აქტივობა 2. მსმენელის გზამკვლევი (EN)
აქტივობის შესახებ:
აქტივობა ხელს უწყობს მოსწავლეების კრიტიკული მოსმენის უნარებისა და, ზოგადად, კრიტიკული აზროვნების უნარ-ჩვევების განვითარებას. იგი დაეხმარება მოსწავლეებს, განივითარონ ზეპირად მოსმენილი ინფორმაციის ადეკვატურად გაგებისა და გააზრების უნარ-ჩვევები. აქტივობა კომპლექსური სახისაა და ფარავს ზეპირმეტყველებისა და წერის მიმართულებებს.
აქტივობის მიზნები:
- ზეპირმეტყველების უნარების განვითარება;
- კრიტიკული მოსმენის უნარ-ჩვევების განვითარება;
- კრიტიკული ანალიზის უნარების განვითარება.
რესურსები:
ამა თუ იმ პირის (პოლიტიკოსის, ხელოვანის, მეცნიერის, სხვ.) საჯარო გამოსვლის 8-10-წუთიანი ვიდეოჩანაწერი, ან ამავე ქრონომეტრაჟის სატელევიზიო დისკუსიის, დებატების ვიდეოჩანაწერი, შერჩეული მასწავლებლის მიერ, ქაღალდებზე ამობეჭდილი კითხვარი (საჭირო რაოდენობით), საწერი კალმები.
აქტივობის ორგანიზების ფორმა:
წყვილური.
აქტივობის აღწერა:
მსმენელის გზამკვლევის/კითხვარის ტექსტი დაწერილია დაფაზე (დაფაზე გაკრულ დიდი ფორმატის ქაღალდზე). მასწავლებელი გაესაუბრება მოსწავლეებს აქტივობის მიზანზე, გააცნობს მათ შესასრულებელ სამუშაოს; ბოლოს დაყოფს მოსწავლეებს წყვილებად და დაურიგებს ქაღალდზე ამობეჭდილ კითხვარს.
მასწავლებელი ჩართავს წინასწარ შერჩეულ ჩანაწერს. მოსწავლეები ისმენენ ტექსტს და ავსებენ კითხვარს წყვილებში მუშაობის გზით.
ნიმუში. მსმენელის გზამკვლევი:
მსმენელის სახელი, გვარი: ......................................
მოლაპარაკის სახელი, გვარი: .........................................
თარიღი: ..............................................
- დაასახელეთ ძირითადი თემა ................................................
- დაასახელეთ ძირითადი საკითხი/საკითხები ................................................
- დაასახელეთ, რომელი ორგანიზაციული ყალიბია გამოყენებული ................................................
- დაასახელეთ “გადასვლებისათვის” გამოყენებული 3-4 სიტყვა/შესიტყვება2 ................................................
- ჩამოაყალიბეთ მოლაპარაკის მიერ გამოთქმული ძირითადი მოსაზრება (გამოიყენეთ არა უმეტეს 3-4 წინადადებისა) ................................................
- გადმოეცით თქვენი პირადი შთაბეჭდილება (გამოიყენეთ არა უმეტეს 4-5 წინადადებისა) ................................................
სამუშაოს დასრულების შემდეგ მოსწავლეები წარადგენენ ნამუშევრებს. მასწავლებელი საჭიროების შემთხვევაში იძლევა დამატებით ახსნა-განმარტებებს, აკეთებს კომენტარებს.
აქტივობის ხანგრძლივობა: 12_ 15 წუთი.
შეფასება:
აღნიშნული აქტივობით ფასდება, შეუძლია თუ არა მოსწავლეს:
- კრიტიკული მოსმენა;
- მოსმენილი ინფორმაციის დახარისხება და შეჯამება;
- მოსმენილი ინფორმაციის წერილობით გადმოცემა სათანადო ფორმით;
- თანამშრომლობა.
კავშირი ეროვნულ სასწავლო გეგმასთან:
- ქართ. IX. 1;
- ქართ. IX. 9, 10.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
2 აქ ვგულისხმობთ ლოგიკური მიმართებების ამსახველ ენობრივ კონსტრუქციებს (მათ შესახებ დამატებით იხ. ზემოთ, "მიმართულება: ზეპირმეტყველება, დამარწმუნებელი ზეპირი გამოსვლა, ლოგიკური მიმართებები".)