ქ.მ. IX.15. (EN)
Grade IX
მოსწავლეს შეუძლია დაიცვას წერილობითი მხატვრული ტექსტის სტრუქტურა, აგრეთვე ფუნქციურად გამოიყენოს საბაზო ენობრივი უნარ-ჩვევები.
Directions:წერა
Subject group:Official Language
Subject:Georgian as a Second Language
indicators
- აღწერა-დახასიათებისას მართებულად იყენებს შესაბამის ლექსიკასა და სიტყვათა სემანტიკურ კავშირებს (სინონიმები, ანტონიმები);
- სწორად იყენებს და აფორმებს მსაზღვრელს შესაბამისი ფუნქციით;
- რთული წინადადების აგებისას მართებულად აკავშირებს ერთმანეთთან მისათითებელ სიტყვებსა და წევრ-კავშირებს ნაცნობ სინტაქსურ კონსტრუქციებში (ის, რომელიც მოდის / ის, რომელსაც ხედავ...);
- სწორად იყენებს შესაბამისი მწკრივის ფორმებს (მყოფადი, ხოლმეობითი) მომავალში შესასრულებელი მოქმედებისადმი დამოკიდებულების გამოსახატავად (მაგ., ფაქტი: ... რომ ვიქნები, + მყოფადი; სურვილი/ვარაუდი: ... რომ ვიყო, + ხოლმეობითი);
- წარსული ამბების გადმოცემისას სწორად იყენებს სათანადო მწკრივის ფორმას;
- ნაცნობი ენობრივი კონსტრუქციების გამოყენებით აგებს რთულ წინადადებას;
- რთულ სინტაქსურ კონსტრუქციებს იყენებს სათანადო ფუნქციით;
- იცავს მართლწერის წესებს მსაზღვრელ-საზღვრულის ბრუნების დროს;
- იცავს პუნქტუაციისა და კომპოზიტთა მართლწერის ნორმებს.