ქ.მ.VIII.16. (EN)
Grade VIII
მოსწავლეს შეუძლია საბაზო ენობრივი უნარ-ჩვევების ფუნქციურად გამოყენება.
Directions:წერა
Subject group:Official Language
Subject:Georgian as a Second Language
indicators
- კონტექსტის მიხედვით იყენებს ზედსართავი სახელის ხარისხის ფორმებს (მოტკბო - ტკბილი - უტკბესი);
- აღწერა-დახასიათებისას იყენებს სხვადასხვა ტიპის შედარებას (მაგ., მარტივი: ქვასავით გული; გავრცობილი: ისე - როგორც, ისეთი - როგორიც და სხვა);
- სათანადოდ იყენებს I და II ობიექტური პირისა და რიცხვის ნიშნებს შესაბამის პირთა კომბინაციის დროს ვინიან ზმნებთან (მაგ., ის მწერს მე / ის გწერს შენ; მე გხატავ შენ / შენ მხატავ მე);
- კონტექსტის მიხედვით წარსულში შესრულებული მოქმედებისადმი დამოკიდებულებას გამოხატავს შესაბამისი მწკრივის ფორმით (მაგ., წყვეტილი, უწყვეტელი, ხოლმეობითი, I თურმეობითი = დაწერა, წერდა, დაწერდა, დაუწერია);
- სწორად აფორმებს პირდაპირ და ირიბ ნათქვამს შესაბამის სიტუაციებში;
- გადააკეთებს პირდაპირ ნათქვამს ირიბად და პირიქით;
- იცავს პუნქტუაციისა და მართლწერის ნორმებს.