• მთავარი
  • საიტის რუკა
  • კონტაქტი
  • GE
  • EN
ეროვნული სასწავლო გეგმების პორტალი ეროვნული სასწავლო გეგმების პორტალი
  • ეროვნული სასწავლო გეგმა
    • ზოგადი ნაწილი
      • შესავალი
      • კარი I. სწავლა-სწავლების ძირითადი პრინციპები
      • კარი II საათობრივი განაწილების ძირითადი პრინციპები
      საფეხურები
      • დაწყებითი საფეხური
        • I კლასი
        • II კლასი
        • III კლასი
        • IV კლასი
        • V კლასი
        • VI კლასი
      • საბაზო საფეხური
        • VII კლასი
        • VIII კლასი
        • IX კლასი
      • საშუალო საფეხური
        • X კლასი
        • XI კლასი
        • XII კლასი
    • საგნობრივი ჯგუფები
      • სახელმწიფო ენები
      • მათემატიკა
      • უცხოური ენები
      • საზოგადოებრივი მეცნიერებები
      • საბუნებისმეტყველო მეცნიერებები
      • ტექნოლოგიები
      • ესთეტიკური აღზრდა
      • სპორტი
      • არჩევითი საგნები
    • გამჭოლი კომპეტენციები
      • icon
        წიგნიერება
      • icon
        მედიაწიგნიერება
      • icon
        ციფრული წიგნიერება
      • icon
        რაოდენობრივი წიგნიერება
      • icon
        ეკოლოგიური წიგნიერება
      • icon
        მრავალენობრივი კომპეტენცია
      • icon
        სემიოტიკური კომპეტენცია
      • icon
        სწავლის სწავლა
      • icon
        სოციალური და სამოქალაქო
      • icon
        ეთიკა, როგორც კომპეტენცია
      • icon
        მეწარმეობრივი კომპეტენცია
      • icon
        ჯანსაღი ცხოვრების წესი, როგორც კომპეტენცია
      • icon
        შემოქმედებითი და კრიტიკული აზროვნება
    • ეროვნული სასწავლო გეგმები
      • 2011 წლამდე არსებული სასწავლო გეგმები
      • ეროვნული სასწავლო გეგმა 2011-2016
      • ახალი ეროვნული სასწავლო გეგმა (დაწყებითი და საბაზო საფეხური) 2018-2024
  • სკოლამდელი განათლება
    • ზოგადი ნაწილი
      • შესავალი
      • სტანდარტის სტრუქტურა, შინაარსი და მიზნები
      • სწავლისა და განვითარების სფეროების მოკლე მიმოხილვა
      • დამხმარე სახელმძღვანელოები
      ასაკი
      • 0-დან 1 წლამდე
      • 1-დან 3 წლამდე
      • 3-დან 5 წლამდე
      • 5-დან 6 წლამდე
    • სფერო
      • ჯანმრთელობა და ფიზიკური განვითარება
      • შემეცნებითი განვითარება და ზოგადი ცოდნა
      • სწავლისადმი მიდგომა
      • მეტყველების განვითარება
      • სოციალურ-ემოციური განვითარება
  • ინკლუზიური განათლება
    • ზოგადი ნაწილი
      • სასარგებლო ვებ საიტები
      • ინდივიდუალური სასწავლო გეგმის ნიმუშები
      • თემატური ვებ საიტები
      • აკრონიმები
      • კონვენციები, დეკლარაციები, რეკომენდაციები
      • დამხმარე სახელმძღვანელოები
    • ალტერნატიული სასწავლო გეგმა
  • ლექსიკონი

ეროვნული სასწავლო გეგმა

  • მთავარი
  • ეროვნული სასწავლო გეგმა
ამობეჭდვა
  • ზოგადი ნაწილი
    • შესავალი
    • კარი I. სწავლა-სწავლების ძირითადი პრინციპები
      • თავი I. საგანმანათლებლო პროცესის ორგანიზება
      • თავი II. საგანმანათლებლო რესურსები
      • თავი III. სასკოლო სასწავლო გეგმა
      • თავი IV. მოსწავლის შეფასების სისტემა
      • თავი V. ინკლუზიური განათლება
      • თავი VI. ძირითადი მეთოდიკური ორიენტირები
      • თავი VII. სავალდებულო და არჩევითი საგნები
      • თავი VIII. პრიორიტეტული გამჭოლი კომპეტენციები
    • კარი II საათობრივი განაწილების ძირითადი პრინციპები
      • თავი IX. საათობრივი ბადე
      • თავი X საათობრივი ბადე კლასების მიხედვით და შემაჯამებელი დავალებების სავალდებულო მინიმალური რაოდენობა
  • საფეხურები/კლასები
  • საგნობრივი ჯგუფები
  • გამჭოლი კომპეტენციები
arrow
  • V კლასი

V კლასი

ინფორმაციულ-საკომუნიკაციო ტექნოლოგიები

ძირითადი ცნებები და ოპერაციები

ის ტექნ. V.1.

მოსწავლეს შეუძლია ისტ-ის  ეფექტიანად და უსაფრთხოდ გამოყენება.

ის ტექნ. V.2.

მოსწავლეს შეუძლია ეთიკური და უსაფრთხოების ნორმების დაცვა და პასუხისმგებლობის გაცნობიერება ისტ-ის  გამოყენებისას. იცის ისტ-ის გამოყენების სფეროები და აცნობიერებს მის უპირატესობებს. 

 

ისტ რესურსების შექმნა

ის ტექნ. V.3.

მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სახის ციფრული საშუალების შერჩევა და გამოყენება ციფრული მასალის შექმნისას.

ის ტექნ. V. 4.

მოსწავლეს შეუძლია ისტ-ის ეფექტიანად გამოყენება ინფორმაციის მიღების, შენახვისა და ორგანიზების დროს.

 

კვლევა და კომუნიკაცია

ის ტექნ. V.5.

მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სახის ციფრული საშუალების  შერჩევა და გამოყენება ინფორმაციის მოძიებისას და კვლევის პროცესში.

ის ტექნ. V. 6.

მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სახის ციფრული საშუალებების შერჩევა და გამოყენება კომუნიკაციისა  და თანამშრომლობისათვის.

საგნობრივი პროგრამები

  • V კლასი - სარეკომენდაციო შინაარსი

ქართული ენა და ლიტერატურა

მოსმენა

ქართ. V. 1.

მოსწავლეს აქვს  ასაკის შესაფერისი სირთულის ტექსტების მოსმენისა და ინტერპრეტაციის საწყისი უნარი

ქართ. V. 2.

მოსწავლეს შეუძლია ჯგუფური და ინდივიდუალური საკომუნიკაციო ამოცანების განხორციელება

ქართ. V. 3.

მოსწავლეს შეუძლია ენობრივ-გრამატიკული ფორმების  აღქმა და მართებულად გამოყენება შესაბამის სამეტყველო სიტუაციებში

ქართ. V. 4.

მოსწავლეს აქვს ლიტერატურული ნაწარმოების ესთეტიკური შეფასების საწყისი უნარი

ქართ. V. 5.

მოსწავლეს შეუძლია სადისკუსიო სტრატეგიების ამოცნობა და გამოყენება

 

კითხვა

ქართ. V. 6.

მოსწავლეს გამომუშავებული აქვს ხმამაღალი კითხვის საწყისი უნარ-ჩვევები

ქართ. V. 7.

მოსწავლეს შეუძლია მისთვის საინტერესო თემატიკის შემცველი სხვადასხვა სახის  არამხატვრული  ტექსტების  (საყმაწვილო ჟურნალების, დარგობრივ-შემეცნებითი  სტატიების, სხვადასხვა შინაარსის ცნობარების, ინტერვიუებისა და სხვ.) წაკითხვა და გააზრება

ქართ. V. 8.

მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა ჟანრის მხატვრული ტექსტების წაკითხვა და ადეკვატურად გაგება-გაანალიზება

ქართ. V. 9.

მოსწავლეს აქვს წაკითხული მხატვრული ტექსტის ინტერპრეტაციის საწყისი უნარი

ქართ. V. 10.

მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა ხასიათის ტექსტის სტრუქტურული და ენობრივი თავისებურებების ამოცნობა

ქარ. V. 11.

მოსწავლეს შეუძლია ტექსტის ვერბალური და არავერბალური ნაწილების ერთმანეთთან დაკავშირება, ინტერპრეტირება და მსჯელობა მათს ურთიერთმიმართებაზე; აქვს მედიაწიგნიერების საწყისი უნარ-ჩვევები

ქართ. V. 12.

მოსწავლეს შეუძლია  კითხვის სხვადასხვა სტრატეგიის გამოყენება ტექსტის უკეთ გააზრების მიზნით

 

წერა

ქართ. V. 13.

მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სახის ტექსტების დამოუკიდებლად შექმნა

ქართ. V. 14.

მოსწავლეს შეუძლია წერითი დავალების ამოცანის განსაზღვრა და ფუნქციური სტილის არჩევა

ქართ. V. 15.

მოსწავლეს შეუძლია გრამატიკული წესების მართებულად გამოყენება და მართლწერის ნორმების დაცვა

საგნობრივი პროგრამები

  • ქართული ენა და ლიტერატურა V კლასი - პროგრამის შინაარსი

მათემატიკა

რიცხვები და მოქმედებები

მათ. V.1.

მოსწავლეს შეუძლია ახალი რიცხვითი სახელების და პოზიციური სისტემის გამოყენება და ნატურალური რიცხვების კლასიფიკაცია

მათ. V.2.

მოსწავლეს შეუძლია წილადების წაკითხვა, გამოსახვა, შეფასება, შედარება და დალაგება

მათ. V.3.

მოსწავლეს შეუძლია ნატურალურ რიცხვებზე და ტოლმნიშვნელიან წილადებზე მოქმედებების შესრულება

მათ. V.4.

მოსწავლეს შეუძლია ზომის სხვადასხვა ერთეულების ერთმანეთთან დაკავშირება და გამოყენება

 

კანონზომიერებები და ალგებრა

მათ.V.5.

მოსწავლეს შეუძლია სიდიდეებს შორის დამოკიდებულების გამოსახვა და აღწერა

მათ.V.6.

მოსწავლეს შეუძლია ალგებრული გამოსახულების შედგენა და გამარტივება ამოცანის ამოხსნისას

 

გეომეტრია და სივრცის აღქმა

მათ.V.7.

მოსწავლეს შეუძლია გეომეტრიული ფიგურების ამოცნობა, აღწერა და გამოსახვა

მათ.V.8.

მოსწავლეს შეუძლია ფიგურებს შორის და ფიგურის ელემენტებს შორის მიმართებების დადგენა

მათ.V.9.

მოსწავლეს შეუძლია ბრტყელი ფიგურების ფართობების პოვნა და შედარება

მათ.V.10.

მოსწავლეს შეუძლია ორიენტირება ბადით დაფარულ არეზე

 

მონაცემთა ანალიზი, ალბათობა და სტატისტიკა

მათ.V.11.

მოსწავლეს შეუძლია დასმული ამოცანის ამოსახსნელად საჭირო თვისობრივი და რაოდენობრივი მონაცემების მოპოვება

მათ.V.12.

მოსწავლეს შეუძლია თვისობრივი და რაოდენობრივი მონაცემების დასმული ამოცანის ამოსახსნელად ხელსაყრელი ფორმით წარმოდგენა

მათ.V.13.

მოსწავლეს შეუძლია თვისობრივ და რაოდენობრივ მონაცემთა ინტერპრეტაცია და ელემენტარული ანალიზი

საგნობრივი პროგრამები

  • V კლასი - სარეკომენდაციო შინაარსი

ჩვენი საქართველო

დრო და სივრცე

საზ. მეც.V-VI. 1.

მოსწავლეს შეუძლია რუკების კითხვა და გამოყენება.   

საზ. მეც.V-VI. 2.

მოსწავლეს შეუძლია გამოიყენოს და შექმნას ინფორმაციის გადმოცემის სხვადასხვა  საშუალება (ცხრილი, გრაფიკი, ფოტო, სქემა, ჩანახატი).

საზ. მეც.V-VI. 3.

მოსწავლეს შეუძლია გამოიყენოს და შექმნას ინფორმაციის გადმოცემის სხვადასხვა  საშუალება (ცხრილი, გრაფიკი, ფოტო, სქემა, ჩანახატი).

საზ. მეც.V-VI.4.

მოსწავლეს შეუძლია  განმარტოს და გამოიყენოს ქრონოლოგიური ერთეულები (წელიწადი, საუკუნე, ათასწლეული) და წელთაღრიცხვის სისტემა (ძველი და ახალი ერა).

საზ. მეც.V-VI.5.

მოსწავლეს  შეუძლია  დააკავშიროს ისტორიული ფაქტები შესაბამის  ეპოქებთან.

 

სახელმწიფო მმართველობა და პოლიტიკა

საზ. მეც.V-VI.6.

მოსწავლეს შეუძლია  დაახასიათოს სხვადასხვა ისტორიულ ეპოქაში საქართველოში არსებული  მმართველობის ფორმები. 

საზ. მეც.V-VI.7.

მოსწავლეს შეუძლია  დაახასიათოს  საქართველოს ისტორიის გამორჩეული პიროვნებები, რომლებიც ქვეყნის მმართველობაში მონაწილეობდნენ.

საზ. მეც.V-VI.8.

მოსწავლეს შეუძლია  იმსჯელოს პიროვნებებისა და სხვადასხვა სოციალური ფენის როლზე საქართველოს ისტორიაში.

საზ. მეც.V-VI.9.

მოსწავლეს შეუძლია  შეადაროს ომისა და მშვიდობის შედეგები მოსახლეობისათვის საქართველოს ისტორიის სხვადასხვა პერიოდში.

 

გარემო და ეკონომიკა

საზ. მეც.V-VI. 10.

მოსწავლეს შეუძლია  ჩამოთვლოს საქართველოს მოსახლეობის მახასიათებლები.

 

საზ. მეც.V-VI.11.

მოსწავლეს შეუძლია  დააკავშიროს საქართველოს გეოგრაფიული ობიექტები დასახლებების ტიპებთან.

საზ. მეც.V-VI.12.

მოსწავლეს შეუძლია  დაახასიათოს მხარე ბუნებრივი რესურსების მიხედვით და იმსჯელოს მათ მნიშვნელობაზე.

საზ. მეც.V-VI.13.

მოსწავლეს შეუძლია  მსჯელობა ბუნებრივი რესურსების რაციონალურ და მრავალმხრივ გამოყენებაზე.

საზ. მეც.V-VI.14.

მოსწავლეს შეუძლია მსჯელობა კომუნიკაციების განვითარებაზე უძველესი  დროიდან დღემდე. 

 

ადამიანი და საზოგადოება

საზ. მეც.V-VI.15.

მოსწავლეს შეუძლია  ამოიცნოს სხვადასხვა ნიშანი და  პირობა, რომლის მიხედვითაც  ადამიანი ამა თუ იმ საზოგადოებას მიაკუთვნებს თავს.  

საზ. მეც.V-VI.16.

მოსწავლეს შეუძლია  შეადაროს სხვადასხვა საზოგადოება მათთვის დამახასიათებელი  ნიშან-თვისებებისა და წესების მიხედვით.

საზ. მეც.V-VI.17.

მოსწავლეს შეუძლია  აღწეროს ადამიანის ღირსების, თავისუფლებისა და თანასწორობის დაცვა სხვადასხვა ისტორიულ ეპოქაში.

 

საზ.მეც.V-VI.18.

მოსწავლეს შეუძლია  განასხვავოს ბავშვის უფლება-მოვალეობები   სხვადასხვა საზოგადოებაში.

საზ.მეც.V-VI.19.

მოსწავლეს შეუძლია  დაკავშიროს კანონიერება და მშვიდობიანი თანაარსებობა.

 

კულტურა და რელიგია

საზ.მეც.V-VI.20.

მოსწავლეს შეუძლია  აღწეროს საქართველოში არსებული რელიგიები.

საზ. მეც.V-VI.21.

მოსწავლეს შეუძლია  განასხვავოს კულტურის სხვადასხვა კომპონენტები და განიხილოს მათი ურთიერთკავშირი.

საზ.მეც.V-VI.22.

მოსწავლეს შეუძლია აღწეროს საქართველოს მოსახლეობის კულტურათა მსგავსება-განსხვავებების გამოვლინებები და განიხილოს შესაბამისი მიზეზები.

საზ.მეც.V-VI.23.

მოსწავლეს შეუძლია იმსჯელოს მოგზაურობებისა და ვაჭრობის მნიშვნელობაზე.  

საგნობრივი პროგრამები

  • ჩვენი საქართველო V-VI კლასები - პროგრამის შინაარსი

სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნება

შემოქმედებითობისა და პრაქტიკული უნარ-ჩვევების განვითარება

ს.გ.V.1.

მოსწავლეს შეუძლია  მიზანმიმართულად გამოიყენოს სახვითი ხელოვნების ელემენტები და პრინციპები  ნამუშევრის შექმნისას.

ს.გ.V.2.

მოსწავლე მიმართავს სხვადასხვა მასალას, ტექნიკას და  პროცედურას  ნამუშევრის შექმნისას და შეუძლია მათი შემოქმედებითად გამოყენება. 

ს.გ.V.3.

მოსწავლე აკვირდება გარემოში საგნებს, ობიექტებს, მოვლენებს,  მათ   შორის არსებულ კავშირებს და შეუძლია მათი ასახვა ნამუშევარში.

ს.გ.V.4.

მოსწავლეს შეუძლია გრძნობების და იდეების ასახვა  ნამუშევარში.

ს.გ.V.5.

მოსწავლეს შეუძლია  დაგეგმოს და შეასრულოს სხვადასხვა სახის სამუშაო.

ს.გ.V.6.

მოსწავლეს შეუძლია ითანამშრომლოს სხვებთან, როგორც საკუთარი, ისე საერთო მიზნის მისაღწევად.

 

კომუნიკაცია და ინტერპრეტაცია

ს.გ.V.7.

მოსწავლეს შეუძლია წარადგინოს ინდივიდუალური და ჯგუფური ნამუშევრები და მიღებული ცოდნის საფუძველზე იმსჯელოს მხატვრული ნაწარმოების შესახებ.

ს.გ.V.8.

მოსწავლეს ესმის  და შეუძლია წარმოაჩინოს, რომ ხელოვნება არის თვითგამოხატვის და კომუნიკაციის  საშუალება.

ს.გ.V.9.

მოსწავლე მონაწილეობს სხვადასხვა სახის ღონისძიებაში.

 

ხელოვნების აღქმა კონტექსტში

ს.გ.V.10.

მოსწავლეს შეუძლია დააკავშიროს სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნების სხვადასხვა დარგის ნიმუშები ისტორიულ, რელიგიურ და სოციალურ კონტექსტთან.

ს.გ.V.11.

მოსწავლეს შეუძლია დააკავშიროს ხელოვნების ნაწარმოების შინაარსი ისტორიასთან და კულტურასთან.

ს.გ.V.12.

მოსწავლე ეცნობა ქართულ ხელოვნებას და ხელოვნების მოღვაწეებს. 

ს.გ.V.13.

მოსწავლე აცნობიერებს, რა როლს ასრულებს ხელოვნება საზოგადოების ცხოვრებაში.

დამხმარე რესურსები

  • V კლასი - პროგრამის შინაარსი

მუსიკა

პრაქტიკული უნარ ჩვევები

მუს.V.1.

მოსწავლეს შეუძლია მუსიკალური ენის ნასწავლი ელემენტების და საკრავების გამოყენება იმპროვიზაციულ სავარჯიშოებში.  

მუს.V.2.

მოსწავლეს შეუძლია სიმღერა მარტო და სხვებთან ერთად. 

მუს.V.3.

მოსწავლეს შეუძლია  განსაზღვროს და გადმოსცეს მისთვის საინტერესო განწყობილება, სიუჟეტი, თემა.

მუს.V.4.

მოსწავლეს შეუძლია მარტივი რიტმული ნახაზის, მელოდიის წაკითხვა და გადაწერა.

მუს.V.5.

მოსწავლეს შეუძლია საკუთარი  სასწავლო საქმიანობისთვის ორგანიზება.

მუს.V.6.

მოსწავლეს შეუძლია  სხვებთან თანამშრომლობა. 

 

კომუნიკაცია, ინტერპრეტაცია

მუს.V.7.

მოსწავლეს შეუძლია მოსმენილი  მუსიკალური ნაწარმოების განხილვა.

მუს.V.8.

მოსწავლეს შეუძლია   მონაწილეობის მიღება სხვადასხვა სახის ღონისძიებაში.

მუს.V.9.

მოსწავლეს  შეუძლია ქცევის ნორმების დაცვა კულტურულ ღონისძიებებზე  დასწრებისას.        

მუს.V.10.

მოსწავლეს ესმის და შეუძლია წარმოაჩინოს, რომ მუსიკა/ხელოვნება კულტურის  თვითგამოხატვის საშუალებაა.

 

მუსიკალური ნაწარმოების აღქმა კონტექსტში

მუს.V.11.

მოსწავლეს შეუძლია ხელოვნების დარგების და სინთეზურ ხელოვნებაში მათი კავშირების განხილვა.

 

მუს.V.12.

მოსწავლეს შეუძლია განიხილოს მოსმენილი მუსიკალური ნაწარმოებები.

მუს.V.13.

მოსწავლეს შეუძლია  განასხვავოს და დააჯგუფოს მუსიკალური საკრავები. 

საგნობრივი პროგრამები

  • მუსიკა V კლასი - პროგრამის შინაარსი

ბუნებისმეტყველება

ცოცხალი სამყარო

ბუნ.V.1.

მოსწავლეს შეუძლია ყვავილოვანი მცენარის ძირითადი ორგანოების მათ ფუნქციებთან დაკავშირება

ბუნ.V.2.

მოსწავლეს შეუძლია ხერხემლიანი ცხოველების ძირითადი  ორგანოების მათ ფუნქციებთან დაკავშირება

 

სხეულები და მოვლენები

ბუნ.V.3.

მოსწავლეს შეუძლია სინათლისა და ბგერის გავრცელების ერთმანეთთან შედარება

ბუნ.V.4.

მოსწავლეს შეუძლია   მასალების განსხვავება, მათი თვისებების შესახებ მსჯელობა

ბუნ.V.5.

მოსწავლეს შეუძლია ნივთიერებათა აგრეგატული მდგომარეობების დახასიათება

 

დედამიწა და გარესამყარო

ბუნ.V.6.

მოსწავლეს შეუძლია მნიშვნელოვანი გეოგრაფიული ობიექტებისა და მათი  ნაწილების აღწერა

ბუნ.V.7.

მოსწავლეს შეუძლია ობიექტების მდებარეობისა  და ურთიერთმიმართების განსაზღვრა რუკაზე

ბუნ.V.8.

მოსწავლეს შეუძლია გარემოში ორიენტირებისთვის გეოგრაფიული ინსტრუმენტების/ხელსაწყოების გამოყენება

 

ადამიანი და გარემო

ბუნ.V.9.

მოსწავლეს შეუძლია ჯანსაღი ცხოვრების წესის დაცვა

ბუნ.V.10.

მოსწავლეს შეუძლია ბუნებაში უსაფრთხო ქცევის წესების დაცვა

ბუნ.V.11.

მოსწავლეს შეუძლია გარემოსდაცვითი ღონისძიებების მნიშვნელობის დასაბუთება და  მათში აქტიური მონაწილეობის მიღება

დამხმარე რესურსები

  • V კლასი - პროგრამის შინაარსი

სპორტი

ჯანმრთელობა და უსაფრთხოება

სპ.V.1.

მოსწავლეს შეუძლია განსაზღვროს ჯანმრთელობა, როგორც საზოგადოებაში წარმატებული არსებობის ერთ-ერთი საწინდარი

 

მოძრაობა და მოტორული უნარ-ჩვევები

სპ.V.2.

მოსწავლეს ფიზიკური აქტივობისას შეუძლია წარმოაჩინოს ყველა ძირითადი და აუცილებელი მოძრაობითი უნარ-ჩვევევა (გადაადგილება, მანიპულირება, წონასწორობის შენარჩუნება)

 

აქტიური მონაწილეობა

სპ.V.3.

მოსწავლეს შეუძლია  მონაწილეობა მიიღოს ფიზიკურ აქტივობებში, რომლებიც აუმჯობესებს მის ჯანმრთელობას

სპ.V.4.

ფიზიკურ აქტივობებში მონაწილეობის საფუძველზე მოსწავლეს აქვს უნარი გამოავლინოს ისეთი სასიცოცხლოდ მნიშვნელოვანი უნარ-ჩვევები, როგორებიცაა: მიზნის დასახვა, გადაწყვეტილების მიღება, მიზანდასახული მოქმედება, პრობლემის გადაჭრა, ადამიანებთან ურთიერთობა

ქართული ენა როგორც მეორე ენა

მოსმენა

ქ.მ.V.1.

მოსწავლეს შეუძლია დიალოგის, ინტერვიუს გაგება.

ქ.მ.V.2.

მოსწავლეს შეუძლია თხრობითი ხასიათის ილუსტრირებული ტექსტის (ამბავი, ადაპტირებული ზღაპარი, მოთხრობა) მოსმენა და  გაგება.

ქ.მ.V.3.

მოსწავლეს შეუძლია შემეცნებითი ხასიათის მცირე ზომის ტექსტის გაგება.

ქ.მ. V.4.

მოსწავლეს შეუძლია საბავშვო გადაცემების ყურება და ძირითადი შინაარსის გაგება.

 

 

ლაპარაკი

ქ.მ. V.20.

მოსწავლეს გამომუშავებული აქვს მეტყველებისათვის აუცილებელი უნარ-ჩვევები.

 

ქ.მ.V.21.

მოსწავლეს შეუძლია მარტივ ინტერაქციაში მონაწილეობა.

ქ.მ.V.22.

მოსწავლეს შეუძლია გაბმულად საუბარი.

ქ.მ.V.23.

მოსწავლეს შეუძლია ფუნქციურად გამოიყენოს ელემენტარული ენობრივი უნარ-ჩვევები.    

 

კითხვა

ქ.მ.V.6.

მოსწავლეს შეუძლია ღია ბარათის, პირადი წერილის წაკითხვა და გაგება.

ქ.მ.V.7.

მოსწავლეს შეუძლია მოსმენაში დამუშავებული ტექსტების წაკითხვა.

ქ.მ.V.8.

მოსწავლეს შეუძლია მცირე ზომის ადაპტირებული თხრობითი ხასიათის სხვადასხვა ტიპის ტექსტის (მოთხრობა, ლიტერატურული ზღაპარი) წაკითხვა და გაგება.

 

ქ.მ.V.10.

მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა ტიპის მარტივი ტექსტის  სტრუქტურული და ენობრივი მახასიათებლების ამოცნობა. 

 

ქ.მ.V.11.

მოსწავლეს გამომუშავებული აქვს ხმამაღალი კითხვის საწყისი უნარ-ჩვევები.

ქ.მ.V.12.

მოსწავლეს შეუძლია კითხვის სტრატეგიების გამოყენება.

ქ.მ.V.13.

მოსწავლეს შეუძლია კულტურული განსხვავებების მიმართ ინტერესის გამოჩენა.

 

 

წერა

ქ.მ.V.14.

მოსწავლეს გამომუშავებული აქვს წერის ელემენტარული უნარ-ჩვევები.

ქ.მ.V.15.

მოსწავლეს შეუძლია კორესპონდენციის მარტივი ენით წერა.

ქ.მ.V.16.

მოსწავლეს შეუძლია შემოქმედებითი დამოკიდებულების გამოვლენა.

ქ.მ.V.17.

მოსწავლეს შეუძლია ნიმუშის მიხედვით შემეცნებითი ხასიათის მიკროტექსტების წერა სკოლის გაზეთისთვის/ჟურნალისთვის.

 

ქ.მ.V.18.

მოსწავლეს შეუძლია ფუნქციურად გამოიყენოს ელემენტარული ენობრივი უნარ-ჩვევები.

ქ.მ.V.19.

მოსწავლეს შეუძლია წერის სტრატეგიების გამოყენება.

 

სწავლის სწავლა

ქ.მ.V.25.

მოსწავლეს შეუძლია პროექტის (მაგ., კულინარული რეცეპტების კრებული, მოსწავლეთა ნახატების/ნაკეთობების კატალოგი და სხვა) განხორციელების ხელშესაწყობად მიმართოს სხვადასხვა სტრატეგიას.  

ქ.მ.V.26.

მოსწავლეს შეუძლია ორგანიზება გაუწიოს სასწავლო საქმიანობას.

ქ.მ.V.27.

მოსწავლეს შეუძლია სასწავლო პროცესში აქტიურად ჩაბმა.

ქ.მ.V.28.

მოსწავლეს გამომუშავებული აქვს კონსტრუქციული  დამოკიდებულება დაბრკოლებების მიმართ.                   

ქ.მ.V.29.

მოსწავლეს შეუძლია არსებული რესურსების გამოყენება და ახლის შექმნა.    

ქ.მ.V.30.

მოსწავლეს შეუძლია ლექსიკური მასალის ასათვისებლად სათანადო სტრატეგიების გამოყენება.

 

ქ.მ.V.31.

მოსწავლეს შეუძლია გრამატიკულ მოვლენებში  გასარკვევად სათანადო სტრატეგიების გამოყენება.   

 

ქ.მ. V.32.

მოსწავლეს შეუძლია თანამშრომლობა თანაკლასელებთან, მასწავლებელთან, გუნდის წევრებთან და მეწყვილესთან.  

 

ლაპარაკის სტრატეგიები

ქ.მ.V.24.

მოსწავლეს შეუძლია ლაპარაკის სტრატეგიების გამოყენება.

 

მოსმენის სტრატეგიები

ქ.მ.V.5.

მოსწავლეს შეუძლია შინაარსის გასაგებად სათანადო სტრატეგიების გამოყენება.    

საგნობრივი პროგრამები

  • ქართული - მეორე ენა V დონე - პროგრამის შინაარსი

აფხაზური ენა და ლიტერატურა

Ажәаҳәа

Аҧсуа V 1.

Аҵаҩы иқәла иашьашәалоу атеқстқәа рзыʒырҩреи ринтерпретациеи илшоит.

Аҧсуа V 2.

Аҵаҩы агәыҧтәии аиндивидуалтәии акоммуникативтә ҳасабқәа рынагʒара илшоит.

Аҧсуа V 3.

Аҵаҩы илшоит абызшәатә-грамматикатә формақәа реилкаареи иашьашәалоу ацәаЖәаратә ҭагылазаашьаан урҭ рхархәареи.

Аҧсуа V 4.

Аҵаҩы алитературатә ҧҵамҭақәа рестетикатә хәшьараҭара ашьаҭақәа имоуп.

Аҧсуа V 5.

Аҵаҩы илшоит адисскуссиатә стратегиақәа реилкаареи рхархәареи.

 

Аҧхьара

Аҧсуа V 6.

Аҵаҩы абжьы рдууны аҧхьара илшоит.

Аҧсуа V 7.

Аҵаҩы илшоит иара игәаҧхо атематика злоу иеиуеиҧшым исахьаркырам атеқстқәа рыҧхьареи реилкаареи.

Аҧсуа V 8.

Аҵаҩы илшоит иеиуеиҧшым жанр змоу асахьаркыратә теқстқәа рыҧхьареи ииашаны реилкаареи.

Аҧсуа V 9.

Аҵаҩы илшоит дзыҧхьаз асахьаркыратә теқст аинтерпретациа аҟаҵара.

Аҧсуа V 10.

Аҵаҩы илшоит иеиуеиҧшым ҟазшьа змоу атеқстқәа аструқтуратәи абызшәатәи ахатәҷыдарақәа реилкаара.

Аҧсуа V 11.

Аҵаҩы атеқст авербалтәи ивербалым ахәҭақәа реидҳәалареи, аинтерпретациа азуреи, реизыҟазаашьақәа рыхцәажәареи илшоит.

Аҧсуа V 12.

Аҵаҩы атеқст иаҳа ибзианы аилдыркааразы, илшоит иеиуеиҧшым астратегиақәа рхархәара.

 

Аҩра

Аҧсуа V 13.

Аҵаҩы иеиуеиҧшым атип змоу атеқстқәа ихьҧшымны аҧҵара илшоит.

Аҧсуа V 14.

Аҵаҩы аҩыратә дҵа хықәкы аилкаареи афунқциатә стиль алхреи илшоит.

Аҧсуа V 15.

Аҵаҩы илшоит аграмматикатә ҧҟарақәеи аҩышьаҧҟарақәеи ииашаны рхархәара

საგნობრივი პროგრამები

  • აფხაზური ენა V კლასი - პროგრამის შინაარსი
  • მთავარი
  • საიტის რუკა
  • კონტაქტი
ინკლუზიური განათლება ინკლუზიური განათლება სკოლამდელი განათლება სკოლამდელი განათლება საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების სამინისტრო საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების სამინისტრო
© 2014 ზოგი უფლება დაცულია
Creative Commons Licenseეროვნული სასწავლო გეგმების პორტალი,
Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License
Digital Design