• მთავარი
  • საიტის რუკა
  • კონტაქტი
  • GE
  • EN
ეროვნული სასწავლო გეგმების პორტალი ეროვნული სასწავლო გეგმების პორტალი
  • ეროვნული სასწავლო გეგმა
    • ზოგადი ნაწილი
      • შესავალი
      • კარი I. სწავლა-სწავლების ძირითადი პრინციპები
      • კარი II საათობრივი განაწილების ძირითადი პრინციპები
      საფეხურები
      • დაწყებითი საფეხური
        • I კლასი
        • II კლასი
        • III კლასი
        • IV კლასი
        • V კლასი
        • VI კლასი
      • საბაზო საფეხური
        • VII კლასი
        • VIII კლასი
        • IX კლასი
      • საშუალო საფეხური
        • X კლასი
        • XI კლასი
        • XII კლასი
    • საგნობრივი ჯგუფები
      • სახელმწიფო ენები
      • მათემატიკა
      • უცხოური ენები
      • საზოგადოებრივი მეცნიერებები
      • საბუნებისმეტყველო მეცნიერებები
      • ტექნოლოგიები
      • ესთეტიკური აღზრდა
      • სპორტი
      • არჩევითი საგნები
    • გამჭოლი კომპეტენციები
      • icon
        წიგნიერება
      • icon
        მედიაწიგნიერება
      • icon
        ციფრული წიგნიერება
      • icon
        რაოდენობრივი წიგნიერება
      • icon
        ეკოლოგიური წიგნიერება
      • icon
        მრავალენობრივი კომპეტენცია
      • icon
        სემიოტიკური კომპეტენცია
      • icon
        სწავლის სწავლა
      • icon
        სოციალური და სამოქალაქო
      • icon
        ეთიკა, როგორც კომპეტენცია
      • icon
        მეწარმეობრივი კომპეტენცია
      • icon
        ჯანსაღი ცხოვრების წესი, როგორც კომპეტენცია
      • icon
        შემოქმედებითი და კრიტიკული აზროვნება
    • ეროვნული სასწავლო გეგმები
      • 2011 წლამდე არსებული სასწავლო გეგმები
      • ეროვნული სასწავლო გეგმა 2011-2016
      • ახალი ეროვნული სასწავლო გეგმა (დაწყებითი და საბაზო საფეხური) 2018-2024
  • სკოლამდელი განათლება
    • ზოგადი ნაწილი
      • შესავალი
      • სტანდარტის სტრუქტურა, შინაარსი და მიზნები
      • სწავლისა და განვითარების სფეროების მოკლე მიმოხილვა
      • დამხმარე სახელმძღვანელოები
      ასაკი
      • 0-დან 1 წლამდე
      • 1-დან 3 წლამდე
      • 3-დან 5 წლამდე
      • 5-დან 6 წლამდე
    • სფერო
      • ჯანმრთელობა და ფიზიკური განვითარება
      • შემეცნებითი განვითარება და ზოგადი ცოდნა
      • სწავლისადმი მიდგომა
      • მეტყველების განვითარება
      • სოციალურ-ემოციური განვითარება
  • ინკლუზიური განათლება
    • ზოგადი ნაწილი
      • სასარგებლო ვებ საიტები
      • ინდივიდუალური სასწავლო გეგმის ნიმუშები
      • თემატური ვებ საიტები
      • აკრონიმები
      • კონვენციები, დეკლარაციები, რეკომენდაციები
      • დამხმარე სახელმძღვანელოები
    • ალტერნატიული სასწავლო გეგმა
  • ლექსიკონი

ეროვნული სასწავლო გეგმა

  • მთავარი
  • ეროვნული სასწავლო გეგმა
ამობეჭდვა
  • ზოგადი ნაწილი
    • შესავალი
    • კარი I. სწავლა-სწავლების ძირითადი პრინციპები
      • თავი I. საგანმანათლებლო პროცესის ორგანიზება
      • თავი II. საგანმანათლებლო რესურსები
      • თავი III. სასკოლო სასწავლო გეგმა
      • თავი IV. მოსწავლის შეფასების სისტემა
      • თავი V. ინკლუზიური განათლება
      • თავი VI. ძირითადი მეთოდიკური ორიენტირები
      • თავი VII. სავალდებულო და არჩევითი საგნები
      • თავი VIII. პრიორიტეტული გამჭოლი კომპეტენციები
    • კარი II საათობრივი განაწილების ძირითადი პრინციპები
      • თავი IX. საათობრივი ბადე
      • თავი X საათობრივი ბადე კლასების მიხედვით და შემაჯამებელი დავალებების სავალდებულო მინიმალური რაოდენობა
  • საფეხურები/კლასები
  • საგნობრივი ჯგუფები
  • გამჭოლი კომპეტენციები
arrow
  • II კლასი

II კლასი

ქართული ენა და ლიტერატურა

მოსმენა

ქართ. II. 1.

მოსწავლეს შეუძლია ადეკვატურად რეაგირება მარტივ სამე-ტყველო სიტუაციებში.

ქართ. II. 2.

მოსწავლეს შეუძლია მოისმინოს და გაიგოს  ნაცნობ თემატიკაზე შექმნილი მცირე ზომის სხვადასხვა სახის ტექსტები და გამოხატოს თავისი დამოკიდებულება.

ქართ. II. 3.

მოსწავლეს შეუძლია აქტიური ლექსიკისა და ძირითადი ენობრივი ფორმების მეტყველებაში გამოყენება.

 

კითხვა

ქართ. II. 4.

მოსწავლეს შეუძლია წერილობითი კოდის გაშიფვრა.

ქართ. II. 5.

მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სახის პრაგმატული ტექსტების (მაგ., გაკვეთილების ცხრილის, დღის/კვირის განრიგის,  კულინარიული  რეცეპტის, ტელეპროგრამის) სტრუქტურული მახასიათებლების ამოცნობა და მათზე დაყრდნობით ინფორმაციის მოძიება.

ქართ. II. 6.

მოსწავლეს შეუძლია მასწავლებლის მიერ წაკითხულ მხატვრულ ტექსტებში ინფორმაციის მოძიება, მონაკვეთების წაკითხვა და გაგება.

ქართ. II. 7.

მოსწავლეს შეუძლია მარტივი ტექსტის არსებითი ენობრივ-გრამატიკული ნიშნების ამოცნობა. 

ქარ. II. 8.

მოსწავლეს შეუძლია მოსმენილი / წაკითხული ტექსტი ან ტექსტის ცალკეული ფრაგმენტი გარდაქმნას აზრობრივ ნახატად.

ქართ. II. 9.

მოსწავლეს შეუძლია კითხვის მარტივი სტრატეგიების გამოყენება.

 

წერა

ქართ. II. 10.

მოსწავლეს შეუძლია  სხვადასხვა სახის მარტივი ინფორმაციული ტექსტების (მოსაწვევი ბარათის, დღის რეჟიმის,  სხვადასხვა ტიპის სიებისა  და სხვ.) შედგენა და გაფორმება კომპოზიციური მახასიათებლების დაცვით.

ქართ. II. 11.

მოსწავლეს შეუძლია მცირე მოცულობის ტექსტების დამოუკიდებლად შედგენა ნაცნობი ლექსიკის გამოყენებით. 

ქართ. II. 12.

მცირე მოცუ-ლობის ტექსტების შექმნისას მოსწავლეს შეუძლია ძირითადი გრამატიკული ელემენტების გამოყენება.

ქართ. II. 13.

მოსწავლეს შეუძლია ნაწერის გასწორების მარტივი ხერხების გამოყენება.

საგნობრივი პროგრამები

  • ქართული ენა და ლიტერატურა II კლასი - პროგრამის შინაარსი

მათემატიკა

რიცხვები და მოქმედებები

მათ. II.1.

მოსწავლეს შეუძლია ერთმანეთს შეუსაბამოს რიცხვები, რიცხვითი სახელები, რაოდენობები და რიგი

მათ. II.2.

მოსწავლეს შეუძლია ერთმანეთთან დააკავშიროს თვლა, რიცხვები, რიცხვით სახელებს შორის დამოკიდებულებები და შეკრება-გამოკლების მოქმედებები

მათ. II.3.

მოსწავლეს შეუძლია განახევრება-გაორმაგების მოქმედებების შესრულება და მათი დაკავშირება შეკრება-გამოკლებასთან და ერთმანეთთან

მათ. II.4.

მოსწავლეს შეუძლია შეაფასოს და შეადაროს რაოდენობები 100-ის ფარგლებში

მათ. II.5.

მოსწავლეს შეუძლია რიცხვებისა და მათზე მოქმედებების გამოყენება გამოთვლებზე ამოცანების ამოხსნისას

 

კანონზომიერებები და ალგებრა

მათ. II.6.

მოსწავლეს შეუძლია საგნების ან ნახატების/ფიგურების პერიოდული განლაგებების (მიმდევრობების) განვრცობა, წარმოდგენა და ერთმანეთთან შედარება

მათ. II.7.

მოსწავლეს შეუძლია შეკრებისა და გამოკლების გამოყენება მარტივი მათემატიკური ამოცანების ამოხსნისას

 

გეომეტრია და სივრცის აღქმა

მათ. II.8.

მოსწავლეს შეუძლია თვისობრივი და რაოდენობრივი ნიშნების გამოყენება ფიგურების აღსაწერად

მათ. II.9.

მოსწავლეს შეუძლია გარემოში ორიენტირება და ობიექტთა ურთიერთგანლაგების აღწერა

მათ. II.10.

მოსწავლეს შეუძლია ფიგურათა ზომების შედარება და დადგენა

 

მონაცემთა ანალიზი, ალბათობა და სტატისტიკა

მათ. II.11.

მოსწავლეს შეუძლია  თვისობრივი მონაცემების შეგროვება მისი უშუალო გარემოცვის შესახებ

მათ. II.12.

მოსწავლეს შეუძლია თვისობრივი მონაცემების მოწესრიგება

მათ. II.13.

მოსწავლეს შეუძლია თვისობრივ მონაცემთა ინტერპრეტაცია

საგნობრივი პროგრამები

  • II კლასი - სარეკომენდაციო შინაარსი

სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნება

შემოქმედებითობისა და პრაქტიკული უნარ-ჩვევების განვითარება

ს.გ.II.1.

მოსწავლეს შეუძლია  გამოიყენოს სახვითი ხელოვნების რამდენიმე ძირითადი ელემენტი და პრინციპი   ნამუშევრის შექმნისას.

 

ს.გ.II.2.

მოსწავლეს შეუძლია მიმართოს სხვადასხვა მასალას, ტექნიკას და პროცედურას ნამუშევრის შექმნისას.

ს.გ.II.3.

მოსწავლე აკვირდება გარემოში სხვადასხვა ფერს და ფორმას და შეუძლია დაკვირვების შედეგის ასახვა ნამუშევარში.

ს.გ.II.4.

მოსწავლეს შეუძლია ნამუშევრების შექმნა შთაბეჭდილებებისა და წარმოსახვის მეშვეობით.

ს.გ.II.5.

მოსწავლეს შეუძლია მარტივი შრომითი საქმიანობის ელემენტარული უნარ- ჩვევების გამომჟღავნება.

ს.გ.II.6.

მოსწავლეს შეუძლია მუშაობა ინდივიდუალურად და სხვებთან ერთად.

 

კომუნიკაცია და ინტერპრეტაცია

ს.გ.II.7.

მოსწავლეს შეუძლია წარადგინოს ინდივიდუალური და ჯგუფური ნამუშევრები,  გამოთქვას აზრი და შთაბეჭდილებები საკუთარ და თანაკლასელთა ნაშრომებზე.

ს.გ.II.8.

მოსწავლეს ესმის და შეუძლია წარმოაჩინოს, რომ ხელოვნება არის იდეათა გამოხატვის საშუალება.

ს.გ.II.9.

მოსწავლე  პატივს სცემს საკუთარ და სხვის ნამუშევარს.

ს.გ.II.10.

მოსწავლე  მონაწილეობს სხვადასხვა სახის ღონისძიებაში.

ს.გ.II.11.

მოსწავლე  იცნობს ელემენტარულ ტერმინებს და შეუძლია მათი  გამოყენება.

 

ხელოვნების აღქმა კონტექსტში

ს.გ.II.12.

მოსწავლეს შეუძლია განასხვავოს ერთმანეთისგან ხელოვნების ზოგიერთი დარგი  და ჟანრი   და  დააკავშიროს ისინი ყოველდღიურ ცხოვრებასთან.

ს.გ.II.13.

მოსწავლეს შეუძლია  დააკავშიროს ხელოვნების ნაწარმოების შინაარსი ყოველდღიურ ცხოვრებასა და საკუთარ გამოცდილებასთან.

დამხმარე რესურსები

  • II კლასი - პროგრამის შინაარსი

მუსიკა

პრაქტიკული უნარ ჩვევები

მუს.II.1.

მოსწავლეს შეუძლია მუსიკალური ენის ნასწავლი ელემენტების ამოცნობა და მათი გამოყენება რიტმულ-ინტონაციურ სავარჯიშოებში.  

მუს.II.2.

მოსწავლეს შეუძლია სიმღერა მარტო და სხვებთან ერთად.

მუს.II.3.

მოსწავლეს შეუძლია მიმართოს გამოხატვის სხვადასხვა ფორმას გარკვეული განწყობილების გადმოსაცემად.

 

კომუნიკაცია, ინტერპრეტაცია

მუს.II.4.

მოსწავლეს შეუძლია  საკუთარი  დამოკიდებულების გამოხატვა  მოსმენილი მუსიკალური    ნაწარმოების  მიმართ .    

მუს.II.5.

მოსწავლეს შეუძლია  ნასწავლი მუსიკალური ტერმინების გამოყენება.

მუს.II.6.

მოსწავლეს შეუძლია მონაწილეობის მიღება სხვადასხვა სახის ღონისძიებაში.

მუს.II.7.

მოსწავლეს აქვს უნარი, პატივისცემით მოეკიდოს სხვის შემოქმედებასა და აზრს.

მუს.II.8.

მოსწავლეს ესმის და შეუძლია წარმოაჩინოს, რომ მუსიკა გრძნობებისა და განწყობილებების გამოხატვის საშუალებაა.

    

 

მუსიკალური ნაწარმოების აღქმა კონტექსტში

მუს.II.9.

მოსწავლეს შეუძლია განასხვავოს შემოქმედებითი პროფესიები და დაუკავშიროს ისინი  ხელოვნების კონკრეტულ ნიმუშებს.

 

მუს.II.10.

მოსწავლეს შეუძლია მოსმენილი ნაწარმოების  ყოველდღიურობასთან დაკავშირება.

 

მუს.II.11.

მოსწავლე  იცნობს ნასწავლ  მუსიკალურ საკრავებს.

მუს.II.12.

მოსწავლეს  შეუძლია განასხვავოს  გარემოში მოსმენილი ხმები.

საგნობრივი პროგრამები

  • მუსიკა II კლასი - პროგრამის შინაარსი

ბუნებისმეტყველება

ცოცხალი სამყარო

ბუნ.II.1.

მოსწავლეს  შეუძლია მცენარის და ცხოველის სხეულის ძირითადი  ნაწილების აღწერა

ბუნ.II.2.

მოსწავლეს შეუძლია  განიხილოს ზრდა, როგორც ცოცხალის   თვისება

 

სხეულები და მოვლენები

ბუნ.II.3.

მოსწავლეს შეუძლია ადვილად დაკვირვებადი  მოძრაობების  აღწერა

 

დედამიწა და გარესამყარო

ბუნ.II.4.

მოსწავლეს შეუძლია სეზონური მოვლენების დახასიათება

ბუნ.II.5.

მოსწავლეს შეუძლია  ნაცნობ გარემოში   ორიენტირება

ბუნ. II.6.

მოსწავლეს შეუძლია ამინდის კომპონენტების აღწერა და დახასიათება

 

ადამიანი და გარემო

ბუნ.II.7.

მოსწავლეს შეუძლია  პირადი ჰიგიენის ძირითადი წესების დაცვა

ბუნ.II.8.

მოსწავლეს შეუძლია უსაფრთხო ქცევის ძირითადი წესების დაცვა

ბუნ.II.9.

მოსწავლეს შეუძლია   გარემოსადმი საკუთარი დამოკიდებულების გამოხატვა

დამხმარე რესურსები

  • II კლასი - პროგრამის შინაარსი

სპორტი

ჯანმრთელობა და უსაფრთხოება

სპ.II.1.

მოსწავლეს შეუძლია დაიცვას პირადი ჰიგიენისა და უსაფრთხოების ელემენტარული წესები

 

მოძრაობა და მოტორული უნარ-ჩვევები

სპ.II.2.

მოსწავლეს შეუძლია ფიზიკურ აქტივობაში მონაწილეობისათვის აუცილებელი მოძრაობითი უნარ-ჩვევების წარმოჩენა (გადაადგილება: რბენა, დაბალი სიმაღლიდან ჩამოხტომა; მანიპულირება: ტყორცნა, დაჭერა, მიზანში სროლა; წონასწორობის შენარჩუნება: სწორ ხაზზე სიარული, ცალ ფეხზე დგომა)

 

აქტიური მონაწილეობა

სპ.II.3.

მოსწავლეს შეუძლია მიიღოს მონაწილეობა ძირითად ფიზიკურ აქტივობებში, რომლებიც აუმჯობესებს მის ჯანმრთელობას

სპ.II.4.

ფიზიკურ აქტივობებში მონაწილეობის საფუძველზე მოსწავლეს აქვს უნარი გამოავლინოს ისეთი სასიცოცხლოდ მნიშვნელოვანი უნარ-ჩვევები, როგორებიცაა: მიზნის დასახვა, გადაწყვეტილების მიღება, პრობლემის გადაჭრა, ადამიანებთან ურთიერთობა

ქართული ენა როგორც მეორე ენა

მოსმენა

ქ.მ. II.1.

მოსწავლეს შეუძლია მასწავლებლის მითითებებისა და სავარჯიშოს მარტივი ინსტრუქციების გაგება.

ქ.მ.II.2.

მოსწავლეს გამომუშავებული აქვს მოსმენისათვის აუცილებელი ელემენტარული უნარ-ჩვევები.

 

ქ.მ. II. 3.

მოსწავლეს შეუძლია მარტივი ილუსტრირებული  მინიდიალოგების  მოსმენა და გაგება.

 

ქ.მ.II.4.

მოსწავლეს შეუძლია მარტივი აღწერითი ხასიათის ტექსტის გაგება.

ქ.მ. II.5.

მოსწავლეს შეუძლია მცირე ზომის თხრობითი ილუსტრირებული ტექსტის (მარტივი ამბავი, ადაპტირებული რეპეტიტული ხასიათის ზღაპარი) გაგება.  

 

ლაპარაკი

ქ.მ.II.7.

მოსწავლეს გამომუშავებული აქვს ელემენტარული ფონოლოგიური უნარ-ჩვევები.

 

ქ.მ.II.8.

მოსწავლეს  შეუძლია ქართულის, როგორც მეორე ენის ბგერების, ჟღერადობების, ინტონაციების სწორად წარმოთქმა.

ქ.მ.II.9.

მოსწავლეს შეუძლია მარტივ ინტერაქციაში მონაწილეობის მიღება.

ქ.მ.II.10.

მოსწავლეს შეუძლია კითხვების დახმარებით სურათის აღწერა.

 

კითხვა

ქ.მ.II.12.

მოსწავლეს შეუძლია მოსმენაში დამუშავებული ტექსტების წაკითხვა.

ქ.მ.II.13.

მოსწავლეს შეუძლია პრაგმატული ხასიათის ინფორმაციული ტექსტის (მაგ., გაკვეთილების ცხრილი) წაკითხვა და გაგება.

ქ.მ.II.14.

მოსწავლეს შეუძლია მიკროტექსტების წაკითხვა და გაგება.

ქ.მ. II.15.

მოსწავლეს გამომუშავებული აქვს ხმამაღალი კითხვის ელემენტარული უნარ-ჩვევა.

ქ.მ.II.16.

მოსწავლეს გამომუშავებული აქვს ტექსტზე მუშაობის საწყისი ჩვევები.

ქ.მ.II.17.

მოსწავლეს შეუძლია კითხვის სტრატეგიების გამოყენება.

 

წერა

ქ.მ.II.18.

მოსწავლეს შეუძლია ნაწერიდან ან ნაბეჭდიდან ასოების, სიტყვების, მოკლე წინადადებების გადაწერა.

ქ.მ. II.19.

მოსწავლეს შეუძლია მარტივი კომუნიკაციის განხორციელება არასიტყვიერი საშუალებების მოშველიებით. 

 

ქ.მ.II.20.

მოსწავლეს შეუძლია გარკვეული საყრდენების დახმარებით მარტივი ყოფითი მიკროტექსტების წერა.

 

გრამატიკა

ქ.მ. II.21.

მოსწავლე  ამოიცნობს და ცდილობს გამოიყენოს ზოგიერთი  გრამატიკული ფორმა.

ქ.მ.II.22.

მოსწავლეს შეუძლია ზოგიერთი გრამატიკული ფორმის  დამახსოვრება.

ქ. მ.II.23.

მოსწავლეს შეუძლია ენობრივი ამოცანების დასაძლევად სათანადო სტრატეგიების გამოყენება.

 

 

ლაპარაკის სტრატეგიები

ქ.მ.II.11.

მოსწავლეს შეუძლია ლაპარაკის სტრატეგიების გამოყენება.

 

მოსმენის სტრატეგიები

ქ.მ.II.6.

მოსწავლეს შეუძლია შინაარსის გასაგებად სათანადო სტრატეგიების გამოყენება.

საგნობრივი პროგრამები

  • ქართული - მეორე ენა II დონე - პროგრამის შინაარსი

აფხაზური ენა და ლიტერატურა

Ажәаҳәа

Аҧсуа II 1.

Аҵаҩы имариоу ацәажәаратә ҭагылазаашьақәа раан ииашаны ихы ныҟәыигоит, иқәҿыҭра ииашоуп.

Аҧсуа II 2.

Аҵаҩы иара идыруа атематикала иаҧҵоу атеқст хәыҷқәа дырзыʒырҩуеит, еиликаауеит, ихатә гәаанагара ааирҧшуеит.

Аҧсуа II 3.

Аҵаҩы данцәажәо ақтивтә леқсикеи ашьаҭатәи абызшәатә формақәеи ихы иаирхәоит.

 

Аҧхьара

Аҧсуа II 4.

Аҵаҩы имариоу аҧхьаратә стратегиақәа ихы иаирхәоит.

Аҧсуа II 5.

Аҵаҩы атеқст хәыҷқәа дрыҧхьоит, еиликаауеит

Аҧсуа II 6.

Аҵаҩы имариоу атеқст аҿы абызшәатә-грамматикатә дыргақәа иҧшаауеит.

 

Аҩра

Аҧсуа II 7.

Аҵаҩы адресат иинтересқәа дрызхәыцны, имариоу акоммуникативтә теқстқәа иаҧиҵоит.

Аҧсуа II 8.

Аҵаҩы, иара идыруа ажәеинраалақәа ирышьаҭакны, уадаҩрада атеқст хәыҷқәа иаҧиҵоит

Аҧсуа II 9.

Аҵаҩы, атеқст хәыҷқәа раҧҵараан ашьаҭатәи аграмматикатә елементқәа ихы иаирхәоит.

Аҧсуа II 10.

Аҵаҩы аҩыра ар-еира имариоу методқәа ихы иаирхәоит.

საგნობრივი პროგრამები

  • აფხაზური ენა II კლასი - პროგრამის შინაარსი
  • მთავარი
  • საიტის რუკა
  • კონტაქტი
ინკლუზიური განათლება ინკლუზიური განათლება სკოლამდელი განათლება სკოლამდელი განათლება საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების სამინისტრო საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების სამინისტრო
© 2014 ზოგი უფლება დაცულია
Creative Commons Licenseეროვნული სასწავლო გეგმების პორტალი,
Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License
Digital Design