ქ.მ. XI.5. (EN)
Grade XI
მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სახის არამხატვრული ტექსტის (ესე; სხვადასხვა სახის კორესპონდენცია; საშუალო სირთულის სამეცნიერო-პოპულარული ტექსტი და სხვა) გაგება.
Directions:კითხვა
Subject group:Official Language
Subject:Georgian as a Second Language
indicators
- ამოიცნობს ტექსტის მიზანს (მკითხველის ინფორმირება, შთაბეჭდილების გაზიარება, კრიტიკა, გამომხაურება და სხვა) და ადრესატს (ვისთვის არის განკუთვნილი);
- ამოკრებს კონცეპტუალურ ინფორმაციას (გაცხრილავს თითოეულ აბზაცს დეტალების, მაგალითების, ავტორისეული შეფასებებისაგან და ამ გზით აყალიბებს თეზისებს ტექსტის თითოეული აბზაციდან);
- ახალ ინფორმაციას აკავშირებს არსებულ ცოდნასთან და გამოცდილებასთან (მოსმენილი, ნანახი, წაკითხული);
- მიჯნავს ერთმანეთისაგან ვარაუდსა და ფაქტს; ფაქტებს დამოკიდებულებებისაგან და შეფასებისაგან;
- ამოიცნობს ტექსტის სხვადასხვა ნაწილს შორის არსებულ ლოგიკურ კავშირებს და გამოაქვს შესაბამისი დასკვნა;
- ამოიცნობს და მიუთითებს, სად და როგორ მჟღავნდება ავტორის პოზიცია, შთაბეჭდილებები;
- ამოიცნობს ტექსტში მოტანილ თვალსაზრისებს და გამოხატავს თავის დამოკიდებულებას / შეფასებას მათ მიმართ;
- წარმოადგენს ტექსტში მოცემული ინფორმაციის შესახებ საკუთარ პოზიციას / დამოკიდებულებას / შეფასებას და ასაბუთებს.