Grade VII
Georgian Language and Literature
მოსმენა
ქართ. VII. 1. (EN)
მოსწავლეს შეუძლია უცნობი ინფორმაციის შემცველი ტექსტების მოსმენა და ზეპირი ინფორმაციის წარმოდგენა აუდიტორიის წინაშე
ქართ. VII. 2. (EN)
მოსწავლეს შეუძლია სხვათა მეტყველების მოსმენა და შეფასება საკომუნიკაციო ამოცანის გათვალისწინებით
ქართ. VII. 3. (EN)
მოსწავლეს შეუძლია სამეტყველო ქცევის შეცვლა საკომუნიკაციო ამოცანისა და აუდიტორიის გათვალისწინებით
კითხვა
ქართ. VII. 7. (EN)
. მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სახის მხატვრული და არამხატვრული ტექსტების გააზრება-გაანალიზება, მათ მიმართ საკუთარი დამოკიდებულების გამოხატვა და ახსნა
ქართ. VII. 8. (EN)
მოსწავლეს შეუძლია ამოიცნოს და შეაფასოს ტექსტის შესაბამისობა კონკრეტულ მიზანსა და აუდიტორიასთან
Mathematics
რიცხვები და მოქმედებები
კანონზომიერებები და ალგებრა
გეომეტრია და სივრცის აღქმა
მათ. VII.9. (EN)
მოსწავლეს შეუძლია გეომეტრიული ფიგურების ამოცნობა, მათი სახეობების შედარება და კლასიფიცირება
მათ. VII.10. (EN)
მოსწავლეს შეუძლია გეომეტრიული ობიექტების წარმოდგენა ამოცანის კონტექსტის შესაბამისად
მონაცემთა ანალიზი, ალბათობა და სტატისტიკა
Mathematics (Intensified Course)
რიცხვები და მოქმედებები
კანონზომიერებები და ალგებრა
მათ. გაძ. VII.5. (EN)
მოსწავლეს შეუძლია სიდიდეებს შორის პირდაპირპროპორციული დამოკიდებულების ამოცნობა და გამოსახვა.
მათ. გაძ. VII.6. (EN)
მოსწავლეს შეუძლია სიმრავლეთა თეორიის ცნებებისა და ოპერაციების გამოყენება ამოცანების ამოხსნისას.
გეომეტრია და სივრცის აღქმა
მათ. გაძ. VII.9. (EN)
მოსწავლეს შეუძლია გეომეტრიული ფიგურების ამოცნობა, მათი სახეობების შედარება და კლასიფიცირება.
მათ. გაძ. VII.10. (EN)
მოსწავლეს შეუძლია გეომეტრიული ობიექტების ამოცანის კონტექსტის შესაბამისად წარმოდგენა.
მონაცემთა ანალიზი, ალბათობა და სტატისტიკა
History
დრო და სივრცე
სახელმწიფო მმართველობა და პოლიტიკა
ისტ. VII 3. (EN)
მოსწავლეს შეუძლია დაახასიათოს და შეადაროს ერთმანეთს სხვადასხვა ისტორიულ ეპოქაში არსებული სახელმწიფოს მმართველობის ფორმები.
• შესაბამისი ეპოქის ისტორიულ რუკაზე შემოხაზავს ცალკეული სახელმწიფოების საზღვრებს და აჩვენებს მათ უმნიშვნელოვანეს კულტურულ-პოლიტიკურ ცენტრებს; • რუკის გამოყენებით განსაზღვრავს მსოფლიოს მნიშვნელოვანი ქვეყნებისა და ისტორიულ-ეთნოგრაფიული მხარეების მდებარეობას; • იყენებს პოლიტიკურ რუკას და განმარტავს პირობით ნიშნებს, რომლებითაც ხდება ტერიტორიებისა და პოლიტიკურ-კულტურული ცენტრების აღნიშვნა; • რუკის დახმარებით მსჯელობს მსოფლიო ისტორიის ძირითად მოვლენებზე; • კონტურულ რუკაზე დაიტანს ინფორმაციას სხვადასხვა ეპოქის პოლიტიკური და კულტურული ისტორიის შესახებ. (EN)
მოსწავლეს შეუძლია იმსჯელოს პოლიტიკური მოღვაწის მნიშვნელობაზე ქვეყნის ისტორიაში.
გარემო და ეკონომიკა
კულტურა და რელიგია
Geography
დრო და სივრცე
Physics (Intensified Course)
მეცნიერული კვლევა-ძიება
Fine and Applied Arts
შემოქმედებითობისა და პრაქტიკული უნარ-ჩვევები
ს.გ.VII.1. (EN)
მოსწავლეს შეუძლია შემოქმედებითად გამოიყენოს სახვითი ხელოვნების ელემენტებისა და პრინციპების ცოდნა კონკრეტული პრობლემის გადასაჭრელად ნამუშევრის შექმნისას.
ს.გ.VII.2. (EN)
მოსწავლეს შეუძლია მიზანმიმართულად აირჩიოს და შემოქმედებითად გამოიყენოს სხვადასხვა მასალა, ტექნიკა და პროცედურა ნამუშევრის შექმნისას.
ს.გ.VII.3. (EN)
მოსწავლე აფართოებს გარემოში ობიექტებს შორის არსებული კავშირების ასახვის გზებს ნამუშევარში და შეუძლია გადმოსცეს დეტალები.
კომუნიკაცია და ინტერპრეტაცია
Music
პრაქტიკული უნარ ჩვევები
კომუნიკაცია, ინტერპრეტაცია
Fundamentals of Natural Science
მეცნიერული კვლევა-ძიება
ცოცხალი სამყარო
ფიზიკური მოვლენები
Sport
ჯანმრთელობა და უსაფრთხოება
სპ.VII-IX.1. (EN)
მოსწავლეს შეუძლია გაითავისოს ჯანსაღი ცხოვრების წესი, როგორც ფიზიკური და ფსიქიკური ჯანმრთელობისა და საზოგადოებაში წარმატების მიღწევის ერთ-ერთი უმნიშვნელოვანესი პირობა
მოძრაობა და მოტორული უნარ-ჩვევები
Georgian as a Second Language
მოსმენა
ლაპარაკი
კითხვა
ქ. მ. VII. 5. (EN)
მოსწავლეს შეუძლია სასწავლო მიზნით ადაპტირებული სხვადასხვა სახის არამხატვრული ტექსტის გაგება.
ქ. მ.VII.6. (EN)
მოსწავლეს შეუძლია მცირე ზომის ადაპტირებული მხატვრული ტექსტის (მოთხრობა, იგავ-არაკი) გაგება და გაანალიზება.
ქ.მ.VII.7. (EN)
მოსწავლეს შეუძლია არამხატვრული და მხატვრული ტექსტის სტრუქტურული და ენობრივი მახასიათებლების ამოცნობა.
წერა
ქ.მ.VII. 11. (EN)
მოსწავლეს შეუძლია პრაგმატული ხასიათის ინფორმაციული ტექსტების (რეკლამის, აფიშის, ტელეგადაცემების, ფილმების ანონსის, ანოტაციის) წერა.
ქ.მ. VII.14. (EN)
მოსწავლეს შეუძლია ისეთი ტექსტების შექმნა, რომლებშიც ავლენს პიროვნულ და შემოქმედებით დამოკიდებულებას.
სწავლის სწავლა
ქ.მ.VII. 22. (EN)
მოსწავლეს შეუძლია პროექტის (მაგ., გამოფენის მოწყობა, სკოლის/კლასის ჟურნალის, კლასის ვებგვერდია შექმნა და სხვა) განხორციელების ხელშესაწყობად მიმართოს სხვადასხვა სტრატეგიას.
ქ.მ. VII. 23. (EN)
მოსწავლეს შეუძლია მასწავლებლის დახმარებით განჭვრიტოს შესასრულებელი დავალების მოთხოვნები.
ქ.მ. VII. 24. (EN)
მოსწავლეს წარმატებული სწავლის უზრუნველსაყოფად გამომუშავებული აქვს სტრატეგიული უნარები.
ქ.მ. VII. 25. (EN)
მოსწავლეს შეუძლია სასწავლო საქმიანობის ხელშეწყობის მიზნით სათანადო რესურსების გამოყენება.
ქ.მ.VII.26. (EN)
მოსწავლეს შეუძლია, ლექსიკური მარაგის განსამტკიცებლად და გასამდიდრებლად მიმართოს სხვადასხვა ხერხს.
Abkhazian Language and Literature
Ажәаҳәа
Grade VIII
Fine and Applied Arts
შემოქმედებითობისა და პრაქტიკული უნარ-ჩვევები
ს.გ.VIII.1. (EN)
მოსწავლეს შეუძლია შემოქმედებითად გამოიყენოს სახვითი ხელოვნების ელემენტებისა და პრინციპების ცოდნა კონკრეტული პრობლემის გადასაჭრელად ნამუშევრის შექმნისას.
ს.გ.VIII.2. (EN)
მოსწავლე იჩენს ინიციატივას და ავითარებს სხვადასხვა მასალის, ტექნიკის და პროცედურის გამოყენების უნარს ნამუშევრის შექმნისას.
ს.გ.VIII.3. (EN)
მოსწავლეს შეუძლია ასახოს ნამუშევარში გარემოზე დაკვირვების შედეგები, განავითაროს გამომსახველობითი ხერხები.
კომუნიკაცია და ინტერპრეტაცია
Georgian Language and Literature
მოსმენა
ქართ. VIII. 1. (EN)
მოსწავლეს შეუძლია კონკრეტულ საკითხებზე მსჯელობის მოსმენა და საკუთარი თვალსაზრისის წარმოდგენა აუდიტორიის წინაშე
ქართ. VIII. 2. (EN)
მოსწავლეს შეუძლია ორატორის გამოსვლის მოსმენა და მისი შეფასება საკომუნიკაციო ამოცანისა და აუდიტორიის გათვალისწინებით
კითხვა
ქართ. VIII. 5. (EN)
მოსწავლეს შეუძლია გაიაზროს, გააანალიზოს და შეაფასოს ტექსტები (მხატვრული და არამხატვრული), რომლებიც შეიცავს გარკვეულ თვალსაზრისს ან მსჯელობას კონკრეტულ საკითხზე
ქართ. VIII. 6. (EN)
მოსწავლეს შეუძლია გააანალიზოს ტექსტის შესაბამისობა კონკრეტულ მიზანსა და აუდიტორიასთან
წერა
ქართ. VIII. 10. (EN)
მოსწავლეს შეუძლია წერილობით გადმოსცეს საკუთარი თვალსაზრისი, იმსჯელოს კონკრეტულ საკითხზე სათანადო არგუმენტების მოხმობით
ქართ. VIII. 11. (EN)
მოსწავლეს შეუძლია წერილობითი ტექსტის ფორმისა და სტილის შერჩევა მიზნისა და აუდიტორიის გათვალისწინებით
Mathematics
რიცხვები და მოქმედებები
კანონზომიერებები და ალგებრა
გეომეტრია და სივრცის აღქმა
Physics
მეცნიერული კვლევა-ძიება
ფიზიკური მოვლენები
ფიზ.VIII.5. (EN)
მოსწავლეს შეუძლია მექანიკური მუშაობის, სიმძლავრისა და მექანიკური ენერგიის შესახებ მსჯელობა
ფიზ.VIII.6. (EN)
მოსწავლეს შეუძლია სხეულთა წონასწორობის და მარტივი მექანიზმების მოქმედების პრინციპის დახასიათება
Chemistry
მეცნიერული კვლევა-ძიება
ქიმიური მოვლენები
ქიმ.VIII.7. (EN)
მოსწავლეს შეუძლია ვალენტობის მიხედვით მარტივი ფორმულების შედგენა და ნივთიერებათა მასის მუდმივობის კანონის გამოყენება
ქიმ.VIII.8. (EN)
მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სახის ქიმიური რეაქციების დახასიათება, წვისა და ჟანგვის პროცესების შედარება
History
დრო და სივრცე
სახელმწიფო მმართველობა და პოლიტიკა
გარემო და ეკონომიკა
კულტურა და რელიგია
ადამიანი და საზოგადოება
ისტ.VIII.11. (EN)
მოსწავლეს შეუძლია გაანალიზოს ადამიანის უფლებების საფუძვლები და მათი განვითარების ისტორიული პირობები.
ისტ.VIII.12. (EN)
მოსწავლეს შეუძლია დაახასიათოს საზოგადოებაში მშვიდობიანი თანაარსებობისთვის აუცილებელი პირობები.
Mathematics (Intensified Course)
რიცხვები და მოქმედებები
კანონზომიერებები და ალგებრა
გეომეტრია და სივრცის აღქმა
Safety in Emergency Situations
პირადი უსაფრთხოების უზრუნველყოფა
საგანგებო ვითარებაში უსაფრთხო ქცევის საფუძვლები
Geography
დრო და სივრცე
გარემო და ეკონომიკა
გარემო და სოციალური სისტემები
Physics (Intensified Course)
მეცნიერული კვლევა-ძიება
ფიზიკური მოვლენები
ფიზ.გაძ.VIII. 2. (EN)
მოსწავლეს შეუძლია მექანიკური მუშაობის, სიმძლავრისა და მექანიკური ენერგიის შესახებ მსჯელობა
ფიზ.გაძ.VIII. 3. (EN)
მოსწავლეს შეუძლია სხეულთა წონასწორობის და მარტივი მექანიზმების მოქმედების პრინციპის დახასიათება
Music
პრაქტიკული უნარ ჩვევები
კომუნიკაცია, ინტერპრეტაცია
Sport
ჯანმრთელობა და უსაფრთხოება
სპ.VII-IX.1. (EN)
მოსწავლეს შეუძლია გაითავისოს ჯანსაღი ცხოვრების წესი, როგორც ფიზიკური და ფსიქიკური ჯანმრთელობისა და საზოგადოებაში წარმატების მიღწევის ერთ-ერთი უმნიშვნელოვანესი პირობა
მოძრაობა და მოტორული უნარ-ჩვევები
Georgian as a Second Language
მოსმენა
ლაპარაკი
ქ.მ.VIII.18. (EN)
მოსწავლეს შეუძლია მონაწილეობის მიღება მარტივ საკლასო დისკუსიებში წინასწარ მომზადებულ მისთვის აქტუალურ საკითხებზე.
ქ.მ.VIII.19. (EN)
მოსწავლეს შეუძლია თავისუფლად საუბარი მისთვის საინტერესო/ სასურველ თემებზე (საყვარელი გადაცემა/წიგნი/მუსიკა/ მოგზაურობა და სხვა).
ქ.მ.VIII.21. (EN)
მოსწავლეს შეუძლია გამოიყენოს სათანადო სტრატეგიები სამეტყველო ამოცანების ეფექტურად გადაჭრის ხელშესაწყობად და ზეპირი მეტყველების უნარის გასაუმჯობესებლად.
ქ.მ.VIII.23. (EN)
მოსწავლეს შეუძლია მასწავლებლის დახმარებით განჭვრიტოს შესასრულებელი დავალების მოთხოვნები.
ქ.მ.VIII.24. (EN)
მოსწავლეს წარმატებული სწავლების უზრუნველსაყოფად გამომუშავებული აქვს სტრატეგიული უნარები.
კითხვა
ქ.მ. VIII. 6. (EN)
მოსწავლეს შეუძლია სასწავლო მიზნით ადაპტირებული სხვადასხვა სახის არამხატვრული ტექსტის გაგება და გაანალიზება.
ქ.მ.VIII.7. (EN)
მოსწავლეს შეუძლია არამხატვრული ტექსტის სტრუქტურული და ენობრივი მახასიათებლების მიხედვით გაანალიზება.
ქ.მ.VIII.9. (EN)
მოსწავლეს შეუძლია მხატვრული ტექსტის სტრუქტურული და ენობრივი მახასიათებლების მიხედვით გაანალიზება.
წერა
სწავლის სწავლა
Biology
მეცნიერული კვლევა-ძიება
Abkhazian Language and Literature
Ажәаҳәа
Аҧхьара
Grade IX
Georgian Language and Literature
მოსმენა
ქართ. IX. 1. (EN)
მოსწავლეს შეუძლია მოისმინოს და აუდიტორიის წინაშე წარმოადგინოს სხვადასხვა თვალსაზრისი სადავო ან პრობლემურ საკითხზე
ქართ. IX. 2. (EN)
მოსწავლეს შეუძლია დისკუსიის მონაწილეთა მეტყველების მოსმენა და შეფასება საკომუნიკაციო ამოცანისა და აუდიტორიის გათვალისწინებით
კითხვა
ქართ. IX. 6. (EN)
მოსწავლეს შეუძლია პრობლემურ ან სადავო საკითხებზე სხვადასხვა თვალსაზრისის შემცველი მხატვრული და არამხატვრული ტექსტების გააზრება-გაანალიზება და მათ მიმართ საკუთარი დამოკიდებულების გამოხატვა
წერა
ქართ. IX. 9. (EN)
მოსწავლეს შეუძლია სადავო ან პრობლემურ საკითხებზე საკუთარი თვალსაზრისის წერილობით გადმოცემა; მოცემულ საკითხზე განსხვავებული შეხედულებების შეჯამება
ქართ. IX. 10. (EN)
მოსწავლეს შეუძლია დეტალური ინფორმაციის, განსხვავებული თვალსაზრისის წერილობით გადმოცემა
Mathematics
რიცხვები და მოქმედებები
კანონზომიერებები და ალგებრა
გეომეტრია და სივრცის აღქმა
მონაცემთა ანალიზი, ალბათობა და სტატისტიკა
Biology
მეცნიერული კვლევა-ძიება
ცოცხალი სამყარო
ბიოლ.IX.6. (EN)
მოსწავლეს შეუძლია დაახასიათოს მემკვიდრეობითობა და ცვალებადობა, ჩამოაყალიბოს მემკვიდრეობითობის კანონები; იმსჯელოს გენეტიკის მნიშვნელობაზე სელექციასა და მედიცინაში
ბიოლ.IX.7. (EN)
მოსწავლეს შეუძლია იმსჯელოს ცოცხალი სამყაროს ისტორიულ განვითარებაზე, დაუკავშიროს ორგანიზმთა მრავალფეროვნება ევოლუციის პროცესს
History of Georgia
დრო და სივრცე
გარემო და ეკონომიკა
სახელმწიფო მმართველობა და პოლიტიკა
Physics
მეცნიერული კვლევა-ძიება
ფიზიკური მოვლენები
Chemistry
მეცნიერული კვლევა-ძიება
Mathematics (Intensified Course)
რიცხვები და მოქმედებები
კანონზომიერებები და ალგებრა
გეომეტრია და სივრცის აღქმა
მონაცემთა ანალიზი, ალბათობა და სტატისტიკა
Physics (Intensified Course)
მეცნიერული კვლევა-ძიება
ფიზიკური მოვლენები
Geography of Georgia
დრო და სივრცე
გარემო და ეკონომიკა
გეო.IX.4. (EN)
მოსწავლეს შეუძლია დაუკავშიროს საქართველოს ძირითადი ბუნებრივი და ანთროპოგენული ლანდშაფტები მათ სამეურნეო გამოყენებას
გეო.IX.5. (EN)
მოსწავლეს შეუძლია გააანალიზოს საქართველოში გეოეკოლოგიური პრობლემების წარმოქმნის ბუნებრივი და ანთროპოგენური წყაროები
გარემო და სოციალური სისტემები
Civic Education
პიროვნული განვითარება
მდგრადი განვითარება
მოქ.IX.5. (EN)
მოსწავლეს შეუძლია პიროვნებისა და საზოგადოებისათვის მნიშვნელობის გააზრებით მისდიოს ცხოვრების ჯანსაღი წესს
მოქ. IX 6. (EN)
მოსწავლეს შეუძლია საზოგადოებრივი უსაფრთხოების ძირითადი პრობლემების გადასაჭრელად თანამშრომლობა
Fine and Applied Arts
შემოქმედებითობისა და პრაქტიკული უნარ-ჩვევები
ს.გ.IX.1. (EN)
მოსწავლეს შეუძლია მიზანმიმართულად აირჩიოს და შემოქმედებითად გამოიყენოს ხელოვნების ელემენტები, პრინციპები, სხვადასხვა მასალა, ტექნიკა და პროცედურა ნამუშევრის შექმნისას.
კომუნიკაცია და ინტერპრეტაცია
ხელოვნების აღქმა კონტექსტში
ს.გ.IX.5. (EN)
მოსწავლეს შეუძლია ამოიცნოს და შეადაროს ერთმანეთს სხვადასხვა ეპოქისა და სტილის ნამუშევრები.
ს.გ.IX.6. (EN)
მოსწავლე იკვლევს და განმარტავს კონტექსტის გავლენას კონკრეტულ ნაწარმოებსა და ხელოვანის შემოქმედებაზე.
Music
პრაქტიკული უნარ ჩვევები
კომუნიკაცია, ინტერპრეტაცია
Sport
ჯანმრთელობა და უსაფრთხოება
სპ.VII-IX.1. (EN)
მოსწავლეს შეუძლია გაითავისოს ჯანსაღი ცხოვრების წესი, როგორც ფიზიკური და ფსიქიკური ჯანმრთელობისა და საზოგადოებაში წარმატების მიღწევის ერთ-ერთი უმნიშვნელოვანესი პირობა
მოძრაობა და მოტორული უნარ-ჩვევები
Georgian as a Second Language
მოსმენა
ლაპარაკი
ქ.მ. IX.17. (EN)
მოსწავლეს შეუძლია წინასწარ მოემზადოს და მონაწილეობა მიიღოს საკლასო დისკუსიებში ისეთი კონკრეტული საკითხის/პრობლემის გარშემო, რომელსაც საკითხავ ტექსტებში გაეცნო.
კითხვა
ქ.მ. IX.5. (EN)
მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სახის არამხატვრული ტექსტის (სხვადასხვა სახის საგაზეთო პუბლიკაცია; სხვადასხვა თემაზე შექმნილი შემეცნებითი ტექსტი) გაგება.
ქ.მ. IX. 6. (EN)
მოსწავლეს შეუძლია არამხატვრული ტექსტის სტრუქტურული და ენობრივი მახასიათებლების მიხედვით გაანალიზება.
ქ.მ. IX. 8. (EN)
მოსწავლეს შეუძლია მხატვრული ტექსტის გაანალიზება სტრუქტურული და ენობრივი მახასიათებლების მიხედვით.
წერა
ქ.მ. IX.13. (EN)
მოსწავლეს შეუძლია ტექსტის სათანადო სტრუქტურის შექმნა, აგრეთვე საბაზო ენობრივ-გრამატიკული უნარ-ჩვევების გამოყენება.
ქ.მ. IX.14. (EN)
მოსწავლეს შეუძლია ისეთი მხატვრული ტექსტის შექმნა, სადაც გამოავლენს პიროვნულ და შემოქმედებით დამოკიდებულებას.
სწავლის სწავლა
ქ.მ. IX. 22. (EN)
მოსწავლეს შეუძლია პროექტის (მაგ., ბუნებრივი კატაკლიზმები - მიწისძვრა, წყალდიდობა; ჯანმრთელი კვება; მავნე ჩვევები და სხვა) განხორციელების ხელშესაწყობად მიმართოს სხვადასხვა სტრატეგიას.
ქ.მ.IX.23. (EN)
მოსწავლეს შეუძლია მასწავლებლის დახმარებით განჭვრიტოს შესასრულებელი დავალების მოთხოვნები.
ქ.მ. IX. 24. (EN)
მოსწავლეს წარმატებული სწავლების უზრუნველსაყოფად გამომუშავებული აქვს სტრატეგიული უნარები.