ქ.მ.XII.5. (EN)
Grade XII
მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სახის არამხატვრული ტექსტის გაგება.
Directions:კითხვა
Subject group:Official Language
Subject:Georgian as a Second Language
indicators
- მსჯელობს სათაურისა და ტექსტის ურთიერთმიმართებაზე;
- განსაზღვრავს ძირითად იდეას და განმარტავს, როგორ უწყობს ხელს სხვადასხვა დეტალი ძირითადი იდეის წარმოჩენას (მაგ., რა ეფექტს ახდენს სათაური, რომელი სფეროდანაა მოპოვებული ინფორმაცია, ფაქტებს ეფუძნება მონათხრობი თუ მოსაზრებებს და ა.შ.);
- Iჩთორიული კონტექსტის გათვალისწინებით მსჯელობს ავტორის პოზიციაზე;
- განმარტავს კონკრეტული აბზაცის დანიშნულებას;
- ამოიცნობს ტექსტში მოცემულ სხვადასხვა თვალსაზრისს პრობლემურ ან სადავო საკითხებზე, გამოხატავს საკუთარ დამოკიდებულებას/პოზიციას მათ შესახებ და ასაბუთებს;
- ამოიცნობს ექსპლიციტურად და იმპლიციტურად მოცემულ ინფორმაციას;
- ამოკრებს კონცეპტუალურ ინფორმაციას (გაცხრილავს თითოეულ აბზაცს დეტალების, მაგალითების, ავტორისეული შეფასებებისაგან და ამ გზით აყალიბებს თეზისებს ტექსტის თითოეული აბზაციდან);
- გამოაქვს დასკვნა როგორც მთლიანი ტექსტის, ისე ცალკეული ნაწილის გააზრების საფუძველზე.