ქ.მ. XII.20. (EN)
Grade XII
მოსწავლეს შეუძლია მისთვის ნაცნობ პრობლემურ საკითხზე არგუმენტირებულად მსჯელობა.
Directions:ლაპარაკი
Subject group:Official Language
Subject:Georgian as a Second Language
indicators
- წინასწარ მოფიქრებული გეგმის მიხედვით გადმოსცემს სათქმელს;
- ინფორმაციას ყოფს აზრობრივ მონაკვეთებად და, შესაბამისად, საუბრისას იცავს აზრობრივ თანამიმდევრობას;
- საკუთარი პოზიციის/მოსაზრების დასაბუთებისას იყენებს პირდაპირი (მაგ., არგუმენტებიდან გამომდინარე დასკვნით ამტკიცებს თეზისს ანუ დებულებას) და ირიბი (მაგ., საწინააღმდეგო დებულების მტკიცებით ასაბუთებს ძირითად დებულებას) დასაბუთების ხერხებს;
- საკუთარი მოსაზრების გასამყარებლად მოჰყავს სათანადო არგუმენტები (ფაქტები - ლიტერატურული, ისტორიული, ცხოვრებისეული, სტატIჩთიკური, მეცნიერული; ავტორიტეტები - ცნობილი ადამიანების აზრები და გამონათქვამები და სხვა);
- ცალკეული მსჯელობიდან გამოაქვს ადეკვატური დასკვნა;
- მოჰყავს დამატებითი მტკიცებულებები საკუთარი თვალსაზრისის გასამყარებლად;
- რეაგირებას ახდენს სხვათა არგუმენტებზე (მაგ., იძლევა კონტრარგუმენტებს, კონკრეტულად სცემს პასუხს მოსაუბრის მტკიცებულებებს);
- აფასებს ალტერნატიულ წინადადებებს;
- ზუსტად და მკაფიოდ პასუხობს თემის/პრობლემის ირგვლივ დასმულ შეკითხვებზე.