VII კლასი
ქართული ენა და ლიტერატურა
მოსმენა
ქართ. VII. 1.
მოსწავლეს შეუძლია უცნობი ინფორმაციის შემცველი ტექსტების მოსმენა და ზეპირი ინფორმაციის წარმოდგენა აუდიტორიის წინაშე
ქართ. VII. 2.
მოსწავლეს შეუძლია სხვათა მეტყველების მოსმენა და შეფასება საკომუნიკაციო ამოცანის გათვალისწინებით
ქართ. VII. 3.
მოსწავლეს შეუძლია სამეტყველო ქცევის შეცვლა საკომუნიკაციო ამოცანისა და აუდიტორიის გათვალისწინებით
კითხვა
ქართ. VII. 7.
. მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სახის მხატვრული და არამხატვრული ტექსტების გააზრება-გაანალიზება, მათ მიმართ საკუთარი დამოკიდებულების გამოხატვა და ახსნა
ქართ. VII. 8.
მოსწავლეს შეუძლია ამოიცნოს და შეაფასოს ტექსტის შესაბამისობა კონკრეტულ მიზანსა და აუდიტორიასთან
საგნობრივი პროგრამები
მათემატიკა
რიცხვები და მოქმედებები
კანონზომიერებები და ალგებრა
გეომეტრია და სივრცის აღქმა
მონაცემთა ანალიზი, ალბათობა და სტატისტიკა
საგნობრივი პროგრამები
მათემატიკა (გაძლიერებული)
რიცხვები და მოქმედებები
კანონზომიერებები და ალგებრა
მათ. გაძ. VII.5.
მოსწავლეს შეუძლია სიდიდეებს შორის პირდაპირპროპორციული დამოკიდებულების ამოცნობა და გამოსახვა.
მათ. გაძ. VII.6.
მოსწავლეს შეუძლია სიმრავლეთა თეორიის ცნებებისა და ოპერაციების გამოყენება ამოცანების ამოხსნისას.
გეომეტრია და სივრცის აღქმა
მათ. გაძ. VII.9.
მოსწავლეს შეუძლია გეომეტრიული ფიგურების ამოცნობა, მათი სახეობების შედარება და კლასიფიცირება.
მათ. გაძ. VII.10.
მოსწავლეს შეუძლია გეომეტრიული ობიექტების ამოცანის კონტექსტის შესაბამისად წარმოდგენა.
მონაცემთა ანალიზი, ალბათობა და სტატისტიკა
საგნობრივი პროგრამები
ისტორია
დრო და სივრცე
სახელმწიფო მმართველობა და პოლიტიკა
გარემო და ეკონომიკა
კულტურა და რელიგია
საგნობრივი პროგრამები
გეოგრაფია
დრო და სივრცე
გარემო და ეკონომიკა
საგნობრივი პროგრამები
ფიზიკა (გაძლიერებული)
მეცნიერული კვლევა-ძიება
სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნება
შემოქმედებითობისა და პრაქტიკული უნარ-ჩვევების განვითარება
ს.გ.VII.1.
მოსწავლეს შეუძლია შემოქმედებითად გამოიყენოს სახვითი ხელოვნების ელემენტებისა და პრინციპების ცოდნა კონკრეტული პრობლემის გადასაჭრელად ნამუშევრის შექმნისას.
ს.გ.VII.2.
მოსწავლეს შეუძლია მიზანმიმართულად აირჩიოს და შემოქმედებითად გამოიყენოს სხვადასხვა მასალა, ტექნიკა და პროცედურა ნამუშევრის შექმნისას.
ს.გ.VII.3.
მოსწავლე აფართოებს გარემოში ობიექტებს შორის არსებული კავშირების ასახვის გზებს ნამუშევარში და შეუძლია გადმოსცეს დეტალები.
კომუნიკაცია და ინტერპრეტაცია
დამხმარე რესურსები
მუსიკა
პრაქტიკული უნარ ჩვევები
კომუნიკაცია, ინტერპრეტაცია
საგნობრივი პროგრამები
საბუნებისმეტყველო მეცნიერებების საფუძვლები
მეცნიერული კვლევა-ძიება
ცოცხალი სამყარო
ფიზიკური მოვლენები
საგნობრივი პროგრამები
სპორტი
ჯანმრთელობა და უსაფრთხოება
მოძრაობა და მოტორული უნარ-ჩვევები
ქართული ენა როგორც მეორე ენა
მოსმენა
ლაპარაკი
კითხვა
ქ. მ. VII. 5.
მოსწავლეს შეუძლია სასწავლო მიზნით ადაპტირებული სხვადასხვა სახის არამხატვრული ტექსტის გაგება.
ქ. მ.VII.6.
მოსწავლეს შეუძლია მცირე ზომის ადაპტირებული მხატვრული ტექსტის (მოთხრობა, იგავ-არაკი) გაგება და გაანალიზება.
ქ.მ.VII.7.
მოსწავლეს შეუძლია არამხატვრული და მხატვრული ტექსტის სტრუქტურული და ენობრივი მახასიათებლების ამოცნობა.
წერა
ქ.მ.VII. 11.
მოსწავლეს შეუძლია პრაგმატული ხასიათის ინფორმაციული ტექსტების (რეკლამის, აფიშის, ტელეგადაცემების, ფილმების ანონსის, ანოტაციის) წერა.
ქ.მ. VII.14.
მოსწავლეს შეუძლია ისეთი ტექსტების შექმნა, რომლებშიც ავლენს პიროვნულ და შემოქმედებით დამოკიდებულებას.
სწავლის სწავლა
ქ.მ.VII. 22.
მოსწავლეს შეუძლია პროექტის (მაგ., გამოფენის მოწყობა, სკოლის/კლასის ჟურნალის, კლასის ვებგვერდია შექმნა და სხვა) განხორციელების ხელშესაწყობად მიმართოს სხვადასხვა სტრატეგიას.
ქ.მ. VII. 23.
მოსწავლეს შეუძლია მასწავლებლის დახმარებით განჭვრიტოს შესასრულებელი დავალების მოთხოვნები.
ქ.მ. VII. 24.
მოსწავლეს წარმატებული სწავლის უზრუნველსაყოფად გამომუშავებული აქვს სტრატეგიული უნარები.
ქ.მ. VII. 25.
მოსწავლეს შეუძლია სასწავლო საქმიანობის ხელშეწყობის მიზნით სათანადო რესურსების გამოყენება.
ქ.მ.VII.26.
მოსწავლეს შეუძლია, ლექსიკური მარაგის განსამტკიცებლად და გასამდიდრებლად მიმართოს სხვადასხვა ხერხს.
აფხაზური ენა და ლიტერატურა
Ажәаҳәа
Аҧхьара
Аҩра
საგნობრივი პროგრამები
VIII კლასი
სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნება
შემოქმედებითობისა და პრაქტიკული უნარ-ჩვევების განვითარება
ს.გ.VIII.1.
მოსწავლეს შეუძლია შემოქმედებითად გამოიყენოს სახვითი ხელოვნების ელემენტებისა და პრინციპების ცოდნა კონკრეტული პრობლემის გადასაჭრელად ნამუშევრის შექმნისას.
ს.გ.VIII.2.
მოსწავლე იჩენს ინიციატივას და ავითარებს სხვადასხვა მასალის, ტექნიკის და პროცედურის გამოყენების უნარს ნამუშევრის შექმნისას.
ს.გ.VIII.3.
მოსწავლეს შეუძლია ასახოს ნამუშევარში გარემოზე დაკვირვების შედეგები, განავითაროს გამომსახველობითი ხერხები.
კომუნიკაცია და ინტერპრეტაცია
ხელოვნების აღქმა კონტექსტში
დამხმარე რესურსები
ქართული ენა და ლიტერატურა
მოსმენა
კითხვა
ქართ. VIII. 5.
მოსწავლეს შეუძლია გაიაზროს, გააანალიზოს და შეაფასოს ტექსტები (მხატვრული და არამხატვრული), რომლებიც შეიცავს გარკვეულ თვალსაზრისს ან მსჯელობას კონკრეტულ საკითხზე
ქართ. VIII. 6.
მოსწავლეს შეუძლია გააანალიზოს ტექსტის შესაბამისობა კონკრეტულ მიზანსა და აუდიტორიასთან
წერა
ქართ. VIII. 10.
მოსწავლეს შეუძლია წერილობით გადმოსცეს საკუთარი თვალსაზრისი, იმსჯელოს კონკრეტულ საკითხზე სათანადო არგუმენტების მოხმობით
ქართ. VIII. 11.
მოსწავლეს შეუძლია წერილობითი ტექსტის ფორმისა და სტილის შერჩევა მიზნისა და აუდიტორიის გათვალისწინებით
საგნობრივი პროგრამები
მათემატიკა
რიცხვები და მოქმედებები
კანონზომიერებები და ალგებრა
გეომეტრია და სივრცის აღქმა
მონაცემთა ანალიზი, ალბათობა და სტატისტიკა
საგნობრივი პროგრამები
ფიზიკა
მეცნიერული კვლევა-ძიება
ფიზიკური მოვლენები
ფიზ.VIII.5.
მოსწავლეს შეუძლია მექანიკური მუშაობის, სიმძლავრისა და მექანიკური ენერგიის შესახებ მსჯელობა
ფიზ.VIII.6.
მოსწავლეს შეუძლია სხეულთა წონასწორობის და მარტივი მექანიზმების მოქმედების პრინციპის დახასიათება
საგნობრივი პროგრამები
დამხმარე რესურსები
ქიმია
მეცნიერული კვლევა-ძიება
საგნობრივი პროგრამები
ისტორია
დრო და სივრცე
სახელმწიფო მმართველობა და პოლიტიკა
გარემო და ეკონომიკა
კულტურა და რელიგია
ადამიანი და საზოგადოება
ისტ.VIII.11.
მოსწავლეს შეუძლია გაანალიზოს ადამიანის უფლებების საფუძვლები და მათი განვითარების ისტორიული პირობები.
ისტ.VIII.12.
მოსწავლეს შეუძლია დაახასიათოს საზოგადოებაში მშვიდობიანი თანაარსებობისთვის აუცილებელი პირობები.
საგნობრივი პროგრამები
მათემატიკა (გაძლიერებული)
რიცხვები და მოქმედებები
კანონზომიერებები და ალგებრა
გეომეტრია და სივრცის აღქმა
საგნობრივი პროგრამები
უსაფრთხოება საგანგებო ვითარებებში
პირადი უსაფრთხოების უზრუნველყოფა
საგნობრივი პროგრამები
გეოგრაფია
დრო და სივრცე
გარემო და ეკონომიკა
გარემო და სოციალური სისტემები
საგნობრივი პროგრამები
ფიზიკა (გაძლიერებული)
მეცნიერული კვლევა-ძიება
ფიზიკური მოვლენები
ფიზ.გაძ.VIII. 2.
მოსწავლეს შეუძლია მექანიკური მუშაობის, სიმძლავრისა და მექანიკური ენერგიის შესახებ მსჯელობა
ფიზ.გაძ.VIII. 3.
მოსწავლეს შეუძლია სხეულთა წონასწორობის და მარტივი მექანიზმების მოქმედების პრინციპის დახასიათება
საგნობრივი პროგრამები
მუსიკა
პრაქტიკული უნარ ჩვევები
კომუნიკაცია, ინტერპრეტაცია
საგნობრივი პროგრამები
სპორტი
ჯანმრთელობა და უსაფრთხოება
მოძრაობა და მოტორული უნარ-ჩვევები
ქართული ენა როგორც მეორე ენა
მოსმენა
ლაპარაკი
ქ.მ.VIII.18.
მოსწავლეს შეუძლია მონაწილეობის მიღება მარტივ საკლასო დისკუსიებში წინასწარ მომზადებულ მისთვის აქტუალურ საკითხებზე.
ქ.მ.VIII.19.
მოსწავლეს შეუძლია თავისუფლად საუბარი მისთვის საინტერესო/ სასურველ თემებზე (საყვარელი გადაცემა/წიგნი/მუსიკა/ მოგზაურობა და სხვა).
ქ.მ.VIII.21.
მოსწავლეს შეუძლია გამოიყენოს სათანადო სტრატეგიები სამეტყველო ამოცანების ეფექტურად გადაჭრის ხელშესაწყობად და ზეპირი მეტყველების უნარის გასაუმჯობესებლად.
ქ.მ.VIII.23.
მოსწავლეს შეუძლია მასწავლებლის დახმარებით განჭვრიტოს შესასრულებელი დავალების მოთხოვნები.
ქ.მ.VIII.24.
მოსწავლეს წარმატებული სწავლების უზრუნველსაყოფად გამომუშავებული აქვს სტრატეგიული უნარები.
კითხვა
ქ.მ. VIII. 6.
მოსწავლეს შეუძლია სასწავლო მიზნით ადაპტირებული სხვადასხვა სახის არამხატვრული ტექსტის გაგება და გაანალიზება.
ქ.მ.VIII.7.
მოსწავლეს შეუძლია არამხატვრული ტექსტის სტრუქტურული და ენობრივი მახასიათებლების მიხედვით გაანალიზება.
ქ.მ.VIII.9.
მოსწავლეს შეუძლია მხატვრული ტექსტის სტრუქტურული და ენობრივი მახასიათებლების მიხედვით გაანალიზება.
წერა
სწავლის სწავლა
ბიოლოგია
მეცნიერული კვლევა-ძიება
ცოცხალი სამყარო
ბიოლ.VIII.5.
მოსწავლეს შეუძლია დაახასიათოს ადამიანის ორგანიზმის ანატომიური და ფიზიოლოგიური თავისებურებები.
ბიოლ.VIII.6.
მოსწავლეს შეუძლია დაასაბუთოს ადამიანის ორგანიზმის მარეგულირებელი სისტემების მნიშვნელობა.
ბიოლ.VIII.7.
მოსწავლეს შეუძლია იმსჯელოს ორგანიზმის შინაგანი გარემოს მუდმივობის შენარჩუნების (ჰომეოსტაზის) მნიშვნელობაზე.
საგნობრივი პროგრამები
აფხაზური ენა და ლიტერატურა
Ажәаҳәа
Аҧхьара
საგნობრივი პროგრამები
IX კლასი
ქართული ენა და ლიტერატურა
მოსმენა
ქართ. IX. 1.
მოსწავლეს შეუძლია მოისმინოს და აუდიტორიის წინაშე წარმოადგინოს სხვადასხვა თვალსაზრისი სადავო ან პრობლემურ საკითხზე
ქართ. IX. 2.
მოსწავლეს შეუძლია დისკუსიის მონაწილეთა მეტყველების მოსმენა და შეფასება საკომუნიკაციო ამოცანისა და აუდიტორიის გათვალისწინებით
კითხვა
ქართ. IX. 6.
მოსწავლეს შეუძლია პრობლემურ ან სადავო საკითხებზე სხვადასხვა თვალსაზრისის შემცველი მხატვრული და არამხატვრული ტექსტების გააზრება-გაანალიზება და მათ მიმართ საკუთარი დამოკიდებულების გამოხატვა
წერა
ქართ. IX. 9.
მოსწავლეს შეუძლია სადავო ან პრობლემურ საკითხებზე საკუთარი თვალსაზრისის წერილობით გადმოცემა; მოცემულ საკითხზე განსხვავებული შეხედულებების შეჯამება
ქართ. IX. 10.
მოსწავლეს შეუძლია დეტალური ინფორმაციის, განსხვავებული თვალსაზრისის წერილობით გადმოცემა
საგნობრივი პროგრამები
მათემატიკა
რიცხვები და მოქმედებები
კანონზომიერებები და ალგებრა
გეომეტრია და სივრცის აღქმა
მონაცემთა ანალიზი, ალბათობა და სტატისტიკა
საგნობრივი პროგრამები
ბიოლოგია
მეცნიერული კვლევა-ძიება
ცოცხალი სამყარო
ბიოლ.IX.6.
მოსწავლეს შეუძლია დაახასიათოს მემკვიდრეობითობა და ცვალებადობა, ჩამოაყალიბოს მემკვიდრეობითობის კანონები; იმსჯელოს გენეტიკის მნიშვნელობაზე სელექციასა და მედიცინაში
ბიოლ.IX.7.
მოსწავლეს შეუძლია იმსჯელოს ცოცხალი სამყაროს ისტორიულ განვითარებაზე, დაუკავშიროს ორგანიზმთა მრავალფეროვნება ევოლუციის პროცესს
საგნობრივი პროგრამები
საქართველოს ისტორია
დრო და სივრცე
გარემო და ეკონომიკა
სახელმწიფო მმართველობა და პოლიტიკა
საგნობრივი პროგრამები
ფიზიკა
მეცნიერული კვლევა-ძიება
ფიზიკური მოვლენები
საგნობრივი პროგრამები
ქიმია
მეცნიერული კვლევა-ძიება
საგნობრივი პროგრამები
მათემატიკა (გაძლიერებული)
რიცხვები და მოქმედებები
კანონზომიერებები და ალგებრა
გეომეტრია და სივრცის აღქმა
მონაცემთა ანალიზი, ალბათობა და სტატისტიკა
საგნობრივი პროგრამები
ფიზიკა (გაძლიერებული)
მეცნიერული კვლევა-ძიება
ფიზიკური მოვლენები
საგნობრივი პროგრამები
საქართველოს გეოგრაფია
დრო და სივრცე
გარემო და ეკონომიკა
გეო.IX.4.
მოსწავლეს შეუძლია დაუკავშიროს საქართველოს ძირითადი ბუნებრივი და ანთროპოგენული ლანდშაფტები მათ სამეურნეო გამოყენებას
გეო.IX.5.
მოსწავლეს შეუძლია გააანალიზოს საქართველოში გეოეკოლოგიური პრობლემების წარმოქმნის ბუნებრივი და ანთროპოგენური წყაროები
გარემო და სოციალური სისტემები
საგნობრივი პროგრამები
სამოქალაქო განათლება
პიროვნული განვითარება
მდგრადი განვითარება
მოქ.IX.5.
მოსწავლეს შეუძლია პიროვნებისა და საზოგადოებისათვის მნიშვნელობის გააზრებით მისდიოს ცხოვრების ჯანსაღი წესს
მოქ. IX 6.
მოსწავლეს შეუძლია საზოგადოებრივი უსაფრთხოების ძირითადი პრობლემების გადასაჭრელად თანამშრომლობა
დამხმარე რესურსები
სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნება
შემოქმედებითობისა და პრაქტიკული უნარ-ჩვევების განვითარება
ს.გ.IX.1.
მოსწავლეს შეუძლია მიზანმიმართულად აირჩიოს და შემოქმედებითად გამოიყენოს ხელოვნების ელემენტები, პრინციპები, სხვადასხვა მასალა, ტექნიკა და პროცედურა ნამუშევრის შექმნისას.
კომუნიკაცია და ინტერპრეტაცია
ხელოვნების აღქმა კონტექსტში
ს.გ.IX.5.
მოსწავლეს შეუძლია ამოიცნოს და შეადაროს ერთმანეთს სხვადასხვა ეპოქისა და სტილის ნამუშევრები.
ს.გ.IX.6.
მოსწავლე იკვლევს და განმარტავს კონტექსტის გავლენას კონკრეტულ ნაწარმოებსა და ხელოვანის შემოქმედებაზე.
დამხმარე რესურსები
მუსიკა
პრაქტიკული უნარ ჩვევები
კომუნიკაცია, ინტერპრეტაცია
მუსიკალური ნაწარმოების აღქმა კონტექსტში
საგნობრივი პროგრამები
სპორტი
ჯანმრთელობა და უსაფრთხოება
მოძრაობა და მოტორული უნარ-ჩვევები
ქართული ენა როგორც მეორე ენა
მოსმენა
ლაპარაკი
ქ.მ. IX.17.
მოსწავლეს შეუძლია წინასწარ მოემზადოს და მონაწილეობა მიიღოს საკლასო დისკუსიებში ისეთი კონკრეტული საკითხის/პრობლემის გარშემო, რომელსაც საკითხავ ტექსტებში გაეცნო.
კითხვა
ქ.მ. IX.5.
მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სახის არამხატვრული ტექსტის (სხვადასხვა სახის საგაზეთო პუბლიკაცია; სხვადასხვა თემაზე შექმნილი შემეცნებითი ტექსტი) გაგება.
ქ.მ. IX. 6.
მოსწავლეს შეუძლია არამხატვრული ტექსტის სტრუქტურული და ენობრივი მახასიათებლების მიხედვით გაანალიზება.
ქ.მ. IX. 8.
მოსწავლეს შეუძლია მხატვრული ტექსტის გაანალიზება სტრუქტურული და ენობრივი მახასიათებლების მიხედვით.
წერა
ქ.მ. IX.13.
მოსწავლეს შეუძლია ტექსტის სათანადო სტრუქტურის შექმნა, აგრეთვე საბაზო ენობრივ-გრამატიკული უნარ-ჩვევების გამოყენება.
ქ.მ. IX.14.
მოსწავლეს შეუძლია ისეთი მხატვრული ტექსტის შექმნა, სადაც გამოავლენს პიროვნულ და შემოქმედებით დამოკიდებულებას.
სწავლის სწავლა
ქ.მ. IX. 22.
მოსწავლეს შეუძლია პროექტის (მაგ., ბუნებრივი კატაკლიზმები - მიწისძვრა, წყალდიდობა; ჯანმრთელი კვება; მავნე ჩვევები და სხვა) განხორციელების ხელშესაწყობად მიმართოს სხვადასხვა სტრატეგიას.
ქ.მ. IX. 24.
მოსწავლეს წარმატებული სწავლების უზრუნველსაყოფად გამომუშავებული აქვს სტრატეგიული უნარები.
აფხაზური ენა და ლიტერატურა
Ажәаҳәа
Аҧсуа IX 1.
Аҵаҩы, еимактәыс иҟоу ма апроблематә азҵаарақәа ирызкны адыррақәа дырзыʒырҩуеит, азыʒырҩцәа рҿаҧхьа еиуеиҧшым агәаанагарақәа цәыригоит.
Аҧсуа IX 2.
Адискуссиа алахәыҩцәа рцәажәашьа дазыʒырҩны, акоммуникативтә аҳасабырбеи азыʒырҩцәеи инрықәырҧшны ахәшьара аиҭоит.