ქ.მ. XI.14. (EN)
Grade XI
მოსწავლეს შეუძლია დაიცვას წერილობითი არამხატვრული ტექსტის სტრუქტურა, აგრეთვე გამოიყენოს შესაბამისი ენობრივი საშუალებები.
Directions:წერა
Subject group:Official Language
Subject:Georgian as a Second Language
indicators
- სტრუქტურული მახასიათებლების დაცვით აფორმებს სხვადასხვა სახის ტექსტს;
- მიზნისა და მკითხველის გათვალისწინებით ირჩევს წერილობითი ტექსტის დიზაინს (მაგ., ილუსტრაციისა და ტექსტის მიმართება, შრიფტის ზომა და სახესხვაობა, ტექსტის აბზაცებად/სვეტებად დაყოფა, ნაწილების დასათაურება და სხვა);
- იცავს არგუმენტირებული მსჯელობის სტრუქტურას - თეზისი, არგუმენტი, დასკვნა;
- იცავს მასალის დამოწმების წესებს: ციტირება, პერიფრაზირება (ციტატას სვამს ბრჭყალებში, მიუთითებს ავტორს, თხზულებას, გამოცემის წელს, გვერდს; პერიფრაზირებისას იყენებს ირიბი ნათქვამის კავშირიან ფორმას);
- სათანადოდ იყენებს მსჯელობითი ხასიათის ტექსტისათვის დამახასიათებელ ენობრივ მახასიათებლებს (მაგ., რთული სინტაქსური კონსტრუქციები, ჩართული სიტყვები და გამოთქმები, შესაბამისი წევრ-კავშირები და სხვა);
- ცალკეულ თვალსაზრისს გამოყოფს შესაბამისი ენობრივი ფორმულებითა და კლიშეებით (მაგ., როგორც ავტორი ამბობს, ეს თვალსაზრისი მნიშვნელოვანია იმდენად, რამდენადაც და სხვა);
- შესაბამისი ინტონაციისა და აზრობრივი აქცენტის გადმოსაცემად სათანადოდ იყენებს კითხვა-ძახილის ნიშანსა და მრავალწერტილს;
- მართებულად აკავშირებს მისათითებელ სიტყვებსა და წევრ-კავშირებს (მაგ., ისე როგორც და არა ისე როგორიც);
- იცავს პუნქტუაციისა და მართლწერის ნორმებს.