ქ.მ. XI. 7. (EN)
Grade XI
მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სახის მხატვრული ტექსტის გაგება.
Directions:კითხვა
Subject group:Official Language
Subject:Georgian as a Second Language
indicators
- განსაზღვრავს ნაწარმოების მთავარ თემას/პრობლემატიკას და ამოიცნობს, როგორ არის ის გამოხატული ტექსტში (პირდაპირ - ავტორის ან პერსონაჟის მიერ, ან შეფარულად - პერსონაჟთა ქცევის მიღმა დაფარული);
- ამოიცნობს პერსონაჟის ხასიათის წარმოჩენის პირდაპირ (ავტორისეული დახასიათება) და არაპირდაპირ (პერსონაჟის საქციელი, მისი ფიქრები/განცდები და სხვა) ხერხებს;
- განმარტავს პერსონაჟთა ქცევის მოტივს და ცდილობს მათი ქცევის პროგნოზირებას განსხვავებულ სიტუაციაში (რა იქნებოდა, რომ);
- ხსნის პერსონაჟთა განცდების/ემოციების მიზეზებს და ასაბუთებს ტექსტიდან მოხმობილი მაგალითებით;
- თხრობითი ხასიათის ნაწარმოებში გამოკვეთს მოვლენათა თანამიმდევრულობას, რომელიც ითვალისწინებს სიუჟეტის განვითარების საფეხურებს.
- განსაზღვრავს ავტორის/მთხრობელის, პერსონაჟის პოზიციას, თვალსაზრისს და ასაბუთებს ტექსტიდან მოხმობილი მაგალითებით;
- ავლებს პარალელს ლიტერატურულ ნაწარმოებებს შორის ჟანრის, თემისა და პრობლემატიკის მიხედვით.