საკითხი – როლი – აუდიტორია – ფორმატი. (EN)
აქტივობის შესახებ
აქტივობა ტარდება წერის წინა ეტაპზე. იგი გამოიყენება ნარატივის (თხრობითი ტექსტის) აგების სხვადასხვა სტრატეგიის ასათვისებლად.
აქტივობის მიზნები
- ნარატივის აგების სხვადასხვა სტრატეგიის გამოყენების უნარ-ჩვევების განვითარება (დასახული მიზნის გათვალისწინებით);
- შემოქმედებითი უნარების განვითარება;
- თანამშრომლობის უნარების განვითარება.
აქტივობის ორგანიზების ფორმა
მთელი კლასის მონაწილეობით (პირველი ნაწილი), წყვილური (მეორე ნაწილი).
რესურსები
დაფა, ცარცი/მარკერი, რვეული, კალამი.
აქტივობის აღწერა
წერითი სამუშაოს შესრულებამდე მასწავლებელი დაფაზე ხაზავს შემდეგ ოთხსვეტიან ცხრილს:
ნიმუში.
მასწავლებლის დახმარებით, მოსწავლეები ერთობლივად ავსებენ მას ჰიპოთეტური ვარიანტებით.
ვარიანტების ჩამოწერის შემდეგ მოსწავლეები ამოირჩევენ ერთ-ერთს, რომელიც საფუძვლად დაედება მათ წერით ნამუშევარს. დასაშვებია აგრეთვე, რომ თითოეულმა მოსწავლემ დამოუკიდებლად აირჩიოს სასურველი ვარიანტი.
წერის დაწყებამდე ცხრილში მოცემული ჩამონათვლის ყოველი კომპონენტი ზეპირმეტყველების დონეზე უნდა დამუშავდეს წყვილებში ან ჯგუფებში მსჯელობის/განხილვის გზით.
განხილვის შემდეგ მოსწავლეებს წერით დავალებად მიეცემათ, აირჩიონ ერთ-ერთი თემა და აღწერონ ამბავი 3 კომპონენტის (მწერლის, აუდიტორიისა და ფორმატის გათვალისწინებით). მაგ., გმირობის ამბავი: ა) ჟურნალისტი ინტერვიუს ართმევს გმირობის ჩამდენს; თვითმხილველი აღწერს თავის წერილში ოჯახის წევრების მიმართ, ისტორიკოსი უყვება მოსწავლეებს; ბ) მზის როლი მცენარეთა ზრდის პროცესში: მცენარე წარმოთქვამს მონოლოგს, უსმენენ სხვები; ფესვები ერთმანეთს ესაუბრებიან, ხოლო თხუნელა ისმენს; მეცნიერი სტუდენტების წინაშე პრეზენტაციას მართავს; გ) მეფის ცხოვრება: შემთხვევით აღმოჩენილ ისტორიულ წყაროში უცნობი ისტორიკოსი მომავალ თაობებს უყვება რომელიმე მეფის ცხოვრებისა და მოღვაწეობის შესახებ; ხელქვეითი წერს სახოტბო ლექსს, რომელიც უნდა წარმოთქვას დიდებულებისთვის გამართულ ნადიმზე; დედოფლის დღიური, რომელიც უნდა წაიკითხოს მეფისწულმა მას შემდეგ, რაც სრულწლოვანი გახდება, მისთ.
აქტივობის ხანგრძლივობა: 18-20 წუთი.
შეფასება
აქტივობით ფასდება, შეუძლია თუ არა მოსწავლეს
- წერითი დავალების ამოცანის განსაზღვრა;
- სასურველი მხატვრული ფორმის შერჩევა;
- ორიგინალური იდეის ფორმულირება;
- საკითხის მიმართ საკუთარი დამოკიდებულების გამოხატვა;
- ადეკვატური ენობრივი მასალის შერჩევა და გამოყენება;
- აუდიტორიის განსაზღვრა, ციტირება.