• მთავარი
  • საიტის რუკა
  • კონტაქტი
  • GE
  • EN
ეროვნული სასწავლო გეგმების პორტალი ეროვნული სასწავლო გეგმების პორტალი
  • ეროვნული სასწავლო გეგმა
    • ზოგადი ნაწილი
      • შესავალი
      • კარი I. სწავლა-სწავლების ძირითადი პრინციპები
      • კარი II საათობრივი განაწილების ძირითადი პრინციპები
      საფეხურები
      • დაწყებითი საფეხური
        • I კლასი
        • II კლასი
        • III კლასი
        • IV კლასი
        • V კლასი
        • VI კლასი
      • საბაზო საფეხური
        • VII კლასი
        • VIII კლასი
        • IX კლასი
      • საშუალო საფეხური
        • X კლასი
        • XI კლასი
        • XII კლასი
    • საგნობრივი ჯგუფები
      • სახელმწიფო ენები
      • მათემატიკა
      • უცხოური ენები
      • საზოგადოებრივი მეცნიერებები
      • საბუნებისმეტყველო მეცნიერებები
      • ტექნოლოგიები
      • ესთეტიკური აღზრდა
      • სპორტი
      • არჩევითი საგნები
    • გამჭოლი კომპეტენციები
      • icon
        წიგნიერება
      • icon
        მედიაწიგნიერება
      • icon
        ციფრული წიგნიერება
      • icon
        რაოდენობრივი წიგნიერება
      • icon
        ეკოლოგიური წიგნიერება
      • icon
        მრავალენობრივი კომპეტენცია
      • icon
        სემიოტიკური კომპეტენცია
      • icon
        სწავლის სწავლა
      • icon
        სოციალური და სამოქალაქო
      • icon
        ეთიკა, როგორც კომპეტენცია
      • icon
        მეწარმეობრივი კომპეტენცია
      • icon
        ჯანსაღი ცხოვრების წესი, როგორც კომპეტენცია
      • icon
        შემოქმედებითი და კრიტიკული აზროვნება
    • ეროვნული სასწავლო გეგმები
      • 2011 წლამდე არსებული სასწავლო გეგმები
      • ეროვნული სასწავლო გეგმა 2011-2016
      • ახალი ეროვნული სასწავლო გეგმა (დაწყებითი და საბაზო საფეხური) 2018-2024
  • სკოლამდელი განათლება
    • ზოგადი ნაწილი
      • შესავალი
      • სტანდარტის სტრუქტურა, შინაარსი და მიზნები
      • სწავლისა და განვითარების სფეროების მოკლე მიმოხილვა
      • დამხმარე სახელმძღვანელოები
      ასაკი
      • 0-დან 1 წლამდე
      • 1-დან 3 წლამდე
      • 3-დან 5 წლამდე
      • 5-დან 6 წლამდე
    • სფერო
      • ჯანმრთელობა და ფიზიკური განვითარება
      • შემეცნებითი განვითარება და ზოგადი ცოდნა
      • სწავლისადმი მიდგომა
      • მეტყველების განვითარება
      • სოციალურ-ემოციური განვითარება
  • ინკლუზიური განათლება
    • ზოგადი ნაწილი
      • სასარგებლო ვებ საიტები
      • ინდივიდუალური სასწავლო გეგმის ნიმუშები
      • თემატური ვებ საიტები
      • აკრონიმები
      • კონვენციები, დეკლარაციები, რეკომენდაციები
      • დამხმარე სახელმძღვანელოები
    • ალტერნატიული სასწავლო გეგმა
  • ლექსიკონი

ეროვნული სასწავლო გეგმა

  • მთავარი
  • ეროვნული სასწავლო გეგმა
ამობეჭდვა
  • ზოგადი ნაწილი
    • შესავალი
    • კარი I. სწავლა-სწავლების ძირითადი პრინციპები
      • თავი I. საგანმანათლებლო პროცესის ორგანიზება
      • თავი II. საგანმანათლებლო რესურსები
      • თავი III. სასკოლო სასწავლო გეგმა
      • თავი IV. მოსწავლის შეფასების სისტემა
      • თავი V. ინკლუზიური განათლება
      • თავი VI. ძირითადი მეთოდიკური ორიენტირები
      • თავი VII. სავალდებულო და არჩევითი საგნები
      • თავი VIII. პრიორიტეტული გამჭოლი კომპეტენციები
    • კარი II საათობრივი განაწილების ძირითადი პრინციპები
      • თავი IX. საათობრივი ბადე
      • თავი X საათობრივი ბადე კლასების მიხედვით და შემაჯამებელი დავალებების სავალდებულო მინიმალური რაოდენობა
  • საფეხურები/კლასები
  • საგნობრივი ჯგუფები
  • გამჭოლი კომპეტენციები
arrow
  • I კლასი

I კლასი

ინფორმაციულ-საკომუნიკაციო ტექნოლოგიები

ძირითადი ცნებები და ოპერაციები

ის ტექნ. I.1.

მოსწავლე ფლობს ინფორმაციულ და საკომუნიკაციო ტექნოლოგიებთან დაკავშირებულ ძირითად ცნებებს და ოპერაციებს.

  • icon

ის ტექნ. I.2.

მოსწავლეს შეუძლია სოციალური, ეთიკური, გარემოს დაცვასთან და ადამიანურ ფაქტორთან დაკავშირებული პრობლემების გაცნობიერება.

  • icon

 

ისტ რესურსების შექმნა

ის ტექნ. I.3.

მოსწავლეს შეუძლია ისტ პროდუქტის შესაქმნელი საშუალებების გამოყენება.

  • icon

 

კვლევა და კომუნიკაცია

ის ტექნ. I.4.

მოსწავლეს შეუძლია კომუნიკაციის ტექნოლოგიური  საშუალებების  გამოყენება.

  • icon

ის ტექნ. I.5.

მოსწავლეს შეუძლია კვლევის ტექნოლოგიური  საშუალებების გამოყენება.

  • icon

ქართული ენა და ლიტერატურა

მოსმენა

ქართ. I. 1.

მოსწავლეს შეუძლია მოისმინოს და ადეკვატურად აღიქვას მარტივი ინფორმაცია; შეუძლია სწორად რეაგირება ნაცნობ სამეტყველო სიტუაციებში.

ქართ. I. 2.

მოსწავლეს შეუძლია გადმოსცეს მარტივი ინფორმაცია მისთვის ნაცნობ თემებზე.

ქართ. I. 3.

მოსწავლეს შეუძლია მართლმეტყველების ელემენტარული წესების დაცვა.

ქართ. I. 4.

მოსწავლეს შეუძლია მოისმინოს და გაიგოს ნაცნობ თემატიკაზე შექმნილი მცირე ზომის ტექსტები და გამოხატოს თავისი დამოკიდებულება.

ქართ. I. 5.

მოსწავლეს გამომუშავებული აქვს ფონოლოგიური  უნარ-ჩვევები.

 

კითხვა

ქართ. 1. 6.

მოსწავლეს შეუძლია ანბანური პრინციპის გაგება და გამოყენება.

ქართ. I. 7.

მოსწავლეს შეუძლია წერილობითი კოდის გაშიფვრა.

ქართ. I. 8.

მოსწავლეს შეუძლია პრაგმატული ხასიათის მარტივი ტექსტის (მაგ.,  ინსტრუქციის, მენიუს, საყიდლების სიის, აბრისა და ა.შ.)  წაკითხვა და გაგება.

ქარ. I. 9.

მოსწავლეს შეუძლია ვიზუალურად გამოხატოს წაკითხული / მოსმენილი ტექსტით აღძრული შთაბეჭდილებები.

ქართ. I. 10.

მოსწავლეს გამომუშავებული აქვს წიგნთან მუშაობის საწყისი ჩვევები.

ქართ. I. 11.

მოსწავლეს შეუძლია ტექსტის სტრუქტურის აღქმა.

 

წერა

ქართ. I. 12.

მოსწავლეს შეუძლია ანბანის ყველა ასოს გამოწერა. 

ქართ. I. 13.

მოსწავლეს  შეუძლია კარნახით წერა და ნაბეჭდი ტექსტიდან / დაფიდან მარტივი წინადადებების გადაწერა.

ქართ. I. 14.

მოსწავლეს შეუძლია მარტივი წინადადებების შედგენა ნაცნობ თემებზე.

ქართ. I. 15.

მოსწავლეს შეუძლია გარკვეული საყრდენების დახმარებით მარტივი ყოფითი ტექსტების წერა.

საგნობრივი პროგრამები

  • ქართული ენა და ლიტერატურა I კლასი - პროგრამის შინაარსი

მათემატიკა

რიცხვები და მოქმედებები

მათ. I.1.

მოსწავლეს შეუძლია ერთმანეთს შეუსაბამოს რიცხვები, რიცხვითი სახელები და რაოდენობები

მათ. I.2.

მოსწავლეს შეუძლია რიგობრივი რიცხვითი სახელების გამოყენება

მათ. I.3.

მოსწავლეს შეუძლია ერთმანეთთან დააკავშიროს თვლა, რიცხვებს შორის დამოკიდებულებები და შეკრება-გამოკლების მოქმედებები

მათ. I.4.

მოსწავლეს შეუძლია რაოდენობების შეფასება და შედარება

 

კანონზომიერებები და ალგებრა

მათ. I.5.

მოსწავლეს შეუძლია განავრცოს, წარმოადგინოს და ერთმანეთს შეადაროს საგნების პერიოდული განლაგებები (მიმდევრობები)

 

გეომეტრია და სივრცის აღქმა

მათ. I.6.

მოსწავლეს შეუძლია ბრტყელი გეომეტრიული ფიგურის ამოცნობა და აღწერა

მათ. I.7.

მოსწავლეს შეუძლია ბრტყელი გეომეტრიული ფიგურების გამოსახვა და ობიექტთა ურთიერთმდებარეობის ამოცნობა

საგნობრივი პროგრამები

  • I კლასი - სარეკომენდაციო შინაარსი

სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნება

შემოქმედებითობისა და პრაქტიკული უნარ-ჩვევების განვითარება

ს.გ.I.1.

მოსწავლეს შეუძლია  გამოიყენოს სახვითი ხელოვნების ერთი ან რამდენიმე  ძირითადი ელემენტი და პრინციპი  ნამუშევრის შექმნისას.

ს.გ.I.2.

მოსწავლეს შეუძლია მიმართოს სხვადასხვა მასალას, ტექნიკას და პროცედურას   ნამუშევრის შექმნისას.

ს.გ.I.3.

მოსწავლე აკვირდება გარემოში სხვადასხვა ფერს და ფორმას და შეუძლია დაკვირვების შედეგის ასახვა ნამუშევარში.

ს.გ.I.4.

მოსწავლეს შეუძლია ნამუშევრების შექმნა შთაბეჭდილებებისა და წარმოსახვის მეშვეობით.

ს.გ.I.5.

მოსწავლეს შეუძლია  მარტივი შრომითი საქმიანობის ელემენტარული უნარ- ჩვევების გამომჟღავნება.

ს.გ.I.6.

მოსწავლეს შეუძლია მუშაობა ინდივიდუალურად და სხვებთან ერთად.

 

კომუნიკაცია და ინტერპრეტაცია

ს.გ.I.7.

მოსწავლეს შეუძლია წარადგინოს ინდივიდუალური და ჯგუფური ნამუშევრები,    გამოთქვას აზრი საკუთარ და თანაკლასელთა ნაშრომებზე.

ს.გ.I.8.

მოსწავლე პატივს სცემს საკუთარ და სხვის ნამუშევარს.

ს.გ.I.9.

მოსწავლე მონაწილეობს სხვადასხვა სახის ღონისძიებაში.

ს.გ.I.10.

მოსწავლე იცნობს ელემენტარულ ტერმინებს და შეუძლია მათი გამოყენება.

 

ხელოვნების აღქმა კონტექსტში

ს.გ.I.11.

მოსწავლეს შეუძლია განასხვავოს ერთმანეთისგან ხელოვნების ზოგიერთი დარგი და ჟანრი   და  დააკავშიროს ისინი ყოველდღიურ ცხოვრებასთან.

ს.გ.I.12.

მოსწავლეს შეუძლია  დააკავშიროს ხელოვნების ნაწარმოების შინაარსი   საკუთარ გამოცდილებასთან.

დამხმარე რესურსები

  • I კლასი - პროგრამის შინაარსი

მუსიკა

პრაქტიკული უნარ ჩვევები

მუს.I.1.

მოსწავლეს შეუძლია მუსიკალური ენის ნასწავლი ელემენტების ამოცნობა და მათი გამოყენება რიტმულ-ინტონაციურ სავარჯიშოებში.

მუს.I.2.

მოსწავლეს შეუძლია სიმღერა მარტო და სხვებთან ერთად.

მუს.I.3.

მოსწავლეს შეუძლია მიმართოს  გამოხატვის სხვადასხვა ფორმას  გარკვეული განწყობილების გადმოსაცემად.

 

კომუნიკაცია, ინტერპრეტაცია

მუს.I.4.

მოსწავლეს შეუძლია საკუთარი დამოკიდებულების გამოხატვა მოსმენილი მუსიკალური  ნაწარმოების მიმართ.      

მუს.I.5.

მოსწავლეს შეუძლია  ნასწავლი მუსიკალური  ტერმინების გამოყენება.

მუს.I.6.

მოსწავლეს შეუძლია მონაწილეობის მიღება სხვადასხვა სახის ღონისძიებაში.

მუს.I.7.

მოსწავლეს აქვს უნარი, პატივისცემით მოეკიდოს სხვის შემოქმედებასა და აზრს.

 

მუსიკალური ნაწარმოების აღქმა კონტექსტში

მუს.I.8.

მოსწავლეს შეუძლია მოსმენილი ნაწარმოების  ყოველდღიურობასთან დაკავშირება.

                        

მუს.I.9.

მოსწავლე იცნობს ნასწავლ მუსიკალურ საკრავებს.

მუს.I.10.

მოსწავლეს  შეუძლია განასხვაოს  გარემოში მოსმენილი ხმები.

საგნობრივი პროგრამები

  • მუსიკა I კლასი - პროგრამის შინაარსი

ბუნებისმეტყველება

ცოცხალი სამყარო

ბუნ.I.1.

მოსწავლეს  შეუძლია  გააცნობიეროს შეგრძნების ორგანოების მნიშვნელობა გარემოს აღქმაში

ბუნ.I.2.

მოსწავლეს შეუძლია  აღწეროს ორგანიზმები გარეგნული ნიშნების მიხედვით

 

სხეულები და მოვლენები

ბუნ.I.3.

მოსწავლეს შეუძლია აღწეროს სხეულებს/მოვლენებს შორის   მსგავსება და განსხვავება არსებითი ნიშნების მიხედვით

 

დედამიწა და გარესამყარო

ბუნ.I.4.

მოსწავლეს შეუძლია  ორიენტირება სკოლის ტერიტორიაზე

ბუნ.I.5.

მოსწავლეს შეუძლია  დაახასიათოს დღე-ღამის  მონაცვლეობასთან დაკავშირებული მოვლენები

ბუნ.I.6.

მოსწავლეს შეუძლია ლოკალური გარემოს აღწერა

 

ადამიანი და გარემო

ბუნ.I.7.

მოსწავლეს შეუძლია  პირადი ჰიგიენისა და  უსაფრთხო  ქცევის ელემენტარული წესების დაცვა

ბუნ.I.8.

მოსწავლეს შეუძლია საკუთარი  გარემოსადმი დამოკიდებულების გამოხატვა

დამხმარე რესურსები

  • I კლასი - პროგრამის შინაარსი

სპორტი

მოძრაობა და მოტორული უნარ-ჩვევები

სპ.I.2.

მოსწავლეს აქვს უნარი გამოავლინოს ფიზიკურ აქტივობაში მონაწილეობისათვის აუცილებელი მოძრაობითი უნარ-ჩვევები (მაგ., გადაადგილება - ხტომა, რბენა; მანიპულირება - გადაგდება, დაჭერა; წონასწორობის შენარჩუნება - გადახტომა, დახტომი)

 

აქტიური მონაწილეობა

სპ.I.3.

მოსწავლეს შეუძლია მონაწილეობის მიღება ჯანმრთელობის შენარჩუნებისა და გაკაჟებისათვის აუცილებელ რეგულარულ  ფიზიკურ აქტივობებში.

სპ.I.4.

ფიზიკურ აქტივობებში მონაწილეობის საფუძველზე მოსწავლეს აქვს უნარი გამოავლინოს ისეთი სასიცოცხლოდ მნიშვნელოვანი უნარ-ჩვევები, როგორებიცაა: მიზნის დასახვა, ადამიანებთან ურთიერთობა, სხვისი ინტერესების გათვალისწინება

ქართული ენა როგორც მეორე ენა

მოსმენა

ქ.მ.I.1.

მოსწავლეს შეუძლია მასწავლებლის მითითებების, ინსტრუქციების გაგება.

 

ქ.მ.I.2.

მოსწავლეს გამომუშავებული აქვს მოსმენისათვის აუცილებელი ელემენტარული უნარ-ჩვევები.

ქ.მ.I.3.

მოსწავლეს შეუძლია მარტივი ილუსტრირებული მინიდიალოგების მოსმენა და გაგება.

ქ.მ.I.5.

მოსწავლეს შეუძლია შინაარსის გასაგებად სათანადო სტრატეგიების გამოყენება.

 

ლაპარაკი

ქ.მ.I.6.

მოსწავლეს გამომუშავებული აქვს ელემენტარული ფონოლოგიური უნარ-ჩვევები.

ქ.მ.I.7.

მოსწავლეს  შეუძლია ქართულის, როგორც მეორე ენის ბგერების, ჟღერადობების, ინტონაციების აღქმა, მიბაძვა-გამეორება.

 

ქ.მ.I.8.

მოსწავლეს შეუძლია მარტივ ინტერაქციაში მონაწილეობის მიღება.

ქ.მ.I.9.

მოსწავლეს შეუძლია კითხვების დახმარებით სურათის აღწერა.

ქ.მ.I.10.

მოსწავლეს შეუძლია კითხვების დახმარებით საკუთარი თავის შესახებ საუბარი.

 

კითხვა

ქ.მ. I. 12.

მოსწავლეს შეუძლია ანბანური პრინციპის გაგება და გამოყენება.

ქ.მ.I.13.

მოსწავლეს შეუძლია წერილობითი კოდის გაშიფრვა[1].



[1] გაშიფრვა - გრაფიკული ხატის აკუსტიკურ ხატად კონვერტირება, ანუ ასოების ამოცნობა და მათი დაკავშირება შესაბამის ბგერებთან;  ბგერების სიტყვად გამთლიანება, აკუსტიკური ხატის სიტყვის მნიშვნელობასთან დაკავშირება.

 

ქ.მ.I.14.

მოსწავლეს შეუძლია კითხვის სტრატეგიების გამოყენება.

 

წერა

ქ.მ. I.15.

მოსწავლეს შეუძლია ნაწერიდან ან ნაბეჭდიდან ასოების, სიტყვების, მოკლე წინადადებების გადაწერა.

 

გრამატიკა

ქ.მ. I.16.

მოსწავლე  ამოიცნობს და ცდილობს გამოიყენოს ზოგიერთი  გრამატიკული ფორმა.

 

ქ.მ. I.17.

მოსწავლეს შეუძლია ზოგიერთი გრამატიკული ფორმის დამახსოვრება.      

 

ქ.მ. I.18.

მოსწავლეს შეუძლია ენობრივი ამოცანების დასაძლევად სათანადო სტრატეგიების გამოყენება.

 

ლაპარაკის სტრატეგიები

ქ.მ.I.11.

მოსწავლეს შეუძლია ლაპარაკის სტრატეგიების გამოყენება.

საგნობრივი პროგრამები

  • ქართული - მეორე ენა I დონე - პროგრამის შინაარსი

აფხაზური ენა და ლიტერატურა

Ажәаҳәа

Аҧсуа I 1.

Аҵаҩы имариоу адырра (аинформациа) дазыʒырҩуеит, иаҟратәны еиликаауеит; иара идыруа ацәажәаратә ҭагылазаашьақәа ииашаны ирықәҿиҭуеит

Алҵшәа ҳамоуп, аҵаҩы

Аҧсуа I 2.

Аҵаҩы иара идыруа атемақәа ирызку имариоу адырра (аинформациа) ахцәажәара илшоит

Аҧсуа I 3.

Аҵаҩы ацәажәара имариоу аҧҟарақәа идыруеит

 

Аҧсуа I 4.

Аҵаҩы иара идыруа атематикала иаҧҵоу атеқст  хәыҷқәа дырзыʒырҩуеит, ипозициа ааирҧшуеит

 

Аҧхьара

Аҧсуа I 5.

Аҵаҩы дзыҧхьаз имариоу атеқсҭқәа рҵакы ишақәнагоу еиҧш еиликаауеит

Аҧсуа I 6.

Аҵаҩы атеқст аҿы имариоу абызшәа акрақәа иҧшаауеит

Аҧсуа I 7.

Аҵаҩы ашәҟәы аус адулара ашьаҭатә ҵасқәа идыруеит

Аҧсуа I 8.

Аҵаҩы дзыҧхьаз атеқст иазкны игәаанагарақәа ааирҧшуеит

 

Аҩра

Аҧсуа I 9.

Аҵаҩы адиқтантқәеи икьыҧхьу атеқстқәеи иҩуеит/акласстә ҕәы аҟнытә имариоу аҳәоу ахыҩаалара илшоит

Аҧсуа I 10.

Аҵаҩы иара идыруа атемақәа рзы имариоу аҳәоуқәа еиқәиршәоит

Аҧсуа I 11.

Аҵаҩы иану атеқстқәа рграфикатә струқтура идыруеит, ишахәҭоу еиҧш ихы иаирхәоит

საგნობრივი პროგრამები

  • აფხაზური ენა I კლასი - პროგრამის შინაარსი
  • მთავარი
  • საიტის რუკა
  • კონტაქტი
ინკლუზიური განათლება ინკლუზიური განათლება სკოლამდელი განათლება სკოლამდელი განათლება საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების სამინისტრო საქართველოს განათლებისა და მეცნიერების სამინისტრო
© 2014 ზოგი უფლება დაცულია
Creative Commons Licenseეროვნული სასწავლო გეგმების პორტალი,
Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License
Digital Design