Foreign Languages

Print

აქტივობა N1: Meals and Meal Times (EN)

Objectives: 

  • Discuss differences in meals and eating habits in the UK and Georgia;
  • Develop reading, speaking and writing skills;
  • Consolidate meals and food vocabulary.

 

Materials/Resources:

Informational text about Meals in the UK;

True/False Questions.

 

Grouping pupils: 

Pairs/Small groups/whole class

 

Procedure: 

 

Step 1. Distribute the text about meals in the UK;

Step 2. Pupils read the text aloud;

Step 3. Check pronunciation and help with vocabulary;

Step 4. Distribute true/False Questions about the text;

Step 5. Pupils work in pairs and answer the questions;

Step 6. Ask pupils to look at the Questions again and discuss in groups of four whether they are true/false for Georgia;

Step 7. Draw  a  chart  on  the  board  and  ask  pupils  to  draw  it  in  their notebooks (See Appendix A);

Step 8. Students complete the chart about Britain individually;

Step 9. Divide pupils into small groups. Ask them to make up a similar chart about Georgia. Help with vocabulary;

Step 10. Ask  pupils  to  compare  what  the  two  charts  show  and  note differences in Vrnn Diagram (Appendix B);

Step 11. Get feedback about the differences form the whole class;

Step  12.  Pupils  then  work  with  a  partner,  asking  and  answering  the questions:

                When do you have your meals? What do you eat? What do you like to eat for dinner?, etc.

Step 13. Go around and monitor.  

 

Appendix: A

British meals

Meal Breakfast Lunch Dinner
Time      
Food      

Georgian meals

Meal Breakfast Lunch Dinner
Time      
Food      

 

 

Appendix: B 

Compare the  information,

Fill  Venn Diagram

British Meals                                            Georgian Meals
different common different

two rings

 

განმავითარებელი შეფასება:

Formative  Assessment:

  • მოცემულ საფეხურზე  მოსწავლეებს კულტურულ თავისებურებებზე მსჯელობისას, შეზღუდული ენობრივი რესურსების გამო, ესაჭიროებათ მასწავლებლის დახმარება. ამ შემთხვევაში დასაშვებია მშობლიური ენის გამოყენება,  რადგან, საკომუნიკაციო უნარ-ჩვევების განვითარების პარალელურად, ძალზე მნიშვნელოვანია იმაზე ზრუნვა,  რომ მოსწავლეებმა მოახერხონ  საკუთარი, არგუმენტირებული მოსაზრებების ჩამოაყალიბება და შეძლონ მათი გამოთქმა აუდიტორიის წინაშე. 

 

მეთოდიკური კომენტარები:

Methodological Comments:

  • სხვადასხვა ქვეყნის ცხოვრების განსხვავებული წესების/ტრადიციების აღმოჩენა, ღირებულებების გაგება უცხოური ენის სწავლების ძირითადი ნაწილია. ამავე დროს, ის წარმატებული კომუნიკაციის საფუძველს წარმოადგენს.
  • ამ აქტივობის მიზანია მოსწავლეთა დაინტერესება კულტურული განსხვავებებისით ბრიტანეთისა და საქართველოს კვების კულტურათა შედარების მარტივ მაგალითზე.
  • ენობრივი თვალსაზრისით მსვლელობის პროცესში აქტივობა ოთხივე საკომუნიკაციო უნარ-ჩვევის ჩართვას ითვალისწინებს. ამასთანავე, ის ხელს უწყობს მოსწავლეთა აზროვნების განვითარებას. განსხვავებული კულტურების შედარება და გარკვეული დასკვნის გამოტანა, თუნდაც ელემენტარულ დონეზე, სერიოზულ კოგნიტურ ამოცანას წარმოადგენს მოცემული ასაკის მოსწავლეთათვის. აქედან გამომდინარე, მასწავლებელმა შესაბამისი დრო უნდა დაუთმოს კულტურის თემასთან დაკავშირებული საკითხების დეტალურ განხილვას, სპეციფიკურ ლექსიკაზე მუშაობას და დახმარება გაუწიოს მოსწავლეებს მოსაზრებების ჩამოყალიბებასა და გამოთქმაში.
  • მსგავს საკითხებზე მსჯელობისას, დიდი მნიშვნელობა აქვს ინფორმაციის ორგანიზების და წარდგენის თვალსაჩინო საშუალებებს. ამ მიზნით აქტიურად გამოიყენება სხვადასხვა ტიპის ცხრილები, ბადეები, გრაფიკები და ა.შ. (Graphic organizers). შედარებისას რეკომენდებულია ვენის დიაგრამის შევსება, რომელიც მოსწავლეთა აზროვნებას მიზანმიმართულად წარმართავს განსხვავებული კულტურების საერთო და განმასხვავებელი ნიშნებისკენ (See Venn Diagram, appendix B).