მუს.V.1.

V კლასი

მოსწავლეს შეუძლია მუსიკალური ენის ნასწავლი ელემენტების და საკრავების გამოყენება იმპროვიზაციულ სავარჯიშოებში.  

ინდიკატორები

  • განასხვავებს მაჟორსა და მინორს;
  • მღერის მაჟორულ და მინორულ სამხმოვანებას;
  • სიმღერით აბოლოებს მასწავლებლის ან თანაკლასელის მიერ დაწყებულ მელოდიას, უპასუხებს მუსიკალურ ფრაზას;
  • სიმღერით იმეორებს ინტერვალებს ოქტავის ფარგლებში;
  • ნაცნობ სიმღერას უცვლის ტექსტს;
  • ნაცნობ მელოდიას მღერის სხვადასხვა ტონალობაში (სხვადასხვა სიმაღლეზე);
  • ამოიცნობს ღიღინით, სხვა  ტექსტზე, ინსტრუმენტზე შესრულებულ ნაცნობ სიმღერას;
  • განასხვავებს ორ- და სამწილად მეტრს მუსიკის მოსმენის დროს;
  • უცვლელი მეტრის პირობებში ტაშით ან კაკუნით წარმოადგენს სხვადასხვა რიტმულ ნახაზს;
  • თანაკლასელთა მიერ გაბმულად გაჟღერებულ ტონს (ოსტინატო), მარტივ რიტმულ ფიგურას უხამებს საკუთარ ან სხვა (საკრავი, კაკუნი და სხვ.) ხმას, მელოდიურ საქცევს, რიტმულ ფიგურას;
  • თანაკლასელებთან ერთად უკრავს სხვადასხვა რიტმულ ნახაზს სათამაშო ინსტრუმენტებისა და ყოველდღიური მოხმარების საგნებისგან შემდგარ “ანსამბლში”, “ორკესტრში”. 

რესურსები

სარეკომენდაციო აქტივობები