის ცნებას, ეფექტურად იყენებს ალგორითმის ჩაწერის და შეფასების საშუალებებს დასმული ამოცანის ამოსახსნელად.
მსოფლიო კულტურა
ბუნება და კულტურა
კულტურის უნივერსალიები
კულტურის ტიპოლოგია
არჩ.მსოფ.კულტ. X/XI/XII.4.
მოსწავლე იკვლევს სხვადასხვა ფაქტორის გავლენას კულტურის ჩამოყალიბებასა და ფუნქციონირებაზე.
არჩ.მსოფ.კულტ.X/XI/XII.5.
მოსწავლეს შეუძლია იმსჯელოს თანამედროვე/ურბანული და ტრადიციული/რურალური კულტურების ძირითად განმასხვავებელ მახასიათებლებზე.
კულტურათა მრავალფეროვნება
მუსიკალურ-კომპიუტერული პროგრამები
პრაქტიკული უნარ-ჩვევები
არჩ.მუს.კომპ.I.X/XI/XII.1.
მოსწავლეს შეუძლია მუსიკალური ნაწარმოების აკრეფა მუსიკალურ-კომპიუტერული პროგრამების გამოყენებით.
არჩ.მუს.კომპ.I. X/XI/XII.2.
მოსწავლეს შეუძლია აუდიო მონაცემების დარეგულირება ნოტაციისათვის განკუთვნილ პროგრამაში.
კომუნიკაცია, ინტერპრეტაცია
მულტიმედია და დიზაინი
ისტ რესურსების შექმნა
სამედიცინო ბიოლოგია და ჯანმრთელობა
მეცნიერული კვლევა-ძიება
ჯანმრთელობა და მედიცინა
ს.ბიოლ.ჯ. X/XI/XII .5.
მოსწავლე ახასიათებს ცხოვრების ჯანსაღ წესს და მსჯელობს ჯანმრთელობის ხელშემწყობ ფაქტორებზე.
ს.ბიოლ.ჯ. X/XI/XII. 6.
მოსწავლეს შეუძლია იმსჯელოს ადაპტაციის ფენომენზე და მის მნიშვნელობაზე ორგანიზმის გადარჩენისათვის.
სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნება
შემოქმედებითობისა და პრაქტიკული უნარ-ჩვევების განვითარება
არჩ.ს.გ.X/XI/XII.1.
მოსწავლე იკვლევს და შეუძლია შემოქმედებითად გამოიყენოს ხელოვნების ელემენტები, პრინციპები, სხვადასხვა მასალა, ტექნიკა და პროცედურა თვითგამოხატვისათვის.
არჩ.ს.გ.X/XI/XII.3.
მოსწავლე აცნობიერებს სამყაროს როგორც მრავალფეროვანი გრძნობებისა და იდეების წყაროს და შეუძლია შემოქმედებითად ასახოს ნამუშევარში.
არჩ.ხ.პ.X/XI/XII.1.
მოსწავლეს შეუძლია ჩაატაროს ექსპერიმენტი ხელოვნების ელემენტების, პრინციპების, სხვადასხვა მასალის, ტექნიკისა და პროცედურის გამოყენებით ნამუშევრის შექმნისას.
არჩ.ხ.პ.X/XI/XII.2.
მოსწავლეს შეუძლია ასახოს ნამუშევარში გარემოზე დაკვირვების შედეგები, განავითაროს გამომსახველობითი ხერხები.
კომუნიკაცია და ინტერპრეტაცია
ხელოვნების აღქმა კონტექსტში
არჩ.ს.გ.X/XI/XII.6.
მოსწავლეს შეუძლია გააანალიზოს სხვადასხვა ეპოქაში შექმნილი ნაწარმოებები და იმსჯელოს მათ შორის არსებულ მსგავსება-განსხვავებაზე.
არჩ.ს.გ.X/XI/XII.7.
მოსწავლე იკვლევს და შეუძლია განმარტოს, რა გავლენას ახდენს ისტორიული და სოციალური კონტექსტი კონკრეტული ხელოვანის შემოქმედებაზე.
სპორტი
ჯანმრთელობა და უსაფრთხოება
მოძრაობა და მოტორული უნარ-ჩვევები
ფოლკლორი და მითოლოგია
ფოლკლორი და ლიტერატურა
არჩ. ფოლკ. X/XI/XII. 1.
მოსწავლეს შეუძლია ფოლკლორის სპეციფიკის გააზრება; შედარებითი ანალიზის საფუძველზე ფოლკლორულ და ლიტერატურულ ტექსტებს შორის მსგავსება-განსხვავების გამოვლენა და მათზე მსჯელობა.
ფოლკლორის ჟანრები
ეროვნული და უნივერსალური ფოლკლორში
XIX-XX საუკუნეების დასავლური ლიტერატურა
ლიტერატურული ჟანრები
არჩ. დას. X/XI/XII. 1
მოსწავლეს შეუძლია მსჯელობა ლიტერატურის თეორიის სხვადასხვა საკითხზე; დასავლეთის ქვეყნების ლიტერატურის სხვადასხვა ჟანრის ტექსტების ამოცნობა და გაანალიზება მათი სპეციფიკის გათვალისწინებით.
XIX-XX საუკუნეების დასავლური ლიტერატურული პარადიგმები
XIX-XX საუკუნეების დასავლური ლიტერატურა ქართულ ლიტერატურაში
არჩ. დას. X/XI/XII. 6.
მოსწავლეს შეუძლია ქართულ ლიტერატურულ ტექსტებში XIX-XX საუკუნეების დასავლური ლიტერატურული პარადიგმების ამოცნობა და მათზე მსჯელობა.
ხელოვნების ისტორია
კომუნიკაცია და ინტერპრეტაცია
ხელოვნების აღქმა კონტექსტში
ხაზვა
შემეცნება
არჩ.I.ხაზვაX/XI/XII.1.1.
მოსწავლეს შეუძლია სახაზავი იარაღებისა და მასალების დანიშნულების განსაზღვრა.
არჩ.I.ხაზვაX/XI/XII.1.2.
მოსწავლეს შეუძლია კოორდინატთა სისტემების კლასიფიკაცია მათი ძირითადი თვისებების მიხედვით.
არჩ.I.ხაზვაX/XI/XII.1.3.
მოსწავლეს შეუძლია გეომეტრიული გარდაქმნების: მოძრაობის და მსგავსობის გარდაქმნის ჯგუფების (სიბრტყეზე) ძირითადი ცნებების არსის განმარტება.
არჩ.II.ხაზვაX/XI/XII.2.1.
მოსწავლეს შეუძლია გეომეტრიული გარდაქმნების: მოძრაობის, მსგავსობის და აფინური გარდაქმნის ჯგუფების ძირითადი თვისებების განმარტება.
შემოქმედებითობისა და პრაქტიკული უნარ-ჩვევების განვითარება
არჩ.I.ხაზვაX/XI/XII.1.5.
მოსწავლეს შეუძლია ორგანზომილებიანი ფიგურების მოდიფიცირება ან/და რედაქტირება.
არჩ.I.ხაზვაX/XI/XII.1.8.
ნახაზის შესრულებისას მოსწავლეს შეუძლია ნახაზის გაფორმების სტანდარტის დაცვა.
არჩ.II.ხაზვაX/XI/XII.2.5.
მოსწავლეს შეუძლია სამგანზომილებიანი ფიგურების რედაქტირება ობიექტების და სუბობიექტების დონეზე.
არჩ.II.ხაზვაX/XI/XII.2.6.
მოსწავლეს შეუძლია ააგოს სტანდარტული ორთოგონალური ხედები (გეგმილები), იზომეტრია, ჭრილი, კვეთა.
კომუნიკაცია და ინტერპრეტაცია
არჩ.ხაზვაX/XI/XII.1.11.
მოსწავლეს შეუძლია გააცნობიეროს ნახაზის მნიშვნელობა ყოველდღიურ პრაქტიკაში და წარმოებაში.
არჩ.II.ხაზვაX/XI/XII.2.9.
მოსწავლეს შეუძლია განსაზღვროს ანოტაციური ობიექტების (ტექსტი, ზომები, დაშტრიხვა, პირობითი ნიშნები) სტილი.
სამხედრო ისტორია და ეროვნული თავდაცვა
ისტორიული ინტერპრეტაცია და კვლევა
სამხედრო საქმის ორგანიზება
სამხედრო საქმის წარმოება
სამოქალაქო თავდაცვა
არჩ. სამხ.ისტ.ეროვნ.თავდ. X-XII.13
მოსწავლეს აქვს ზოგადი წარმოდგენა და მსჯელობს საქართველოს შეიარაღებული ძალების სტრუქტურასა და მის ამოცანებზე.
არჩ. სამხ.ისტ.ეროვნ.თავდ. X-XII.14
მოსწავლეს აქვს წარმოდგენა თანამედროვე საფრთხეებსა და მათ გავლენებზე საქართველოს მიმართ; იცნობს უსაფრთხოების საეთაშორისო ინსტიტუტებსა და საერთაშორისო სამართლის ძირითად პრინციპებს.
საგნობრივი პროგრამები
კონსერვაციული ბიოლოგიის საფუძვლები
კონსერვაციული ბიოლოგიის საფუძვლები
არჩ.კონს. ბიოლ. X/XI/XII.2.
მოსწავლეს შეუძლია გააანალიზოს ბიომრავალფეროვნების შემცირებაზე მოქმედი ფაქტორები (მაგ., კლიმატის ცვლილება, საბინადრო გარემოს განადგურება, ჭარბი მოპოვება, ინვაზიური სახეობების ზემოქმედება, გარემოს დაბინძურება) მსოფლიოსა და საქართველოს მაგალითებზე.
გარემო და მდგრადი განვითარება
გარემო და მდგრადი განვითარება
არჩ.გარ.მდგრ.გან.X/XI/XII.1.
მოსწავლეს შეუძლია განმარტოს და იმსჯელოს მდგრადი განვითარების კონცეფციის ცნებაზე და საზოგადოების განვითარებისათვის მის მნიშვნელობაზე.
არჩ.გარ.მდგრ.გან.X/XI/XII.2.
მოსწავლეს შეუძლია დაახასიათოს და გამოიკვლიოს მდგრადი განვითარების კონცეფციის წარმოქმნის წინაპირობები.
არჩ.გარ.მდგრ.გან.X/XI/XII.3.
მოსწავლეს შეუძლია ზოგადად დაახასიათოს გლობალური გარემოს (ჰაერი, წყალი, ნიადაგი, ნარჩენები, ბიომრავალფეროვნება) დეგრადაციასთან დაკავშირებული პრობლემები, მოიყვანოს მაგალითები და იმსჯელოს მათი გადაჭრის გზებზე.
არჩ.გარ.მდგრ.გან.X/XI/XII.4.
მოსწავლეს შეუძლია იმსჯელოს გარემოდაცვითი საფრთხეების მოგვარების ასპექტებზე (სამეცნიერო, სამეურნეო, ტექნოლოგიური, პოლიტიკური, სამართლებრივი), მათი გამოყენების მაგალითებზე და პერსექტივებზე; შეუძლია დააკავშიროს გარემოსდაცვითი პრობლებები პოლიტიკურ, ეკონომიკურ და სოციალურ საკითხებთან.
არჩ.გარ.მდგრ.გან.X/XI/XII.5.
მოსწავლეს შეუძლია იმსჯელოს მდგრადი განვითარების უზრუნველყოფის გზებსა და პრინციპებზე, ასევე ძირითად მიმართულებებზე (მდგრადი ეკონომიკა, მდგრადი სოფლის მეურნეობა, სურსათის უსაფრთხოება, მდგრადი ტურიზმი, ენერგოეფექტურობა და ა.შ.).
არჩ.გარ.მდგრ.გან.X/XI/XII. 6.
მოსწავლეს შეუძლია იმსჯელოს მდგრადი განვითარების პროცესში საზოგადოების მონაწილეობის როლსა და მნიშვნელობაზე.
არჩ.გეოეკ.გარ.მართვა.X/XI/XII.1.
მოსწავლე განსაზღვრავს გეოგრაფიული კვლევის მნიშვნელობას ეკოლოგიური ბალანსის შენარჩუნებისა და მდგრადი განვითარების მიღწევაში და მოჰყავს შესაბამისი მაგალითები.
არჩ.გეოეკ.გარ.მართვა.X/XI/XII.2.
მოსწავლე მსჯელობს კომპლექსურ-გეოგრაფიული კვლევის აუცილებლობაზე, როგორც გარემოს მდგომარეობის შეფასების მნიშვნელოვან ინსტრუმენტზე.
შესავალი თანამედროვე ფიზიკაში
მეცნიერული კვლევა-ძიება
ბუნების ძეგლების მონიტორინგი
კარტოგრაფია და გეოინფორმაციული სისტემები (GIS)
საველე უნარ-ჩვევები და პრაქტიკული სამუშაოები
საქართველოს ეთნოგრაფია
ეთნოგრაფიული ინტერპრეტაცია და კვლევა
ქართველთა ზოგადი დახასიათება
პიროვნება და საზოგადოება
ადამიანი და მისი სასიცოცხლო გარემო
ფოლკლორული ანსამბლი
პრაქტიკული უნარ-ჩვევები და შემოქმედებითი საქმიანობა
მუსიკალური ფოლკლორის აღქმა კონტექსტში
ქართული ენა როგორც მეორე ენა
მოსმენა
ლაპარაკი
ქ.მ. X.16.
მოსწავლეს შეუძლია მონაწილეობის მიღება საკლასო დისკუსიებში იმ კონკრეტული პრობლემის გარშემო, რომელსაც საკითხავ ტექსტებში გაეცნო.
კითხვა
ქ. მ. X. 5.
მოსწავლეს შეუძლია სტრუქტურული და ენობრივი მახასიათებლების მიხედვით არამხატვრული ტექსტის გაანალიზება.
ქ. მ. X. 7.
მოსწავლეს შეუძლია სტრუქტურული და ენობრივი მახასიათებლების მიხედვით მხატვრული ტექსტის გაანალიზება.
წერა
ქ.მ. X.11.
მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა არამხატვრული (საინფორმაციო, შემეცნებითი, ესე და სხვა) ტექსტის დაწერა.
ქ.მ. X.13.
მოსწავლეს შეუძლია შესწავლილი ჟანრის სპეციფიკის გათვალისწინებით დაწეროს მცირე ზომის მხატვრული ტექსტი.
სწავლის სწავლა
ქ.მ.X.21.
მოსწავლეს შეუძლია პროექტის (მაგ., ზეიმის მოწყობა; შეხვედრები იმავე ქალაქში/რეგიონში მოღვაწე გამოჩენილ ადამიანებთან, კოლორიტებთან და ა.შ. ადგილობრივი მუზეუმის კატალოგის შექმნა ვებგვერდზე განსათავსებლად და სხვა) განხორციელების ხელშესაწყობად მიმართოს სხვადასხვა სტრატეგიას.
ქ.მ. X. 23.
მოსწავლეს შეუძლია სტრატეგიული უნარების გამოყენება წარმატებული სწავლების უზრუნველსაყოფად.
ქ.მ. X.24.
მოსწავლეს შეუძლია სასწავლო საქმიანობის ხელშეწყობის მიზნით სათანადო რესურსების გამოყენება.