შედეგი II (EN)
1-3 years
ბავშვი იყენებს სიტყვებს, ჟესტიკულაციას თავისი აზრებისა და გრძნობების გამოსახატავად და საუბრობს გამართულად (ექსპრესიული, პროდუქტიული მეტყველება)
indicators
1-2 წელი
• ურთიერთობას ამყარებს სიტყვების გარეშე _ სხეულის მოძრაობით, სახის გამომეტყველებით (მიმიკით).
• შეუძლია წარმოთქვას 5-20 მარტივი სიტყვა.
• იყენებს მარტივ სიტყვებსა და ჟესტებს ერთდროულად.
• იყენებს უარყოფით შესიტყვებებს (მაგ.: `არ მინდა!~).
• შეუძლია დააკავშიროს ორი სიტყვა ერთმანეთთან.
2-3 წელი
• აწარმოებს, იგონებს ახალ სიტყვებს, იმ მნიშვნელობების გამოსახატავად, რომელთა აღმნიშვნელებიც არ იცის (მაგ.: `კოვზით ურევს~ ნაცვლად ამბობს _ `ანკოვზიალებს~, ადექის ნაცვლად _ `აჯექი~).
• თავისუფლად იყენებს სხვადასხვა საშუალებას _ როგორც სიტყვებს, ასევე ჟესტებს _ თავისი განცდების, არჩევანის, სურვილის გამოსახატავად.
• იყენებს მეტყველებას იმისათვის, რომ მიიღოს პასუხი კითხვებზე: რატომ? სად? როდის?
იყენებს საგნის, მოქმედების, მდგომარეობის აღმნიშვნელ სიტყვებს.
• იყენებს საგნის ზომის, ფერის, კუთვნილების, დანიშნულების აღმნიშვნელ სიტყვებს (დიდი, წითელი, ჩემი, სატვირთო მანქანა).
• ცდილობს წინადადებაში სიტყვები შესაბამისი ფორმით იხმაროს, იყენებს ბრუნვის, პირისა და რიცხვის ნიშნებს.