ქ.მ. IX.20. (EN)
Grade IX
მოსწავლეს შეუძლია საბაზო ენობრივი უნარ-ჩვევების ფუნქციურად გამოყენება.
Directions:ლაპარაკი
Subject group:Official Language
Subject:Georgian as a Second Language
indicators
- პირობის, ალბათობის, ვარაუდის გამოსახატავად მართებულად იყენებს შესაბამის სინტაქსურ კონსტრუქციებს, მოდალურ ელემენტებს, სათანადო ლექსიკას;
- მართებულად იყენებს მსჯელობისა და არგუმენტაციისათვის შესაფერის სინტაქსურ კონსტრუქციებსა და შესაბამის ფორმულებს (მაგ., მსჯელობისათვის დამახასიათებელ ვრცელ და რთულ წინადადებებს - ამას ადასტურებს ის, რომ; თუ ეს ასეა, მაშინ; აუცილებელია, რადგან და სხვა);
- კითხვის დასმის, თხოვნის, ბრძანების, გრძნობების გადმოცემისას იცავს სიტყვათა რიგს და ამ მოდალობებისათვის დამახასიათებელ ინტონაციას;
- ადეკვატურად გამოხატავს დამოკიდებულებებს ფაქტისადმი (მოვლენისადმი) და შესაბამისად აფორმებს მათ სუბიექტური დამოკიდებულების გამომხატველი ენობრივ-გრამატიკული საშუალებებით (მაგ., ჩართული, დანართი და სხვა);
- სათანადოდ იყენებს ირიბი ნათქვამის გამომხატველ ფორმებს;
- სხვადასხვა სიტუაციის აღწერისას სათანადოდ იყენებს სპეციფიკურ ლექსიკას (მაგ., პროფესიული, დარგობრივი ლექსიკა და სხვა);
- კონტექსტის მიხედვით მართებულად იყენებს კონკრეტული ზმნის მწკრივის ფორმებს;